Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Moderátor:foki
Uživatelský avatar
jenda^^
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 13.03.2014 10:43
Bydliště: Karlovarsko

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od jenda^^ » 17.02.2016 12:37

Já tady vytáhnu staré téma a doplním, že od nového roku je zase všechno jinak ...
Ta značka zákaz vjezdu teď platí i pro náklaďáky pod 3,5 t. :roll:
Zdroj: http://auto.idnes.cz/zakaz-vjezdu-nakla ... tomoto_taj
Zdroj: http://www.cspsd.cz/storage/files/nove_DZ_2.pdf (strana 2)

No, budu muset doufat, že mě nikdy nebude nikdo v nějakým takovým zákazu podezřívat, že moje auto není osobák - i kdybych byl ochotný vrážet tisíce do přestavby zpátky na M1, tak s větou "zvýšení obsaditelnosti a přestavba vozidla na kategorii M1 není možná" v techničáku bych asi stejně moc nepochodil. :palec_dolu:
Ford Focus II FL HB, 1.6 Duratec 74 kW, r. v. 2008 Obrázek

Uživatelský avatar
LuckyLuk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05.06.2014 13:14
Bydliště: Praha 4

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od LuckyLuk » 08.03.2016 18:46

Vzhledem k situaci k značce zákazu vjezdu nákladních vozidel (B4), která se dle vyhlášky 294/2015Sb. týká i vozidel nákladních pod 3,5t - tedy kategorie N1 a toho, že je touto značkou bez dodatkové tabulky osazen i vjezd na naše sídliště jsem se rozhodnul toto také začít řešit.

Dle dostupných informací existují dvě varianty změny - čti přestavby - z N na M. Individuální a hromadná.

Individuální spočívá v tom, že si na homologačním odd. Fordu požádáte o certifikát, který Vám dovoluje tuto přestavbu udělat (https://www.fordservice.cz/zazadat-o-ce ... cert_id=10) což je za 2900 + 21% DPH. Následně buď svépomocně nebo u autorizovaného partnera uděláte odstranění mříže - pozor na obsaditelnost (viz TP), ale to vyjde asi z toho Ford certifikátu. Následně je potřeba přestavbová STK. S tímto si podáte žádost na registru vozidel, kde je správní poplatek 1000,-

Hromadná přestavba spočívá v tom, že se domluvíte s firmou, která na to má povolení od MDČR, že Vám mříž odstraní (respektive provede přestavbu). Což také něco stojí, ale firma má na toto přímo certifikát a má možnost zápisu do TP. Následně zajdete na registr vozidel a se změnou v techničáku, certifikátem a 50,- správního poplatku si necháte vystavit nový malý TP.

V mezi čase navštívíte svoji pojišťovnu, protože máte zelenou kartu na typ vozidla C a uděláte změnu nebo novou smlouvu na vozidlo typ A - čímž byste měli i ušetřit.

Kdo si chce ušetřit čas, peníze a nervy a nevadí mu udělat si malý výlet za Benešov, tak zvolí variantu hromadnou.
Ford Focus II combi - 1.6 16V 74kW, Colorado Red, manual, pre-facelift (2006)
130 - 90 - 50

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od cannobit » 09.03.2016 08:43

A jak je to, když máš uvedeny v TP čtyři místa? Kvůli úředníkům to začínám také řešit. A to ke všemu mám vzadu tři pásy. Byla tam akorát přepážka, jinak žádné úpravy na autě neproběhly. Na technický trochu prskali, že bych si ten jeden pás měl demontovat, což je logické a pak taky kvůli fíkům.
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Uživatelský avatar
LuckyLuk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05.06.2014 13:14
Bydliště: Praha 4

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od LuckyLuk » 09.03.2016 09:49

ja jsem měl v TP obsaditelnost 2+3 (teď mám natvrdo napsáno 5), takže jsem měl dobrý předpoklad pro hladší průběh - ale jedině ti snad můžu poradit ozvat se http://www.tom-car.cz/. IMHO v nejhorším budeš mít M se 4 místy.
Ford Focus II combi - 1.6 16V 74kW, Colorado Red, manual, pre-facelift (2006)
130 - 90 - 50

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od silverwolf » 09.03.2016 10:01

noo, to vážně chcete nacpat státu, tý krávě nenažraný 5000,- Kč za to, že se bojíte, když máte osobák N1 jet zaparkovat před barák když je tam značka zákazu vjezdu náklaďáků? Navíc tomu věnovat spoustu času? Nechápu. Za chvíli nějakej chytrák upraví zákon zpátky, protože si uvědomí že udělali kravinu, jako že jich dělaj hromady denně. Už jsem to psal kdesi na začátku před pár lety, že šance že kvůli tomu by vás kontrolovali je prakticky 0%. :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
LuckyLuk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05.06.2014 13:14
Bydliště: Praha 4

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od LuckyLuk » 09.03.2016 10:17

Při individuální přestavbě je to ještě víc - při hromadné úpravě je to cca 4000,- Výhodu to má i v nižším pojištění - mimo vyhnutí se důsledkům značky B4. Nicméně (viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C ... %C4%8Cesku) - v roce 1989 existovala vyhláška 99/1989Sb. (upravená vyh 223/1997Sb.) kde je k B4 napsáno, že je to zákaz pro nákladní automobily a odvozené ... bez označení hmotnosti,v roce 2001 byla vyhláška 30/2001Sb., která pravidlo pro tuto značku upravovala ze všech N aut na ty co mají nad 3,5t (par. 9 odst 1 e) . Vyhláška 294/2015Sb. to zase upravuje bez omezení. Samozřejmě, když někdo (od roku 2009) jezdí bez mříže - tak ne první pohled PaCh nepozná, že to je Nko a nemá důvod něco zkoumat. Ale když jsem ji tam měl - tak jsem snadný cíl. Nyní mám v TP zapsáno osobní automobil kombi v M, obsaditelnost 5, na mříží mám homologační štítek s atestem a certifikát o montáži do kategorie M.


Jinak - mimo třeba vjezdu do sídliště jsou ty značky B4 užity i takto https://goo.gl/maps/9avDmfxJ2xw - tj. pravý pruh OK, střední pruh - ok, protože tabulka na 6t a levý pruh - nemůže N1. Tzn. auto s mřížkou předjiždí na jižní spojce v levym pruhu a má majáček za zadkem? Kdo jako věří tomu, že PaCh na to budou kašlat?
Naposledy upravil(a) LuckyLuk dne 09.03.2016 14:07, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II combi - 1.6 16V 74kW, Colorado Red, manual, pre-facelift (2006)
130 - 90 - 50

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od pkadecka » 09.03.2016 10:57

Silverwolf: že je stát kráva nenažraná, to souhlas. Nicméně, pokud si někdo pořizoval auto v kategorii N1, tak ušetřil nemalé peníze na DPH, proto byla kategorie N1 tak populární. Přestavbou zpět tedy přijde majitel o část těch peněz, které kdysi ušetřil.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od silverwolf » 09.03.2016 11:29

o.k. jenže jestli to koupil od původního majitele, tak je situace jiná..
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od pkadecka » 09.03.2016 12:59

Auta kategorie N1 by měla být levnější i jako ojetá.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od cannobit » 09.03.2016 19:33

Zelenou kartu mám typ A. Tak teď už tomu nějak vůbec nerozumím. Zkusím napsat do toho TomCaru, co my k tomu řeknou.
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Uživatelský avatar
LuckyLuk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05.06.2014 13:14
Bydliště: Praha 4

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od LuckyLuk » 09.03.2016 22:01

Jo - kolegyne z prace s meganem v N ma taky zelenou kartu na A - zrejme nekdo pri sepisovani smlouvy hodne spechal. BTW kdyz jsem byl na registru vozidel, tak tam byl chlapek co chtel zapsat nejakou nastavbu nebo neco - s cimz uz pry 10let jezdi. No z toho je jen jasne, ze dokavad do toho nedo nestoura, tak to muze prochazet. Daleko horsi by byla "prestavba" svepomocne, diky ktere by se pak auto stalo neprovozu schopnym na verejnych komunikacich, coz by pri jakekoliv nehode byla jiste pritezujici vec...
Ford Focus II combi - 1.6 16V 74kW, Colorado Red, manual, pre-facelift (2006)
130 - 90 - 50

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: Přestavba z N1 na osobní --- VYŘEŠENO

Příspěvek od cannobit » 12.03.2016 11:19

Takže v TomCar mi řekli, že z toho půjde udělat jen ctyrmistna M1, což je mi celkem k ničemu. Pak jsem se stavil v autorizovaném Fordu a že to problém není, ale finančně to vychází dost draho. Certifikát 2900 plus DPH, prohlídka vozu 1500, když budou muset na autě něco dělat tak dalších 1500 no a pak ještě ty urednicky poplatky. Takže na to kálím.
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Odpovědět

Zpět na „Technické informace + diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti