Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
tajda
.
.
Příspěvky: 60
Registrován: 26.06.2011 15:15
Bydliště: Ostrava

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od tajda » 04.03.2013 15:14

Tesna píše:Cena okolo 5000 odpovídá, já jsem to měl 3 roky zpět obdobně.

A jezdit se s tím asi dá, já jsem tehdy, než jsem tu závadu odhalil (projevovala se jen pod plným, a to ne vždy), najel odhadem 500 km, ale určitě bych jezdil spíš zlehka.

A jen pro zajímavost, kolik vyjde ta přestavba?
No auto jsem už koupil s plynem, ale daný systém by měl stát nový okolo 45 tis.
Focus II ST Gas product :)

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 06.01.2014 11:25

Tak podle videa výše mě postihlo úplně to samé - naprosto stejný zvuk, přisávání olejového víčka a po jeho povolení konec hvízdání... - tj. ventil odvětrání klikovky..příspěvky už jsou nějaký rok zpátky, nevíte někdo jestli se něco nezměnilo? nejde to už koupit z druhovýroby? A nevíte někdo číslo toho dílu u Volva? Hledám cestu levnější než 5k :roll:
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od Dzefer » 06.01.2014 18:13

Ja ked som kupoval vo volve, na krabici bolo cislo 31338684.

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 07.01.2014 08:18

Diky!.. v US stoji ten Volvo dil 130$...ach jo :x ...

Jinak ještě dotaz na ty, co tím prošli...dnes ráno jsem to ještě pozoroval.:
1) začne to až zhruba po 5km..za studena nic
2) přijde mi že ten zvuk nevychází z místa, kde je ten ventil, ale z okolí toho olejového víčka, resp. vrchu motoru vlevo, tam co je i dekl rozvodů...i proto jsem si nejdříve myslel, že to bude nějaká kladka, řemen..

Pamatuje si to někdo, odkud to vycházelo?

Jinak symptomy tedy sedí..při vysunutí měrky oleje/povolení víčka totální podtlak a při úplném vyjmutí pískot ustane..

Díky!
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od 6666667 » 07.01.2014 09:14

Myslím, že si to diagnostikoval správně.....výměně se nevyhneš :!:

Já osobně to na autě neměnil, nejspíš minulý majitel. Pozitivní je, že ty nové jsou odolnější, resp. je to shodný díl s RS.

Vetšinou se protrhne membrána pod tím černým víčkem vedle filtru (někde na uk foru jsou fotky) a nebo odejde těsnaní pod horním plastovým krytem.
Proto se vyměňuje celé odvětrávání, je to neopravitelné. Nebo by si musel být strašně šikovný, mít možnost svařovat hliník a jako jeden anglánek si udělat podomácku externí oil breather.
V podstatě kopii tohohle http://www.autospecialists.co.uk/AS-Per ... -1127.html
20130926_002720.jpg
20131111_193931.jpg
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 07.01.2014 15:05

Diky!;-) Sam si to vyrabet urcite nebudu :lol: Mas nejake blizsi info o tech verzich? Je to stale kompatibilni i zpetne? ... trosku jsem po netu patral, a dopatral se tohoto:

Existuji (existovaly) 3 verze:
1) FINIS 1370976
2) FINIS 1511222
3) FINIS 1781598

Podle https://www.fordservice.cz/index.php soji 1) 4469,- 2)5793 3)3858,- coz je celkem rozdil! Dokaze nekdo ten FINIS 1781598 skouknout v Microcat zda je to stejne? Podle ,- http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008 ... uctDetails
a
http://ewcar.pl/pl/searchquery/1781598/ ... rl=1781598
..to vypada stejne...

mimochodem tady: http://www.fordstownerssa.co.za/forums/ ... 20&t=20776 nekdo pise ze mu to to same udelalo i s updatovanou verzi (1511222) ..evidentne tedy probehl dalsi upgrade..je otazka zda je stale kompatibilni a je zajimave ze je nejlevnejsi...

Jinak VOLVO ma take nekolik verzi:
VOLVO 31338685 (nahrazeno 31338684, 30788494, 30684381) Cena ale 6682,- ! alespon podle http://www.autond.cz/volvo/hledani.php? ... &trideni=1

info o verzich zde: http://store.voluparts.com/31338685-oil-trap/
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od 6666667 » 08.01.2014 10:08

FINIS 1511222 se montuje na všechny modely i RS ten bych tam dal. Tam jak psal na tom foru, že mu znovu odešel, asi nebude mít auto v sérii :D
Přílohy
Bez názvu.jpg
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 08.01.2014 10:46

Diky! Muzes skusit pro porovnani vyjet uplne to same pro ten FINIS 1781598 ? Aby bylo uplne jasno...

Je pravda ze ten clovek z JAR co o tom psal mel v tom popisu docela silena cisla..:)
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od foki » 08.01.2014 14:17

to je posledni nahrada a uz stoji 4013 bez DPH .
odvetrani kliky.JPG
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 08.01.2014 14:59

Super, díky..takže i pro S-max 2007 lze použít ten poslední..to jsem potřeboval vědět...
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 16.01.2014 11:03

Měl bych ještě dotaz na všechny kdo prošli výměnou ventilu odvětrání klikovky, měnili jste zároveň olej? Je možné že vadný ventil způsobí zčernání oleje?

Zároveň jsem objedvil další problém - další nestandarní zvuk z auta, bzučení, a zdrojem je "podtlakové čerpadlo brzd" - vývěva - trošku je to vidět na fotkách - je to čerpadlo, zeshora stříbrné, vespod mezi baterií a nalévacím hrdlem ostřikovačů..vypadá to jako by čerpadlo jelo neustále (dokonce i s jen zapnutým klíčkem) a je horké - nemáte někdo zkušenosti jak to má fungovat? Prý ho dokence některé s-maxy mají a jiné ne...

Napadá mě, jestli to nemůže mít souvislost s tím podtlakem v motoru vytvořeným ventilem klikovky, ale zas mě zaráží že to jede i při vypnutém motoru...

Díky!
Přílohy
podtlak_Brzd2.jpg
podtlak_Brzd.jpg
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 17.01.2014 21:40

Tak problém s podtlakovým čerpadlem brzd naštěstí vyřešen zároveň s výměnou ventilu. Ted už funguje jak ma. Tlačí po nastartování a pak jen když je potřeba dotlakovat...evidentně při falešném podtlaku v motoru nemohlo dostatečně natlakovat a jelo porad. Mel jsem stesti, ze za tech 200km co jsem s tím jezdil neodeslo..stoji totiž ještě o dost více než ten ventil :/
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 30.01.2014 15:16

Tak bohužel jsem se s problémem podtlakového čerpadla asi zakřikl :( Udělalo to znovu - tj čerpadlo jelo pořád. Včera jsem to zkoušel nasimulovat a povedlo se mi to až po sérii velmi prudkých brždění. Kdybych nechal běžet motor na volnoběh, čerpadlo by jelo asi pořád (dokud by se neutavilo). Po dalším prudkém dupnutí na brzdu to ale přestalo a pak už zas zapínalo jen občas podle potřeby. Na VOLVO fóru jsem vyčetl, že to často způsobuje "Brake Booster Vacuum Switch" který je mezi čerpadlem, sáním a posilovačem. Jestli jsem dobře pochopil princip, tak právě určuje, zda posilovači stačí podtlak ze sání, nebo musí pomoci čerpadlo. http://forums.swedespeed.com/showthread ... he-air-box

Řešil jste někdo tento probém?

Dokáže někdo zjistit FINIS číslo u FORD?, u VOLVO je to Part Number 31201433, ale nevím, jestli je to 100% stejné http://www.ebay.com/itm/Genuine-Volvo-B ... 0c&vxp=mtr

Pokusil jsem se to vyfotit, ale v S-maxu je to tak špatně přístupné, že to moc dobře nejde....

Díky!
Přílohy
VOLVO1.JPG
VOLVO.JPG
PodtlakSWITCH2.jpg
PodtlakSWITCH1.jpg
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od foki » 30.01.2014 17:13

1453268 Od: 06-03-2006 Do: 19-02-2007 2.5L Duratec-ST (220PS) - VI5

1487343 Od: 19-02-2007 Do: 21-08-2007 2.5L Duratec-ST (220PS) - VI5

1561031 Od: 21-08-2007 Do: 15-03-2010 2.5L Duratec-ST (220PS) - VI5
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadny ventil odvetrania klukovej skrine - pískání ze sání

Příspěvek od bruno1 » 30.01.2014 19:52

Diky!
Muzes se prosim jeste mrknout jsky je mezi nimi rozdil???
Prvni 2 podle ford-service stoji 3167,- bez DPH,coz je silenost :( a ten treti 892,- bez DPH,coz bych povazoval za "odpovidajici..".

Mam samozrejme vyrobu 07/2007 :/ :wallbash:
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů