Axiální tyčky
- Saman.Samanek
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.12.2013 22:19
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Axiální tyčky
Čauky lidičky.
Dělal jsem na Fouskovi celej podvozek a dokud mám vysoký seriový gumy, auto se chová naprosto v pohodě. (195/65 R14) Ale když tam obuje z ST (215/40 R17), nemůžu to dohonit na cestě. Dělal jsem ramena s čepama, ložiska v těhlicích, pružiny, tlumiče, stabilizačky no prostě kromě brzd celej podvozek. A prostě pořád ta nemoc tam je. Dával jsem to teď na seřízení na geomtrií a od toho co jsem si dělal doma podle mých přípravku jsem měl úchylku 1,5mm, což říkal, že nemá skoro cenu řešit ale donutil jsem ho to udělat a měl pravdu, v jízdě se nic nezměnilo. Prostě to škube tu a tam za volant a tak mě napadlo, co je AXIÁLNÍ tyčka, k čemu je dobrá a jak se projevuje? Auto jsem kupoval z Prahy a tam z těch kolejí chudáček dostal pěkný čočky takže, mám to měnit? Jediná věc, na kterou jsem nikdy na žádnem autě nenarazil k výměně. A když jsem u toho, když se prudce rozjedu něco mi jakoby škubne v kolu. Tuším že v levém. To má asi souvislost s touhle závadou, že?
Další podrobnosti dopíšu k případným dotazům, už takhle je to dlouhý jak maturitní práce
Radu prosím od zkušených
Dělal jsem na Fouskovi celej podvozek a dokud mám vysoký seriový gumy, auto se chová naprosto v pohodě. (195/65 R14) Ale když tam obuje z ST (215/40 R17), nemůžu to dohonit na cestě. Dělal jsem ramena s čepama, ložiska v těhlicích, pružiny, tlumiče, stabilizačky no prostě kromě brzd celej podvozek. A prostě pořád ta nemoc tam je. Dával jsem to teď na seřízení na geomtrií a od toho co jsem si dělal doma podle mých přípravku jsem měl úchylku 1,5mm, což říkal, že nemá skoro cenu řešit ale donutil jsem ho to udělat a měl pravdu, v jízdě se nic nezměnilo. Prostě to škube tu a tam za volant a tak mě napadlo, co je AXIÁLNÍ tyčka, k čemu je dobrá a jak se projevuje? Auto jsem kupoval z Prahy a tam z těch kolejí chudáček dostal pěkný čočky takže, mám to měnit? Jediná věc, na kterou jsem nikdy na žádnem autě nenarazil k výměně. A když jsem u toho, když se prudce rozjedu něco mi jakoby škubne v kolu. Tuším že v levém. To má asi souvislost s touhle závadou, že?
Další podrobnosti dopíšu k případným dotazům, už takhle je to dlouhý jak maturitní práce
Radu prosím od zkušených
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- Saman.Samanek
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.12.2013 22:19
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Axiální tyčky
Jo a když chytnu kolu z boku a cvičím s ním do všech stran, ani se nehne, tedy max to, co dovolí zámek volantu. Když to hodím na zvedák, stále se žádné závady neprojevují. Mám v plánu teď vyhodit o víkendu hřeben z posilovačem a hledat tam nějaký neduhy a preventivně přejít všechny šrouby a matice. Co bych měl teda ještě prověřit?
Jo a jak jsem uváděl to divný škubnutí v kole, tak jsem si vzpomněl, že u jinýho auta (Hyundai Sonata 1995 2.0 16v 105kw) mi tohle dělala nahoře špatně utažená matice tlumiče, tak předem vylučuji, že tato závada to v tomhle případě není. Díky
Jo a jak jsem uváděl to divný škubnutí v kole, tak jsem si vzpomněl, že u jinýho auta (Hyundai Sonata 1995 2.0 16v 105kw) mi tohle dělala nahoře špatně utažená matice tlumiče, tak předem vylučuji, že tato závada to v tomhle případě není. Díky
- Saman.Samanek
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.12.2013 22:19
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Axiální tyčky
Jako kyneťák? V plným "rejdu" je tichý, nevím jestli tohle by měla být závada a zdá se že byl měněn, protože jsou tam krásně zářivý svorky
- ASokky
- Nováček
- Příspěvky: 190
- Registrován: 15.09.2013 13:20
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Axiální tyčky
Na axiální tyčce by byla vůle na konco, pod manžetou, kde je přišroubována k hřebenu., vůle by byla něco jako od čepu řízení. Jedině to škubání může být od homokineťáku, že v něm občas křupne no. A vůle na nich nejsou nějak velký? A co klouby na poloosách vnitřní, ty jsou v jakém stavu?.
Ford Focus Combi 2000, 1.8TDDi 66KW
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Axiální tyčky
Aby vůle v axiálním táhle měla vliv na chování auta, musela by na nerovnostech už pěkně mlátit.
Její vůli společně s vůlí kulovýho rejdovýho čepu snadno odhalíš tak, že odemkneš volant a u auta stojícího na zemi natáčíš př. kola ze strany na stranu. Takhle je cítit i vůle která se zatím nijak neprojevuje.
Jinak pokud to na standartních kolech nedělá, nechtělo by začít tím, že ty 17tky zkusíš nasadit na jiný auto? Jde o to abys nehledal problém na autě a on byl přímo v kolech...
Její vůli společně s vůlí kulovýho rejdovýho čepu snadno odhalíš tak, že odemkneš volant a u auta stojícího na zemi natáčíš př. kola ze strany na stranu. Takhle je cítit i vůle která se zatím nijak neprojevuje.
Jinak pokud to na standartních kolech nedělá, nechtělo by začít tím, že ty 17tky zkusíš nasadit na jiný auto? Jde o to abys nehledal problém na autě a on byl přímo v kolech...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1125
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: Axiální tyčky
škubání za volant bych tipoval jako vlastnost nízkoprofilových kol. taky jsem ted přezul z 15tek na 17ky a volant má občas tendenci, hlavně ve vyjetých kolejích, diktovat směrSaman.Samanek píše:Prostě to škube tu a tam za volant...
Jinak lupání, škubnutí, v tahu, od boku bych střelil na poloosu, nějakou její část. ale může to být cokoliv
- Saman.Samanek
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.12.2013 22:19
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Axiální tyčky
Jardak: Taky mě to napadlo. Zkoušel jsem to na autě našich (mají úplně stejný jen o rok mladší a o 80 tis víc najeto) a naprosto v pohodě. nic to nedělalo. Dokonce jsem zkusil hodně ale hodně agresivní jízdu za hranicí zákona a kruháč v 90, vracečku skoro o 180° přes ručku a jiný šílenosti a gumy držej jak přibitý. Nechával jsem je i převážit. Gumama ani litákama to není. Dal jsem tam ted litáky našich (15") a taky dobrý ale zkoušel jsem ted v květnu při "jarní údržbě" cvičit s poloosama a vůle vypadá na měněný ložisko v těhlici (asi se jim tohle ložisko moc nepovedlo) a to šumění je buď převodovka nebo poloosa. Zkusím od auta rodičů ukrást poloosu a pak i těhlici a chybu snad najdu. Děkuji všem za pomoc. Je fajn mít takové šikuli
- Saman.Samanek
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.12.2013 22:19
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Axiální tyčky
jaroslavvik: jo je to tak, ty 215/40 R17 mají fakt snahu tahat za volant ale na autě našich to nedělá a to jsem jel stejnou trat. Někde ta vůle je. Jak jsem psal o příspěvek výše... Budu zkoušet přehazovat
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Axiální tyčky
Ak ma lozisko volu -> je uz po nom. A s istotou bude sposobovat trasenie.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů