Ahoj,
řeším velice urgentní záležitost a to kompatibilitu převodovky RS s poloosami S-Max.
Motory jsou co se týká bloku stejné, převodovky M66 jsou co do skříně stejné, ale je možné a bylo mi naznačeno, že by poloosy mohly být na RS širší, nebo mohly mít jiné drážkování a tedy výstup z převodovky jiný. No a nebo taky ne.
Potřebuju tedy zjistit, zda je vývod z převodovek M66 shodný jak na Focus RS, tak na S-Maxu, nebo není.
Mám kupce na svou převodovku a zároveň mohu koupit tu z RS, čímž bych dostal o malinko kratší převod a originál samosvor v jednom. No a navíc převodovka má najeto o 100 t km míň než moje, ale je otázka, v jakém režimu.
Děkuji za info, pokud někdo víte.
PŘEVODOVKA RS - kompatibilita
- ZLOU
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15.04.2013 21:18
- Bydliště: Planá nad Lužnicí, okr. Tábor
- Kontaktovat uživatele:
PŘEVODOVKA RS - kompatibilita
S-MAX Titanium S - 2,5 ST, 2/2009
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita
Nejde dát samosvor z RS do ST převodovky a taky nejde použít RS převodovku s ST poloosami. Na ST motor jde namontovat RS převodovka, ale nejdou použít RS poloosy. Muselo by se vše udělat z RS tedy cely pomocný rám, revo knuckle atd.
Co vím tak RS má větší vnitřní ložisko diferenciálu.
A taky mám za to, že RS má delší převod.
Co vím tak RS má větší vnitřní ložisko diferenciálu.
A taky mám za to, že RS má delší převod.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- ZLOU
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15.04.2013 21:18
- Bydliště: Planá nad Lužnicí, okr. Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita
Díky za info.
Takže pokud to dobře chápu:
"Na ST motor jde namontovat RS převodovka, ale nejdou použít RS poloosy."
Takže převodovka sedí. V tom bych taky neviděl problém. Že nejsou použít RS poloosy je jasné - bude jiná délka, přinejmenším.
Jdou tedy do RS převodovky použít ST poloosy? Jen co se týče napojení do skříně. Délky neřešit, nebudou stejné - náprava. Pokud ano, tak ty z S-Maxu půjdou vsadit počítám taky. Tady vidím jedinou možnou záludnost - průměr a drážkování - spojení převodovky a poloos.
RS má primární převod kratší, cca 500 ot. na šestku točí výš než S-Max. Stejně jako ST. TAky je co do maximálky pomalejší - teoreticky.
Takže pokud to dobře chápu:
"Na ST motor jde namontovat RS převodovka, ale nejdou použít RS poloosy."
Takže převodovka sedí. V tom bych taky neviděl problém. Že nejsou použít RS poloosy je jasné - bude jiná délka, přinejmenším.
Jdou tedy do RS převodovky použít ST poloosy? Jen co se týče napojení do skříně. Délky neřešit, nebudou stejné - náprava. Pokud ano, tak ty z S-Maxu půjdou vsadit počítám taky. Tady vidím jedinou možnou záludnost - průměr a drážkování - spojení převodovky a poloos.
RS má primární převod kratší, cca 500 ot. na šestku točí výš než S-Max. Stejně jako ST. TAky je co do maximálky pomalejší - teoreticky.
S-MAX Titanium S - 2,5 ST, 2/2009
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita
Dlouho ST nemám, hodně jsem toho zapomněl. Už se o to moc nezajímám.
Myslím, že ST používá klasickou Volvo M66 fwd převodovku, ale v RS je awd Volvo převodovka, do které Quaife udělal zakázkovej diferenciál. A je to uzpůsobeno jen pro přední pohon. Není tam možnost namontovat ze strany mezinápravovej diferenciál.
Takže bych řekl, že do RS převodovky budou pasovat jen RS poloosy a žádně jiné. Protože RS má ten zakázkovej diff. Ostatní mají origo Volvo diferenciály.
Jedině jak to na 100% zjistíš, je to vyzkoušet, poměřit. Tady to nikdo nedělal, takže těžko někdo odpoví. A pokud se to bude lišit, tak si nechat udělat custom poloosy. Ale to asi těžko.
Myslím, že ST používá klasickou Volvo M66 fwd převodovku, ale v RS je awd Volvo převodovka, do které Quaife udělal zakázkovej diferenciál. A je to uzpůsobeno jen pro přední pohon. Není tam možnost namontovat ze strany mezinápravovej diferenciál.
Takže bych řekl, že do RS převodovky budou pasovat jen RS poloosy a žádně jiné. Protože RS má ten zakázkovej diff. Ostatní mají origo Volvo diferenciály.
Jedině jak to na 100% zjistíš, je to vyzkoušet, poměřit. Tady to nikdo nedělal, takže těžko někdo odpoví. A pokud se to bude lišit, tak si nechat udělat custom poloosy. Ale to asi těžko.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita
Schválně jsem ještě pohledal at můžeš srovnávat.
Moje ST RS
Mužeš si všimnout jiného mnohem většího gufera u RS a taky má více otvorů kolem výstupu z diferenciálu tam se v případě awd montuje skřín co posílá výkon dozadu.
Moje ST RS
Mužeš si všimnout jiného mnohem většího gufera u RS a taky má více otvorů kolem výstupu z diferenciálu tam se v případě awd montuje skřín co posílá výkon dozadu.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- ZLOU
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15.04.2013 21:18
- Bydliště: Planá nad Lužnicí, okr. Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita
Díky za invenci.
Tak to je zajímavé. Nikdy jsem si toho rozdílu nevšiml. NA RS je to masivní vše, ale to je tím AVD. To vlastně mohli i to RS udělat již tehdy 4x4 a nečekat na současný model. A nakonec k tomu došlo v individuálních přestavbách implementací části pohonu z Kugy.
No nic.
Gufera jsou jiná, to je jisté. Ale třeba by drážkování mohlo být stejné. Ale to je otázka. Prostě nezbývá než to jet vyzkoušet s nějakou poloosou z civilního modelu.
Děkuju. A moc.
Tak to je zajímavé. Nikdy jsem si toho rozdílu nevšiml. NA RS je to masivní vše, ale to je tím AVD. To vlastně mohli i to RS udělat již tehdy 4x4 a nečekat na současný model. A nakonec k tomu došlo v individuálních přestavbách implementací části pohonu z Kugy.
No nic.
Gufera jsou jiná, to je jisté. Ale třeba by drážkování mohlo být stejné. Ale to je otázka. Prostě nezbývá než to jet vyzkoušet s nějakou poloosou z civilního modelu.
Děkuju. A moc.
S-MAX Titanium S - 2,5 ST, 2/2009
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů