Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 03.10.2013 18:08

Ahojte, 
zaujimalo by ma aké ste pozorovali rozdiely medzi Mk3 a Mk4.
Ak sú tu takí čo prechádzali z Mk3 na Mk4 Mondeo, bolo by super keby ste sem prispeli ;-)
Zaujimali by ma všetky postrehy v čom je Mk4 lepšie, poprípade horšie a ako ste vnímali tieto rozdiely, napr čo sa týka hlučnosti, ergonomie resp. pohodlia,  kvality prevedenia ... Proste hocičo vás napadne .
Tak smelo do toho :palec_nahoru:
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
LeFort
.
.
Příspěvky: 147
Registrován: 15.05.2010 00:54
Bydliště: Hořovice

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od LeFort » 03.10.2013 18:26

Se svým MK3 jsem najel nějakých 90 tkm a s tátovým MK4 to taky pár tisíc bylo, tak přispěji do diskuze. MK4 má určitě tvrdší sedačky(především vzadu) a je líp utlumené - ať po stránce aerodynamického hluku nebo tlumičů. Má lepší audio, světla, topení, klimu, no prostě je o generaci novější a v neposlední řadě taky prostornější a určitě působí hodnotněji (jedna z mála výjimek - plynové vzpěry kapoty u MK3 vs tyč u MK4, to mi u auta za 830 tis.Kč přijde jako vtip). Ještě si myslím, že MK3 měly tvrdší a odolnější laky karoserie. Jinak co se týče ovládání auta, tak je to zhruba srovnatelné, ať už se to týká řízení nebo řazení.
Co se mi na MK4 ale nelíbí je, že je takové těžkopádné, udávaný rozdíl zhruba stejně vybavených aut je cca 100kg, ale působí to pocitově jako mnohem víc, není tam taková agilita. Snad jsem to aspoň zhruba nastínil :wink:
Fiesta ST 1.6 EcoBoost
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 03.10.2013 19:53

Díky za reakciu, zaujimavé postrehy ... spýtam sa ťa ohladne tej hlučnosti, hovoríš že je tam velký rozdiel v odhlučnení. Mne príde Mk3 celkom dosť hlučné na dialnici, tých 130 ešte ide ale nejakých 160km/h je už celkom rachot ... povedal by si že Mk4 je v takýchto rýchlostiach ešte príjemne tiché? Teda skúšal si ho aj vo vyšších rýchlostiach?
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
Lishak
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 793
Registrován: 12.09.2012 16:05
Bydliště: Kunštát

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Lishak » 03.10.2013 21:12

220 km/h a o "rachotu" se opravdu nedá mluvit, hučí jen vítr a pneu, auto ne! 160 km/h...jen rádio, MK4 je opravdu dobře odtlumený! ;-)
Ford Mondeo Turnier '08
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 03.10.2013 21:17

No rachot bolo možno silné slovo aj pre Mk3 :-) ale jako napr hudba už musí byť celkom dosť hlasno aby sa dala normálne počúvať ... ty si mal predtým Mk3? Vieš ten hluk v takých rýchlostiach porovnať?
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
Lishak
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 793
Registrován: 12.09.2012 16:05
Bydliště: Kunštát

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Lishak » 03.10.2013 21:35

Já ne, kámoš má MK3 2,2 TDCi a ikdyž je ve slušným stavu, tak hlučnější je úplně všechno! ;-) Hlavně interiér...tam vržou snad i koberečky! :roll: :)
Ford Mondeo Turnier '08
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od enjoy » 03.10.2013 22:44

MK4 mám a s MK3 jednou za čas jedu 1000km v kuse. Je těžké popsat rozdíly.. Spíš by bylo jednodušší napsat, v čem se neliší.
Lepší je se v MK4 projet a zjistit sám.
Pro mě jsou to dvě úplně jiný auta, není to jako MK1 a MK2, ve kterých jsem taky něco najel a tam ten rozdíl takový nevidím.
Nechci tím ale říct, že bylo MK3 špatné, kombi ST220 je podle mě doteď nepřekonané, dokonalé.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
LeFort
.
.
Příspěvky: 147
Registrován: 15.05.2010 00:54
Bydliště: Hořovice

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od LeFort » 03.10.2013 22:47

Mně teda MK3 nikde nevrže, ale MK4 je při běžných dálničních rychlostech určitě tišší, především motorově, on ten hluk ovlivní hodně i šířka a typ použitých pneu, ale v neposlední řadě i povrch, po kterém jedete. Když vjedete po dálnici do Německa, najednou auto jede skoro neslyšně, spíš jako by letělo, ale u nás... :blee:
Fiesta ST 1.6 EcoBoost
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od zeli » 04.10.2013 02:32

Me prijde MK3 hodne hlucny na to ze to je stredni trida. To i oktavka 1 nebo nova Dacia je tissi, bohuzel. A nemluvim o hluku motoru, ten je tichej (aspon teda vsechny benziny), mluvim o hluku podvozku a hlavne pneu. To je podle me katatrofa a hodne to ubira na subjektivni kvalite auta. Mozna proto neni ten motor slyset, protoze to podvozek prehlusi :mrgreen:
Je to jedna jedina vec, kvuli ktere bych sel do MK4. Ale zase kdyz si uvedomim jak blbe se tam meni vzduchac. Pak je tu ta vec se vzperou kapoty :!: Dokonce i MK5 tam ma klacek, neskutecny :!: A pak jsem jeste zachytil, ze MK4 ma problem za deste pri otvirani kufru. Jo a jeste rozmery pneu, az na vyjimky je minimum sirky 215 mm. Za volantem jsem bohuzel zatim nesedel, takze nemuzu porovnat agilitu. Ale muzu porovnat agilitu mezi MK3 I4 a V6 a tam je sakra rozdil. I4 do zatacek vylozene chce a i brzdy zabiraj jak o zivot. V6 je tezkopadnejsi a na brzdy se musi vic dupat. I spojka je malinko tvrdsi. Ale da se zvyknout. Jo a jeste je u V6 tvrdsi posilovac rizeni, takze nejde ridit "palcem". Coz je mozna ale dobre :mrgreen: Takze MK4 vzhledem k tomu, ze je tezsi, tak to asi zadna slava nebude, jak se ostatne vyse nekdo zminuje. Je jasny, ze MK4 je lod a asi pojede plavnejc diky vetsi vaze a vetsimu rozvoru, navic nektery modely maji nastavitelnej podvozek.
Asi si budu muset jet nejakou MK4 projet, abych vedel o co prichazim :twisted:
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3911
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od djdekl » 04.10.2013 06:38

Pockejte az ty vase MK4 budou mit 400-500tkm :twisted:

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 04.10.2013 08:06

No tak ja musím povedať že na mojom Mk3 tiež nič nevrže, takže v tomto by som problém nevidel.

Enjoy: píšeš že sú hodne odlišné, čo také najzásadnejšie si si všimol? čo ti tak najviac "vrazilo do očí" a povedal si si že to máš na svojom ináč?

Zaujimali by ma práve aj veci ako pohodlie a tak


No a súhlasím s vami že je najlepšie si to skúsiť ale to nie je také jednoduché. V týždni som bol skúsiť jednu Mk4 v benzíne dvojliter ale na tej skúšobnej jazde toho človek zas tolko nezistí, na to treba v tom aute byť dlhšie. Ja vlastne ani neviem ohodnotiť ten hluk vo vnútri :) akurát čo mi prišlo že už pri nejakéj rýchlosti 110km/h je vo vnútri celkom hluk od motora, ten benzín sa už celkom točí ... ale zas možno to bolo výraznejšie pretože všetko ostatné bolo utlmené ... samozrejme tým nechcem povedať že by bolo hlučnejšie ako moje TDCi :-D to samozrejme nie ;-)
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od enjoy » 04.10.2013 09:28

Nejvíc do očí bijící jsou podle mě dvě věci.. za prvé MK4 má všude jakoby víc materiálu, jakmile vezmeš za jakékoliv dveře, hned pochopíš.. Za druhé, celý interiér je úplně jiná kapitola, to není jen facelift, ale celé úplně jinak.
Já mám tedy 2.0 benzín, kolega 2.0 TDCi, takže jízdní vlastnosti bych nerad porovnával nějak hodně podrobně, protože bych asi ani nemohl.
Ten benzín točí ve 100km/h skoro 3000ot., takže pro někoho, kdo je na střední třídu už zvyklý, to může být hlučnější.. pro někoho jako já, kdo předtím vlastnil od Fordu Escorta, je to velká změna a nemám si na co stěžovat.
Co se týče onoho dvoulitrového benzínu, dal jsem mu chip a i když to mělo dát necelých 10%, tak teď už můžu konečně říct, že ten motor už mu stačí.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Dr.Romca » 04.10.2013 09:34

A tak já taky přispěju svou troškou do mlýna, některé postřehy můžou být ovlivněny přechodem TDCi -> EcoBoost, ale snad to někomu pomůže...

Obecně musím říct, že Mk4 je o dost tišší než Mk3 co se týče aerodynamického hluku od kol od skel a dveří...Celkově si v interiéru člověk připadá jinde (a není se čemu divit, je to o několik let mladší auto)
Odhlučnění motoru je také jinde, a to jsem jel i v 2.0i Mk3...

Když srovnám zvuk obou aut s rádiem sony, tak je na tom Mk4 také lépe, i když navigace u Mk4 jasně vede z origo rádií - srovnání s Mk3 navigací by mne však také zajímalo...

Na druhou stranu Mk3 má některé věci poctivěji udělané, například lak u Mk4 mi přijde mnohem měkčí, než Mk3, tudíž se snadněji poškrábe (například větvičkou, která se ve větru kymácí a leží na střeše...)
O víku kufru a kufru jsme se bavili už jinde...

Když srovnám pocit z Mk3 při 70km/h a Mk4 při 130 km/h, tak jsem tak na stejné úrovni nepohodlí/hluku...

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 04.10.2013 09:37

enjoy:
Zaujimavý poznatok, takže to pridanie výkonu si aj reálne poznal? Že to lepšie ťahá?

Je to síce trochu mimo tému ale akú máš na ňom spotrebu? A teda ak by si mal ohodnotiť ako jazdíš? Rýchlejšie alebo pohodička ? :)

A keď ideš po dialnici povedzme tých 130Km/h na kolko ten motor točí? A je ten hluk v takejto rýchlosti v pohode?

Toto by ma zaujimalo pretože mi ten benzín stále vŕta v hlave :)
Díky :palec_nahoru:
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Dr.Romca » 04.10.2013 09:43

určitě benzín a 6ti kvalt!

Odpovědět

Zpět na „Karoserie - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů