ST220 benzinová pumpa

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od zeli » 04.09.2015 14:20

Tomin123 píše:Na jejim dne je nejaky modry plast. "ventil" jehoz funkce mi neni uplne jasna.
Usti tam tryska o ktere zeli tvrdi "ta pomocna tryska ktera pomaha vhanet do kose....",
ale nechapu jak to presne muze fungovat.
Vystup pumpy se hned nahore v tom zasunuti do kose rozdvojuje...1 vetev jde dal palivovym vedenim k filtru, motoru... 2. vetev jde skrz plastovy kos dolu do toho modreho bazmeku do casti, kde je tenka dirka. Ta funguje jako tryska a v momente, kdy je modry bazmek potopeny v benzinu, tak ta tryska tim tenkym proudem strhava okolni benzin a tlaci ho do druhe casti modreho bazmeku, kde je neco jako mala nalevka. Z bazmeku to jde dalsi trubickou zpatky do kose a tam to vyvera a kos se tim pomalu plni. Plni se sice pomalu, ale to uplne staci, protoze motor tolik benzinu dlouhodobe nespotrebuje. To by to auto muselo mit spotrebu jako sfin. Tohleto je moje teorie :mrgreen:
Tomin123 píše:Ale proc to takhle zazlobilo i s plnou nadrzi ? V te dobe by se to melo zaplavovat dirama nahore na nadobe....
Priznam se, ze dokud jsem nevymenil cerpadlo za nove (tedy i tu kovovou pumpu), tak se mi to taky jednou vyjimecne stalo s plnou nadrzi (a taky sem na to cumel, protoze to odporovalo moji teorii, bylo to po delsi dobe cumeni v kolone na dalnici). Ta pumpa se asi po delsim trapeni nasucho vydre a nefunguje spolehlive. Ta jeta, co jsi koupil, treba neni v uplne kondici.

Pruser je, ze to cerpadlo je tak nedostupny, takze laborovani s ruznyma pumpama neni sranda.
A jeste priznam posledni vec. Kdyz jsem u sveho auta lezl k pumpe potreti, tak to bylo bez sundani nadrze a pouzil sem flexu. Otvor pod sedackami jsem peclive zameril, aby slo rezat aniz bych proriz nadrz nebo hadici. Udelal jsem tam takovej skoro osmiuhelnik a zachoval v nem kulaty otvor pro gumove viko. Nazpatek jsem tento vyrezek prinytoval za pouziti pasku pomocneho plechu. Vsechno jsem zabrousil a napatlal silikonem, aby to nemelo ostre hrany, tesnilo to a nerezlo to. Ted tam muzu kdykoli znova po odvrtani nekolika hlinikovych nytu.

Co se tyce proudu, tak uz si nepamatuju hodnoty, ale mezi tema cca 4-6A to bylo.

Nevim jak pumpu poradne otestovat. Snad jedine ponorit do kyblu, zapojit a nechat ji tryskat do urciteho mista do nalevky a z nalevky zpatky do kyblu. Vsude okolo dat savy papir a nechat ji tam par hodin bezet a jestli ukapne vedle, tak je jasna :)

Jeste pripomenu, ze je dobry to mit poreseny, protoze pri takovemto chovani auta muze byt treba predjizdeni na okresce zivotu nebezpecne :cry:
Kdyz to u sebe shrnu, tak me definitivne pomohla vymena pumpy za novou a pak jeste jednou vycisteni nadrze a sitka nejspis kvuli svinstvu z kanystru. Uz je to taky par let, tak ty informace taham jak kraliky z klobouku :)
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 02.03.2016 19:13

Jinak zaver teto "nekoncici akce" byl ze se asi 3x cistila nadrz - vzdy se v ni naslo dost bordelu.
Pri poslednim vyndani pumpy bylo to jemne sitko na dne z 80% ucpane bordelem.

Majitel ale uz rovnou privezl i novou pumpu, takze se zaroven velmi peclive vycistila nadrz (2 hodiny prace nalevani a vylevani benzinu + filtrovani + ....) a zaroven vetkla nova pumpa.

Osobne si myslim ze byl problem jen v tom bordelu v nadrzi, ale to uz se nikdy nedozvim.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů