focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Hele kdyby sis to tu mezi řádky přečetl z nezaujatého pohledu diváka, tak by si zjistil, že jsi si sem vlastně přišel pro ujištění, že nejlepší bude Octavia. To si ale na fordím fóru nemohl čekat, že ne?
Jdi do ní. My si prostě jen logicky myslíme něco jiného
Jdi do ní. My si prostě jen logicky myslíme něco jiného
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4779
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Dobře,ale tak by jsi měl argumentovat pro focuse a místo toho doporučuješ bláto od hnůjdaje.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Tak já jednoho Hjundaje mám a bláto to není. Ty nějaký bláto od Hjundaje máš? Jak jsem ale řekl, radši bych Ceeda a toho klidně s Focusem srovnám.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4779
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
V práci a hrůza a děs.To sem vůbec nemotej tyhle nadauta.A ty spíš hnůjdajem než focusem jak tak koukám a ve focusu si ani nejel viď jinak by jsi takhle nemluvil a hlavně že řeč nestojí viď.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Teda ten firemní Hyundai ti musel strašně ublížit . Trošku mám z tebe pocit militantní předpojatosti
Abych se vrátil k věci( i když to asi tazatele úplně nezajímá), chceš teda tvrdit, že i30 a focus se liší tak zásadně, že jeden je prostě pecka a druhé sračka? A važ slova, ať nejsi za blázna
Abych se vrátil k věci( i když to asi tazatele úplně nezajímá), chceš teda tvrdit, že i30 a focus se liší tak zásadně, že jeden je prostě pecka a druhé sračka? A važ slova, ať nejsi za blázna
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4779
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
OT ve focusu si nejel ani v octavii,pak nechápu co děláš v tomhle vláknu.Mimochodem na hnůjdaj klubu máš mondeo jako auto na víkend,aby tě nesežrali zaživa
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Na Hyundai klubu jsem nebyl víc než dva roky, pokud vím. V té době bylo Mondeo auto na víkend a delší cesty. Ty sis mě takhle hledal jo
Pravda, že ve Focusu jsem nejel(asi bych měl, pokud je to auto tak výjimečné), ale v Octavii ano, jak v 1.6TDI, tak v RS 2.0TSI. V manuálu i s DSG.
Končím rozpravu, stejně až to uvidí nějaký moderátor, tak mu praskne cévka
Pravda, že ve Focusu jsem nejel(asi bych měl, pokud je to auto tak výjimečné), ale v Octavii ano, jak v 1.6TDI, tak v RS 2.0TSI. V manuálu i s DSG.
Končím rozpravu, stejně až to uvidí nějaký moderátor, tak mu praskne cévka
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4779
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Nehledal ale náhodou zahlídl.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
mě by teda vadila na focusu jediná věc a to že to není už facelift, jinak je to ve všem lepší auto a na svou velikost vypadá pořád ještě kompaktně. v některém vlákně byli fotky z testů kde si chlápek sedal za sebe a zásadní rozdíly jsem tam neviděl
- unicorn
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 30.05.2009 16:56
- Bydliště: Kosice
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Pokial nemas 190cm a za tebou sa nebude vozit dalsia osoba s vyskou nad 190 cm. tak jednoznacne focus.
- Miri
- Test driver
- Příspěvky: 2839
- Registrován: 11.03.2010 16:47
- Bydliště: PRAHA / Kladno
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
není ani tak problém za řidičem jako spíše za spolujezdcem. Já se svými 192cm si za sebe sednu úplně v pohodě, ale spolujezdec i daleko menší postavy si musí sedačku vždy posunout skoro na max kvůli idiotsky předimenzované palubce na pravé straně o kterou si jinak přerazí kolena. Za spolujezdcem je pak tragicky málo místa vždy.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 08.05.2016 14:08
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Ahoj, chtěl bych lehce obnovit toto téma, protože se mi jedná o z asi 70 % stejné rozhodování. Jen místo Octavie posadím na podvozek a motor Golfa VII a pokud se neurazíte, přidám do osudí ještě slovenského Korejce.
Vybírám a hledám už nějakou dobu auto pro mamku a sebe. Teď máme Corsu B r. v. 2000, 1.0 40 kW, koupeno s 20000 km v březnu 2001, akutálně se 127000 km. Roční nájezd v posledních letech je asi 10 000 km.
To vše píšu proto, že bych rád vybral auto, které si povede po takových letech a kilometrech taky tak obstojně. (Dobře, teď jsme měnili zadní nápravu, protože bylo kolo na ulomení, už dřív jsme měnili snímač otáček klikové hřídele, protože to několikrát nestartovalo a taky mi za jízdy prasklo lanko spojky. Ale jinak v pohodě.).
Nové či lehce ojeté auto by mělo mít dobrou výbavu, minimálně:
dvouzónovou klimatizaci, loketní opěrku vpředu, tempomat, zadní parkovací senzory.
Výhodou jsou:
senzory také vpředu, zadní parkovací kamera, senzor světel a stěračů, vyhřívané sedačky, vyhřívané sklo, vyhřívaný a multifunkční volant.
Kategorie aut Corsa, Fiesta, Polo, Fabia atd. nesplňují podmínku dvozónové klimatizace, jdeme tedy o kategorii výše.
Ve hře jsou:
Ford Focus 1.0 EB 92 kW
VW Golf 1.2 TSI 77/81 kW. (do poloviny 2015: 77, dále 81, u příležitosti zdražení)
Kia cee'd 1.6 GDI 99 kW nebo 1.0 T-GDI 88 kW.
Obecné klady a zápory:
Focus má komfortní podvozek a multilink. Naladění posilovače se mi zdá trochu příjemnější než v Golfu. Přes vyšší výkon má horší zrychlení na z 0 na 100 km/h (11,0 s) a dle Spritmonitoru o 0,5 l /100 km vyšší spotřebu (6,7 l/100 km) než Golf (6,2 l/100 km).
Modrá grafika přístrojů mi moc nesedí (na modrou oko nejhůř ostří), ale přežil bych to. Velké plus má v Titaniu za startování tlačítkem. (V dnešních autech se totiž nějak nemůžu porovnat mezi volant a pedály – koleno mi koliduje s klíčem v zapalování. Když odsunu sedadlo, potřeboval bych zas vytáhnout volant víc, než to jde.)
Celkově je ale výbava Focuse při srovnatelných cenách bohužel nejhorší. Tedy: je to vyváženo nadprůměrným zpracováním a spolehlivostí?
Golf má údajně tužší podvozek, kterého se bojím. Silnice ve městě nejsou nic moc. Názory na to, zda je u něj rozpoznatelný multilink od jednoduché nápravy se různí. Volant mi v malé rychlosti mi v jednu chvilku přišel poměrně tuhý, ale naprosto bez odezvy od kol. Přes nižší výkon má Golf lepší papírové zrychlení a nižší spotřebu. Design zevnějšku i vnitřku je usedlejší, což nám ale nevadí, naopak Golf působí menším dojmem než Focus tím, že je hranatější. Koleno a klíček je věčný problém, ale porovnal bych se s tím nakonec. Výbavu lze celkově dostat na lepší úroveň při srovantelné ceně. Tedy: měl jste někdo možnost bezprostředně srovnat tato dvě auta podvozkově?
Cee'd je nejlevnější, přitom s nejvyšší výbavou, vč. navigace, která je u konkurentů cenově téměř nedostupná. Podvozek je laděn víc do komfortu, ve srovnání s Golfem určitě, s Focusem nevím. Jízdní vlastnosti na limitu asi horší. Známým problémem je velký hluk z podběhů. Pak jsou tu drobnosti, jako že loketní opěrka není výsuvná, při sklápění zadních opěradel je nutné vyndat z nich opěrky hlavy (a zasadit je do připravených děr na zvednutých sedácích), pak docela hrozná grafika palubních přístrojů (limitátor ukazuje nastavenou rychlost jinde než tempomat!, okamžitá spotřeba není sdělována číslem, ale grafem - k čemu mi to je?, rozlišení displeje je s nadsázkou tak 30x10...).
Určitou roli při výběru bude asi hrát také to, že servisy máme od domu:
Ford 0,5 km, Kia 3 km, VW 14 km autorizovaný garážový, 36 km autorizovaný u prodejce.
Teď konkrétní auta, která mám aktuálně vyhlídnutá:
Ford Focus 5dv. TITANIUM 1.0EB 6st. man, 2015 (404 900 Kč)
http://www.autokora.cz/podrobnosti-ojet ... n=norm&pg=
+ levnější než Golf
+ barva
- nemá vyhřívání ničeho kromě zrcátek
- nemá parkovací kameru
Nabídka nového vozu do výroby s kamerou a vyhříváním skla a ostřikovačů: 446 tisíc.
Volkswagen Golf 1.2 TSI Comfort Edition (418 900 Kč)
http://www.dasweltauto.cz/Car/972219/go ... rt-edition
- dražší o 14 tisíc
- horší nájezd
- bílá barva (přežili bychom)
+ výbava Comfort Edition (xenony, senzor světel a stěraců, sedadla ergoActive s vyhříváním, přední i zadní senzory a parkovací kamera)
Nabídka nového vozu do výroby, avšak bez LED denního svícení, jinak stejný v černé barvě: 443 tisíc. (Maraton Edition odpovídá Comfort Edition až na pár drobností, vč. kamery.)
Kia cee'd 1.6 GDI nebo 1.0 T-GDI
ceníková cena edice EURO 2016 je s 1.6 GDI 404 980 Kč, s 1.0 T-GDI 399 980 Kč.
+ má navigaci
+ má vyhřívaný volant již v ceně
- cena laku není zahrnuta v této ceně, tedy ještě přičíst asi 15 tisíc (u konkurentů již započteno)
- turbomotor je úplně nový, takže nechci být beta tester
- 1.6 GDI je ve vyšších otáčkách znatelně hlučnější než skvěle odhlučněný 1.0 EB u Focuse.
Co tedy s tím? Když se ptám různých lidí, tak někteří Korejce okamžitě odsoudí, někteří pro drobné poruchy, někteří pro poruchovost motorů. Někdo odmítá koncern kvůli podvozku. Někdo EB kvůli tomu, že je to tříválec. Oba turbomotory mají vyšší riziko spotřeby oleje kvůli turbu.
Záruky jsou FoFo 5 let, Golf CE měl myslím taky 5 let jako standard, Kia má 7 let. U tohoto F i G je ale již rok pryč...
Budu vděčný za jakoukoli radu a za nějakou konkrétní zkušenost!
Pokud máte nápad, kam lépe tento příspěvek umístit, učiňte tak prosím! Myslím, že můj vypracovaný souhrn, ač je otázkou, může poskytnout i nějaké odpovědi. Asi by se to hodilo na nějaké obecné fórum, ale na těch značkových je vždycky jakási odbornější atmosféra.
Ještě jednou díky!
Vybírám a hledám už nějakou dobu auto pro mamku a sebe. Teď máme Corsu B r. v. 2000, 1.0 40 kW, koupeno s 20000 km v březnu 2001, akutálně se 127000 km. Roční nájezd v posledních letech je asi 10 000 km.
To vše píšu proto, že bych rád vybral auto, které si povede po takových letech a kilometrech taky tak obstojně. (Dobře, teď jsme měnili zadní nápravu, protože bylo kolo na ulomení, už dřív jsme měnili snímač otáček klikové hřídele, protože to několikrát nestartovalo a taky mi za jízdy prasklo lanko spojky. Ale jinak v pohodě.).
Nové či lehce ojeté auto by mělo mít dobrou výbavu, minimálně:
dvouzónovou klimatizaci, loketní opěrku vpředu, tempomat, zadní parkovací senzory.
Výhodou jsou:
senzory také vpředu, zadní parkovací kamera, senzor světel a stěračů, vyhřívané sedačky, vyhřívané sklo, vyhřívaný a multifunkční volant.
Kategorie aut Corsa, Fiesta, Polo, Fabia atd. nesplňují podmínku dvozónové klimatizace, jdeme tedy o kategorii výše.
Ve hře jsou:
Ford Focus 1.0 EB 92 kW
VW Golf 1.2 TSI 77/81 kW. (do poloviny 2015: 77, dále 81, u příležitosti zdražení)
Kia cee'd 1.6 GDI 99 kW nebo 1.0 T-GDI 88 kW.
Obecné klady a zápory:
Focus má komfortní podvozek a multilink. Naladění posilovače se mi zdá trochu příjemnější než v Golfu. Přes vyšší výkon má horší zrychlení na z 0 na 100 km/h (11,0 s) a dle Spritmonitoru o 0,5 l /100 km vyšší spotřebu (6,7 l/100 km) než Golf (6,2 l/100 km).
Modrá grafika přístrojů mi moc nesedí (na modrou oko nejhůř ostří), ale přežil bych to. Velké plus má v Titaniu za startování tlačítkem. (V dnešních autech se totiž nějak nemůžu porovnat mezi volant a pedály – koleno mi koliduje s klíčem v zapalování. Když odsunu sedadlo, potřeboval bych zas vytáhnout volant víc, než to jde.)
Celkově je ale výbava Focuse při srovnatelných cenách bohužel nejhorší. Tedy: je to vyváženo nadprůměrným zpracováním a spolehlivostí?
Golf má údajně tužší podvozek, kterého se bojím. Silnice ve městě nejsou nic moc. Názory na to, zda je u něj rozpoznatelný multilink od jednoduché nápravy se různí. Volant mi v malé rychlosti mi v jednu chvilku přišel poměrně tuhý, ale naprosto bez odezvy od kol. Přes nižší výkon má Golf lepší papírové zrychlení a nižší spotřebu. Design zevnějšku i vnitřku je usedlejší, což nám ale nevadí, naopak Golf působí menším dojmem než Focus tím, že je hranatější. Koleno a klíček je věčný problém, ale porovnal bych se s tím nakonec. Výbavu lze celkově dostat na lepší úroveň při srovantelné ceně. Tedy: měl jste někdo možnost bezprostředně srovnat tato dvě auta podvozkově?
Cee'd je nejlevnější, přitom s nejvyšší výbavou, vč. navigace, která je u konkurentů cenově téměř nedostupná. Podvozek je laděn víc do komfortu, ve srovnání s Golfem určitě, s Focusem nevím. Jízdní vlastnosti na limitu asi horší. Známým problémem je velký hluk z podběhů. Pak jsou tu drobnosti, jako že loketní opěrka není výsuvná, při sklápění zadních opěradel je nutné vyndat z nich opěrky hlavy (a zasadit je do připravených děr na zvednutých sedácích), pak docela hrozná grafika palubních přístrojů (limitátor ukazuje nastavenou rychlost jinde než tempomat!, okamžitá spotřeba není sdělována číslem, ale grafem - k čemu mi to je?, rozlišení displeje je s nadsázkou tak 30x10...).
Určitou roli při výběru bude asi hrát také to, že servisy máme od domu:
Ford 0,5 km, Kia 3 km, VW 14 km autorizovaný garážový, 36 km autorizovaný u prodejce.
Teď konkrétní auta, která mám aktuálně vyhlídnutá:
Ford Focus 5dv. TITANIUM 1.0EB 6st. man, 2015 (404 900 Kč)
http://www.autokora.cz/podrobnosti-ojet ... n=norm&pg=
+ levnější než Golf
+ barva
- nemá vyhřívání ničeho kromě zrcátek
- nemá parkovací kameru
Nabídka nového vozu do výroby s kamerou a vyhříváním skla a ostřikovačů: 446 tisíc.
Volkswagen Golf 1.2 TSI Comfort Edition (418 900 Kč)
http://www.dasweltauto.cz/Car/972219/go ... rt-edition
- dražší o 14 tisíc
- horší nájezd
- bílá barva (přežili bychom)
+ výbava Comfort Edition (xenony, senzor světel a stěraců, sedadla ergoActive s vyhříváním, přední i zadní senzory a parkovací kamera)
Nabídka nového vozu do výroby, avšak bez LED denního svícení, jinak stejný v černé barvě: 443 tisíc. (Maraton Edition odpovídá Comfort Edition až na pár drobností, vč. kamery.)
Kia cee'd 1.6 GDI nebo 1.0 T-GDI
ceníková cena edice EURO 2016 je s 1.6 GDI 404 980 Kč, s 1.0 T-GDI 399 980 Kč.
+ má navigaci
+ má vyhřívaný volant již v ceně
- cena laku není zahrnuta v této ceně, tedy ještě přičíst asi 15 tisíc (u konkurentů již započteno)
- turbomotor je úplně nový, takže nechci být beta tester
- 1.6 GDI je ve vyšších otáčkách znatelně hlučnější než skvěle odhlučněný 1.0 EB u Focuse.
Co tedy s tím? Když se ptám různých lidí, tak někteří Korejce okamžitě odsoudí, někteří pro drobné poruchy, někteří pro poruchovost motorů. Někdo odmítá koncern kvůli podvozku. Někdo EB kvůli tomu, že je to tříválec. Oba turbomotory mají vyšší riziko spotřeby oleje kvůli turbu.
Záruky jsou FoFo 5 let, Golf CE měl myslím taky 5 let jako standard, Kia má 7 let. U tohoto F i G je ale již rok pryč...
Budu vděčný za jakoukoli radu a za nějakou konkrétní zkušenost!
Pokud máte nápad, kam lépe tento příspěvek umístit, učiňte tak prosím! Myslím, že můj vypracovaný souhrn, ač je otázkou, může poskytnout i nějaké odpovědi. Asi by se to hodilo na nějaké obecné fórum, ale na těch značkových je vždycky jakási odbornější atmosféra.
Ještě jednou díky!
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
...svez se v jeden den na stejné cestě se všema..pokud to jde.
A rozhodne to, který auto ti padne. (tvému stylu, vkusu, pocitu)
Já bych volil Golfa. Nejel jsem s FF3 jinak jsem jel s oběma.
Kiji nezavrhuji, ale Golf je jiná liga už po usednutí.
Co se týče Golfu 7 a FF2 fl? S FF je radost jezdit, ale Golf je kvalita.
Pokud vezmu desing FF3 se mě nelíbí, Kia je pro mne šedá myš a Golf s pěknýma kolama je pro mne pěknej.
Já jsem pro Golf 7. (pojistit!)
A rozhodne to, který auto ti padne. (tvému stylu, vkusu, pocitu)
Já bych volil Golfa. Nejel jsem s FF3 jinak jsem jel s oběma.
Kiji nezavrhuji, ale Golf je jiná liga už po usednutí.
Co se týče Golfu 7 a FF2 fl? S FF je radost jezdit, ale Golf je kvalita.
Pokud vezmu desing FF3 se mě nelíbí, Kia je pro mne šedá myš a Golf s pěknýma kolama je pro mne pěknej.
Já jsem pro Golf 7. (pojistit!)
- croc
- Pokročilý
- Příspěvky: 785
- Registrován: 09.07.2012 13:17
- Bydliště: Brno
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
Určitě golf.
Máme v rodině VW a je pravda že kvalita zpracování je úplně jinde. S FF3 jsem tyden jezdil a vždycky bych si vzal FF2. Kia pro mě není auto
Máme v rodině VW a je pravda že kvalita zpracování je úplně jinde. S FF3 jsem tyden jezdil a vždycky bych si vzal FF2. Kia pro mě není auto
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: focus 1,0 92 kw vs. octavia 3 1,2 tsi 77 kw
janv: koukal jsi na novou astru? seděl jsem v tom na saloně, vevnitř hodně příjemné a podle recenzí i dobře jezdí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 8 hostů