• DOMŮ
  • DISKUSNÍ FÓRUM
  • ČLENSTVÍ
  • KALENDÁŘ AKCÍ
  • PRAVIDLA
  • O NÁS
  • NAPIŠTE NÁM
  • Technika / Faceliftovaný Ford Focus začíná na ceně 336 990 korun

     

    Faceliftovaný Ford Focus začíná na ceně 336 990 korun

     

    Ford začal v České republice v polovině září prodávat faceliftovanou verzi Focusu. Oproti modelu před faceliftem došlo k mírnému zdražení základní verze. Ford také připravil atraktivní zaváděcí akci na silnější verzi litrového motoru EcoBoost, u kterého nabízí plošnou slevu 10 000 korun.

     

    Základním provedením zůstává i po faceliftu focusu model ve výbavě Trend se čtyřválcem 1.6 Duratec Ti-VCT, které stojí 336 990 korun – to je o osm tisíc víc, než před faceliftem. Model je nadále kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou.

     

    Nejlevnější provedení s turbomotorem v nabídce stojí 346 990 korun, jde samozřejmě o litrový tříválec EcoBoost. Za příplatek 10 000 korun oproti Duratecu získáte sice mírně nižší výkon (105 koní oproti 100), ale v praxi lepší pružné zrychlení a výrazně nižší normovanou spotřebu. Rozhodování tak není nijak jednoduché. Duratec je dlouhodobě prověřený motor. Agregát EcoBoost 1.0 litru je sice na trhu už několik let, přeplňovaný motor však není prověřen tak dlouhou praxí, jako Duratec. Zásadní obtíže se ovšem motoru EcoBoost, zdá se, prozatím vyhýbají.

     

    Pokud vás litrový agregát zaujal, stojí za úvahu koupě výkonnějšího provedení se 125 koňmi. To má standardně šestistupňovou převodovku, lepší dynamiku a přitom prakticky shodnou spotřebu jako slabší agregát. Toto provedení stojí dle ceníku 371 990 korun, díky plošné slevě 10 000 korun na tento typ motoru ovšem vyjde na 361 990 korun. Příplatek oproti základní motorizaci Duratec je tak pouze 25 000 korun. Navíc jde o jediný model ve výbavě Trend, který lze pořídit i jako sedan – za ten se připlácí 10 000 korun, za kombi pak dalších deset tisíc.

     

    Nejlevnější turbodiesel v nabídce, opět ve výbavě Trend, vyjde na 395 990 korun, jde o provedení 1.6 Duratorq TDCi s výkonem 95 koní. U turbodieselů se už za kombi připlácí 40 000 korun. Jedinou další vznětovou variantou je silnější provedení téhož motoru s výkonem 115 koní.

     

    Ve výbavě Trend Sport lze Focus pořídit i se silnějším benzínovým motorem, kterým je nový přeplňovaný 1.5 EcoBoost. V nejvyšší výbavě Titanium jsou pak k dispozici oba silnější přeplňované benzínové motory a silnější turbodiesel. Za kombi se tu připlácí opět 40 000 korun, sedan lze pořídit jen se čtyřválci a to za příplatek 20 000 oproti hatchbacku. Ceny stávajících provedení tak vrcholí na částce 510 990 korun za provedení Kombi 1.6 Duratorq TDCi ve výbavě Titanium. Později se ještě dočkáme i dvoulitrového turbodieselu a silnějšího provedení motoru 1.5 EcoBoost. Dojde i na sportovního provedení ST. V roce 2015 nás pak čeká nahrazení stávajícího turbodieselu novým provedením 1.5 TDCi.

     

    S novým focusem se již mohli seznámit i čeští novináři a většina z nich hlásí, že se faceliftované provedení opět posunulo na špičku své kategorie. Podle všeho se opět vylepšily jízdní vlastnosti vozu, čímž Focus obnovil svůj náskok na čele třídy kompaktních vozů. Perfektní ovladatelnost a jisté jízdní vlastnosti přitom jdou ruku v ruce s vysokou úrovní jízdního komfortu.

     

    První zákazníci se svých nových focusů dočkají na přelomu října a listopadu.

     

    autor : Filip Podstavec

    2014-11-14 18:37:31 - vložil: