Koupě Focusu mk1

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od pkadecka » 11.04.2016 10:13

Tyhlety nabídky, kdy autu na prodej je "jenom" nějaká drobnost, bych ignoroval. Dieslům nijak zvlášť nerozumím, ale co když to nebudou jenom vstřiky? Hoď si to na papír, kolik bude stát auto, kolik díly, kolik práce na opravu a uvidíš. Ale hlavně bych počítal s tím, že to nemusí být jenom vstřiky.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od Jardak » 11.04.2016 16:55

Za auto dáš cca 10 tkč a za repas čerpadla a vstřiků a vyčištění pal soustavy dáš dalších cca 35 tkč.
A to jsi auto ještě neslyšel vrčet, takže nevíš v jakým stavu je turbo a dvouhmota se spojkou.
Aby to toho mělo smysl jít, musela by být karoserie v bezvadným stavu (hlavně co se týče koroze).
Koukni hlavně na spodky dveří a zadní části prahů ze spodu, zadní lemy a podlaha za zadní nápravou..
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od Cimi » 11.04.2016 17:56

Musím zaklepat že mi 1.6 zatím olej nepapá respektive vezme si cca 0.5 litru na 10 tisíc přičemž si to sosne když se blíží výměna oleje. Ted jsem do toho navíc nalil tec2000 oil booster na uvolnění pístních kroužků tak jsem zvědav na efekt.. najeto momentálně 155 tisíc + ty co někdo možná stočil. a šlape jak hodinky dokonce bych řekl že mu svědčí když ho proháním v rozmezí 3-4000 otáček. Spotřeba dlouhodobě 6.5-7 litrů kombinovaně což mi může hafo lidí si myslím závidět. U tý 1.6tky je duležitý nepřecházet na hustší 5W40 nebo 10W40 .... ve výsledku třeba člověk srazí spotřebu oleje o pul litru ale jen krátkodobě přičemž velice brzo oddělá klikovku...
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od pkadecka » 12.04.2016 07:54

Jak může olej oddělat klikovku? A pokud by použití oleje 5W40 nebo 10W40 bylo tak kritické, proč by ho Ford psal do návodu jako alternativní olej?

Najel jsem s focusem 40 tisíc km za 3 roky na olej 5W40. Dokonce to byl levný olej Carlson a auto furt jezdí.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od Cimi » 12.04.2016 08:58

:D takhle on sám o sobě nevadí ale jsou háklivější na přejíždění tak to bych jen doplnil. 5W40 se doporučuje měnit co 5000 km protože ztrácí rychle vizkozitu
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od stano. » 12.04.2016 09:09

Miestny clen tu jazdi roky na 10W-40, olej meni podla standardneho intervalu a motor ma stale ten isty :P

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od pkadecka » 12.04.2016 09:17

Cimi: To jako háklivější než 5W30? Měnil jsem 5W40 jednou po 13500 km, pak po 15000 km, pak po 10000 km. Motor se nezadřel, auto furt jezdí. A to jsem jezdil hodně město, tj. nejblbější podmínky.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Koupě Focusu mk1

Příspěvek od Jardak » 12.04.2016 20:09

Na klice po změně viskozity to může odejít jen v tom případě, že motor je už na tu fordí vodu natolik načatej, že použitím hustšího oleje se dotěsní písty ve válcích, ale načatá klika zvýšenou zátěž už nezvládne.
Pokud je motor OK, musí jezdit na 5W 40, nebo 10W 40 bez problémů...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

michal102
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.02.2018 16:11

LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od michal102 » 09.12.2018 19:39

Dobrý den! Dnes při projíždce v tramvaji kolem čerpačky mě zaujal rozdíl téměř 20-korun mezi benzínem a plynem. Myslím, že i přes nutnost větší péče je cesta do plynu dobrou volbou. Chci se zeptat na kategorii aut s plynem do 30 tisíc(Každé auto od 10 tisíc do miliona se prodává s dodatkem, že poslouží, a všechny auta od 25 tisíc jsou bez nutnosti investic. Realita bývá jiná, vím, že slušná auta začínají od 75 tisíc, ale příjem mi dovoluje dát 3 tisícovky bokem, díky autu bych si mohl přivydělat, ale ne majland, takže zvažuji auto na splátky se splátkou 1500 měsíčně, úvěr u banky). Očekávám, že tyhle kousky budou vyžadovat investici tak 15 tisíc, avšak pak by mohl celkem dobře posloužit, nebo se pletu? Trochu mě včera zarazilo, že i auta s plynem jsou na prodej již dva měsíce, konkrétně asi 5 kusů do 30 tisíc na bazoši svítí již od října. Jasně, ony jsou to 20ti leté kousky a jsou i zadarmo drahé, aůe co na plat? Něco se koupit musí a splácení vozu za 75 tisíc zatím nemám a absence auta mě začíná dost omezovat. Teď zpátky k oné kategorii do 30 tisíc. U takové "vraždy" by asi stálo zato skontrolovat vše, co se točí a hýbe, tedy:
1. vůli ventilů, zdali nezmizely
2. stav rozvodu
3. výměna oleje, brzdové kapaliny, převodového oleje
4. stav manžet na poloosech, doplnění maziva
5. ložiska kol, stav řízení
6. proběhnout kontoxem a konkorem kontakty na světlech, altíku, ABS, zapalování, plynu s opatrností na ulomení konektorů
Po tomto kolotoči se uvidí, zdali:
1. není propálený některý ventil
2. není potřeba zainvestovat do hydraulické části brzd
3. není potřeba řešit plyn(filtry, vstřikovače)
Pokud je to skutečně vražda, klidně mě odraďte, jinak se oprav nebojím, měl jsem favorita a zvládl jsem ho, umím i zavařit díru v podlaze a připravit blatník na lakování.

Děkuji všem za připomínky

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od phofy » 09.12.2018 20:03

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Slušný auto začíná okolo 150-200k kč :wink:

Podle toho co píšeš, raději nic nekupuj :wink:

Podívej se po něčem jiným v benzínu bez plynu okolo 50k kč :wink:
Ford v tomhle věku bude z 90% shnilej a většinou bude žrát olej (1.6i) a ostatní motorizace ti sežerou ponožky, podle tvé finanční situace :roll:

michal102
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.02.2018 16:11

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od michal102 » 09.12.2018 21:17

Co bys teda doporučil? Můj účel auta: to co večer a o víkendu, když spoje začnou jít méně frekventovaně vyřeším za dvě hodiny, bych autem vyřešil za hodinu + výlet v sobotu do 300km.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 09.12.2018 22:40

Kup feliciu (prip. podobne auto) v pojazdnom stave a dojazdi ju az do zastavenia.
V tvojom prepocte nevidim naklady na palivo a dalsiu reziu - olej, brzdy, filtre, nejake opravy, co vzdy budu na tak starom aute, STK/EK, poistka, atd.
Na vymenu spojky alebo rozvodov budes brat dalsiu pozicku?

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od 321910336 » 10.12.2018 01:03

michal102: Na LPG zapomeň, někdo to podojil a ty si odskáčeš ty největší průšvihy, budeš splácet půjčku a auto ti bude stát před domem.

Sem se cvičně podíval a lidi za ty felicie chtějí normálně peníze. To jako v době, kdy rok stará fabia stojí 200k, jdou a koupí si za 20k dvacetiletou rezavou plechovku?
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 10.12.2018 08:23

Uz by sa to asi zislo hodit do ineho vlakna. Ked felicia za 20k pojazdi 2 roky bez investicii, z cisto ekonomickeho hladiska ta fabia len za tie 2 roky strati na hodnote ovela viac ako 20k.

michal102
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.02.2018 16:11

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od michal102 » 10.12.2018 21:24

Tenhle příspěvek berte s humorem, nechci prudit, ale přeci :lol:

Jako kluci, sorry, ale Felda, která bude za 2 roky soucí do šrotu zároveň nebude vyžadovat velké investice a projde jak kontrolami, tak policisty? Jo, a teď tu o červené čepičce :Dancer: .

Teď vážně. Ty staré Focusy žerou olej i na kroužcích, nebo by postačila výměna gufer na ventilech? Sice to není žádná malina, může se u toho zjistit, že je potřeba přefrézovat sedlo, někdy vyměnit vodítko, či srovnat hlavu, natož blok. A to už se dostáváme kam sme nechtěli, ale pořád je to méně, než dělat výbrus.
Focusy moc neznám, na Escortu jsem kdysi pomáhal kámošovi měnit Prahy, ty vozy nerezaví tak jako favority a feldy.

Pak jsem ještě zvažoval Thaliu 1.4.

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů