Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 04.10.2013 09:47

Dr.Romca:

Pekné porovnanie tých rýchlostí .. to je to čo ma štve, ten hluk a poslech hudby ... preto mi Mk4 nedá pokoj :)

No a 6-kvalt by bol úplne super ale bohužel tie sú až po faccelifte alebo 2.5T (ak sa nemýlim) ...
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Dr.Romca » 04.10.2013 10:19

však 2.5T je nejlepší motor v Mk4 :cooler:

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 04.10.2013 10:31

To si síce myslím aj ja :bravo22: ... ale tá spotreba :?
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od enjoy » 04.10.2013 14:32

vandal46 píše:enjoy:
Zaujimavý poznatok, takže to pridanie výkonu si aj reálne poznal? Že to lepšie ťahá?

Je to síce trochu mimo tému ale akú máš na ňom spotrebu? A teda ak by si mal ohodnotiť ako jazdíš? Rýchlejšie alebo pohodička ? :)

A keď ideš po dialnici povedzme tých 130Km/h na kolko ten motor točí? A je ten hluk v takejto rýchlosti v pohode?

Toto by ma zaujimalo pretože mi ten benzín stále vŕta v hlave :)
Díky :palec_nahoru:

Já jsem to poznal.. prostě je to auto už využitelné ve větším spektru otáček, ne až od 4000 tisíc, jako předtím. Každopádně se ale časem chystám na brzdu, abych si to ověřil, protože ten placebo efekt může být kolikrát silný.
moje průměrná spotřeba je 8,4l a jsem Pražák. Ikdyž častěji jezdím okruhy, než centrum.
Jízdní styl kliďas i magor. Chtěl bych být jen kliďas, ale za ta léta jsem pochopil, že to nedokážu. Baví mě eco rally, ale nevydržím to věčně. Takže celkově takový průměr, něco mezi.
130km/h už je kolem 4000 ot. jestli si to pamatuju dobře. A hluk už je tam zvýšený, to je pravda.Nicméně, když jedu 210 - 220km/h tacho, tak mi to přijde dost podobné.
Co bych chtěl ještě vyzdvihnout, to je originální audio soustava, hraje skvěle a prostorově.
A co nesmím zapomenout, na větší kombík má naprosto excelentní podvozek, s takovou jistotou za volantem jsem se jen tak nesetkal.
A už bych ropáka Mondeo nebral, jsem naprosto spokojený. Je to tichounký, topí to prakticky okamžitě a dá se točit a točit. Mně se ten drkotavý Common rail nelíbí. Co ale závidím je šestikvalt.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
hunger
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 966
Registrován: 02.03.2013 18:08
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od hunger » 04.10.2013 14:48

Jo v MK3 je hluk hodně výrazný a u mě za to můžou 2 věci, šípový, sjetý zimní gumy a neskutečně tvrdý tlumiče, ty tlumiče mi moc nevadí, poněvadž když je člověk naloženej, tak je to v pohodě, nerad se houpu a navíc auto v zatáčkách sedí.

Ale přes ten hluk a rádio člověk prostě neslyší benzínový motor, což je lehce znepokojive.
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 04.10.2013 16:42

enjoy:

Ta spotreba je slušná, hmm ... práve čo je škoda je ten šiesty kvalt, ten by mi sakra chýbal, hrozne som si naň zvykol :) A často keď jazdím tak práve po dialnici ...

V týždni som skúšal jeden dvojliter a čo ma na ňom zarazilo že mal trochu ošúchaný volant a riadiacu páku na vrchu, udávané km mal 74 000 čo tak celkom odpovedá tomu čo som zistil v servise kde to auto bolo ... je to ale možné aby bol ošúchaný?? Je fakt že ta koža mi príde jemnejšia ako na mk3 ale príde mi to skoro aj keby na tom majitel jazdil iba po meste ... Výbava bola titanium
Ako to máš ty? Máš volan podřený ??
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od enjoy » 04.10.2013 17:03

Mám něco kolem 140 tisíc a volant v podstatě úplně v pořádku.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
LeFort
.
.
Příspěvky: 147
Registrován: 15.05.2010 00:54
Bydliště: Hořovice

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od LeFort » 05.10.2013 20:40

Ad volant: táta má 120 tkm na MK4 a volant je skoro jako nový.
Fiesta ST 1.6 EcoBoost
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 07.10.2013 07:51

Tak ten volant je divný, to je podozrivé ...

Ináč keby som to tak zhrnul tak hlavné rozdiely sú že Mk4 je výrazne menej hlučné, má o niečo ergonomickejší interier a asi aj originálne audio je o niečo kvalitnejšie (minimálne sú vpredu normálne umiestnené výškové repro). Mk3 má zas kvalitnejší lak, to je asi tak všetko :)
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
Lishak
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 793
Registrován: 12.09.2012 16:05
Bydliště: Kunštát

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Lishak » 08.10.2013 16:54

Takže myslíš, že celej vývoj MK4 byl jen o širší vatě, lepším rádiu a ošizeným laku? :lol:
Ty auta se prostě nedají dost dobře srovnávat! Nebavíme se o faceliftu, je to nová generace od A do Z. Topic se jmenuje "rozdiely medzi...", takže odpověď k názvu...nic není stejné = rozdíl je úplně ve všem! ;-)
Ford Mondeo Turnier '08
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Brehowicz » 08.10.2013 18:57

Za mně kluci v nové MK4 chybí Recara a ST verze.Ale jinak je MK4 jasně dál ve všem :wink: musí být to by ani jinak nešlo

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od vandal46 » 08.10.2013 20:04

Lishak:
Tak ja som mal na mysli také tie pocitové rozdiely, je jasné že tam budú aj iné rozdiely ako lepšia bezpečnosť, novšie technológie, ono je to aj iná platforma myslím ... ale mne išlo o rozdiely čo proste normálny človek v tom aute vníma keď presadne z Mk3 do Mk4 ... ;-)

Brehowicz:
súhlasim s tebou, toho ST je moc velká škoda a Recaro sedačiek tiež ... nešli by použiť z Mk3 :?: :)
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Ma.rt » 14.10.2013 18:40

tak ja mam zatim stale MK3 1.8 benzin a v MK4 jsem jel jen jako pasazer, bylo to 2.0 benzin. asi jsem cekal hodne, ale pro me to bylo trosku zklamani. Aerodynamika a hluk od kol je urcite v MK4 lepsi, v cem jsem nevidel moc velky posun, byla komfortnost perovani, ale ja mam nekaja komfortni pera a tlumice asi, nebot jine MK3 se mi zdalo tuzsi (tlumice i pera mam temer nove). Na dalnici mam pri 130 na tachu presne 3500ot., slyset je to hodne malo, MK4 melo nejakych 3800-3900 a motor se mi zdal trosku asi hlucnejsi. Design MK4 uvnitr je dle meho vkusu paradni, tam asi vidim nejvetsi posun. Pro me to byla zkusenost, ze si mam nechat to, co mam (kdyz porovnam, kolik by me to stalo navic), dokud to drzi a pockam na EcoBoost, az budou ojetiny na nejake rozumne urovni a pokud se neobjevi nejaky maler ála rozvody na TSI. Nechci vubec MK4 hanit, ale uz MK3 mi prijde jako docela hodne slusne auto.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od cafe-racer » 20.02.2014 13:07

MK3 má podle mě o chlup strmější převod řízení. Teď mám obě auta takže můžu srovnávat, a MK4 vyžaduje trochu víc kroucení.

Jinak za sebe mám takovou teorii že při vývoji MK3 přišli inženýři do kanceláře šéfa projektu a oznámili, že techniku mají hotovou a že by se pustili do ergonomie. A šéf na to : "nechte to bejt jak to je, už musíme prodávat" :)

MKIV je obrovský krok dopředu co se týče komfortu.
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely medzi Mk3 a Mk4

Příspěvek od Ma.rt » 20.02.2014 18:13

myslis komfort, co se tyce odpruzeni, hluku, nebo ovladani? Odpruzeni mi prislo lepsi o trosku, hluk byl jasnej, MKIII je odhlucneno spatne. Ale uz jsem si zvykl, na druhou stranu po presednuti z jineho 10 let stareho auto je Mondeo kocar :) vse je relativni :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Karoserie - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti