Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
Emil
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 11.12.2014 01:57

Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od Emil » 06.02.2015 01:31

Dnes som nahadzoval nove bezpecnostne matice a su asi kvalitne, kedze jedna vydrzala viac ako stift... :dih:

Na maticiach je napisane, ze sa maju dotahovat silou doporucenou vyrobcom automobilu a diskov. Pozrel som v prirucke, 130Nm, nastavil momentak na 128Nm (aj tak som nedotahoval uplne na doraz), namazal zavit a za pouzitia rozumnej sily urval posledny stift... :evil:

Otazky:
1. Ma niekto napad (idealne skusenost), ako najlepsie vybrat urvany stift z matice, bez poskodenia zavitu, nech nemusim kupovat novu sadu?

2.a) Vymena stiftu - nasiel som tu na fore, ze vo Forde vraj aj s matkou stoji 50Ck (co sa mi na Ford zda dost malo). Na niekto skusenost, kde ho zohnat za rozumnu cenu (v rozumnej kvalite)?

2.b) Ako narocna je vymena stiftu? Len dam dole kotuc a vymenim? Su tam nejake nastrahy? Stretli ste sa z nejakym navodom?

Vopred dakujem.
Přílohy
Matica.png
Stift.png

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od miki21 » 06.02.2015 07:43

Šteft z matky opatrně odvrtat manším průmětem, než je samotný šteft.
Obávám se, že bez rozborky náboje se k němu nedostaneš. Bude to znamenat asi i nové ložisko. http://www.fordcat.ru/shop/1/parts/1373275
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 06.02.2015 08:37

U mk1 jdou stefty vybrat relativne bez problemu i s nasazenym kolem. U predniho kola teda, zadni je slozitejsi.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
Emil
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 11.12.2014 01:57

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od Emil » 06.02.2015 09:13

Lozisko? Sakra... v tom pripade pojdem asi cez zaruku... :(
(Je to MK2 po FL, zadne koleso.)

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od Nonid » 06.02.2015 09:19

Snad se ozve nekdo povolanejsi, teoreticky by ale melo stacit oddelat ten plechovej kryt zadni brzdy a pak jenom pootacet kolem pro vyndani steftu. Ale jak rikam, je to pro mk1. Pokud je to u mk2 jiny, asi by se vyplatilo najit si tu sekci navodu :)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
rh1980
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 06.10.2012 09:39
Bydliště: Vysočina

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od rh1980 » 06.02.2015 10:56

Zadní šteft jde v pohodě vyměnit, po sundání kotouče je tam dobrej přístup.
Nejlepší je šteft vyrazit když je auto na zemi na kolech (pokud teda nemáš nějakej přípravek na vytlačení starýho šteftu). Je jen nalisovanej v náboji, má tisícihran.
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE

Uživatelský avatar
rh1980
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 06.10.2012 09:39
Bydliště: Vysočina

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od rh1980 » 06.02.2015 10:58

Nonid: ten plechovej kryt je u FF2 pod nábojem, takže samotnej nejde oddělat.
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE

Uživatelský avatar
Emil
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 11.12.2014 01:57

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od Emil » 06.02.2015 19:35

Tak zlomeny stift je vonku zo skrutky! :Dancer:

Dakujem za vsetky rady.

Nakoniec som "vyvynul" vlastny postup vyprostenia. Mozno to niekomu pomoze, tak to popisem.
Trvalo to spolu cca. 20-30 minut, vratane laborovania, nepotreboval som ziadne extra naradia, ani presnost. Presnost by ani nebola mozna - matica ma ako ochranu volny lem (pretaca sa), preto som ju musel nasadit na orech a ten fixovat, takze sa na nom dost hybala. Keby som mal klasicky odvrtavat stift zvacsovanim vrtakov az po zavit, urcite by sa poskodil.

Takze doporuceny postup:
1. Vzdy namazat/nastriekat stift pred nasadenim matky (doporucuje sa vazelina, ja som pouzil W5 odhrdzovac a ochranu z Lidlu). :mrgreen:
2. Po odlomeni upnut skrutku a vrtat mensim vrtakom do hlbky cca. 1cm.
- idealne zvislou vrtackou
- vrtak doporucujem 3mm (zlomil som 4ks 2mm, potom som dal 3mm a isiel ako do masla)
- pocas vrtania pravidelne chladit a mazat (opat W5)
3. Prevrtat otvor 5mm vrtakom.
4. Idealne by bolo v tomto bode pouzit na to urceny "vyprostovak", alebo lavotocivy vrtak.
Kedze som nic take nemal, len na skusku som otocil vrtak, upol ho do zveraku, nasadil nan vyvrtany otvor a skusil otocit pri vzprieceni na vrtaku (aby sa zvacsilo trenie). Pred tym som este odstranil z precnievajuceho zavitu piliny a namaloval na zlomeny stift risku, aby som vedel, ci to ma nejaky efekt.
Po dvoch otockach sa riska posunula o cca. 60°, takze riesenie sa osvedcilo.
5. Na zlomenom stifte bol vystupok, preto som nad vrtak na ktorom sa stift otacal, upevnil dalsi mensi vrtak o ktory som stift "zasekol" a nasledne ho bez vacsej namahy vysroboval.
Ak sa vam "nepostasti" urvat stift s vycnelkom, doporucujem mimo centralnej diery vyvrtat este jednu (mensiu), tzv. aretacnu a do nej zaseknut druhy vrtak.

Pre ilustraciu pripajam obrazok, ako som to vyriesil.
1. - Hlavny vrtak (5mm), na ktorom bol stift nastrceny (hlbka vrtu cca. 1cm).
2. - Maly "zasekavaci" vrtak, ktory drzal vycnelok na odlomenom stifte.
Přílohy
Vyprostovak-2.png

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od petulak » 06.02.2015 20:01

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Emil
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 11.12.2014 01:57

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od Emil » 06.02.2015 20:27

Super, toto urcite kupim.
Akurat mam blbe to, ze zvisly vrtak mam jednosmerny...
(Ale mozno sa to da nejako prehodit, cez prevody, neviem, neskusal som...)

Uživatelský avatar
Emil
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 11.12.2014 01:57

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od Emil » 06.02.2015 21:46

Tak, stifty objednane (2,5€/ks), v pondelok si idem po ne k "Henriovcom". :)
Skusim tu vymenu nafotit a postnut.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od petulak » 07.02.2015 10:15

Nic, víc nepotřebuješ,:::vyvrtáš vrtákem do zlomenýho šroubu díru, naklepneš vytahovák a vratidlem točíš do leva, a vyšroubováváš zlomenej bazmekt. :D :D
/laicky psané/ :)
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od petulak » 07.02.2015 10:24

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od stano. » 07.02.2015 16:18

petulak: :palec_nahoru: Ziadne hi-tech veci netreba :D
Uvolnovac zavitov je ale dobre "naliat" do matice na noc. Ked aj zatecie len 2-3 zavity, aspon o kusok lahsie to pojde. Ked to uz raz povoli, potom zatecie uplne a pojde to lahucko.
Ja sa len cudujem, ze stift si urval a tie vrtaky ti to neukrutilo. Alebo uz bol stift pretoceny, ponatahovany, od razovych utahovakov z pneuservisu.

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Zlomeny stift v bezpecnostnej matici

Příspěvek od memento » 10.02.2015 14:54

Emil píše:Akurat mam blbe to, ze zvisly vrtak mam jednosmerny...
Prepolovat kontakty na motore? Ale nie pod prudom. :)
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů