Vadný píst EB 1.6
-
- Nováček
- Příspěvky: 95
- Registrován: 22.03.2015 21:45
Re: Vadný píst EB 1.6
Na eko šipky kašlu, to bych potom na 5 jezdil asi při 50 km/hod s otáčkami někde kolem 1400 (tipuji, nevím to). To by mi motor pěkně poděkoval. Kdyby v servise alespoň uměli ty otravné šipky vypnout, ale na vše v tomto směru říkají, že to nejde, ale já vím, že to jde.
Ford Focus Titanium 1.6 EB 110 kW, 06/2013
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vadný píst EB 1.6
FoCCCus a ForDiag kabel. Akurat vcera som to (okrem dalsich veci) menil. Tiez mi to liezlo na nervy.
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Vadný píst EB 1.6
Když už je řeč o spotřebě, ani s ST není problém jet za 7 litrů. Navíc pokud nemrzne a jede se jedna delší cesta bez zastávky a v rychlostních limitech, jsou pro to ideální podmínky. Nejvíce znát je samozřejmě míra akcelerace. K čemu je jet přes vesnici za necelých 5 litrů, když to za ni sešlápnete a vyskočí na vás desetinásobek.
S ekošipkami nemám problém. Snad ani hlupáka nenapadne je bezmezně poslouchat a řadit další stupeň bez ohledu na terén, ale v jednom se mi osvědčily.. Dost se řeší podtáčení motoru. Už to tu několikrát zaznělo - hlavní problém je, pokud po něm "v tomto režimu" chcete nějaký výkon. Když mi ekošipka ukazuje možnost zařazení dalšího stupně, motor pracuje téměř bez námahy. Například pokud pojedu ve městě na čtyřku do kopce, lehounce sešlápnu a šipka radící pětku zmizí, podřadím... pokud z kopce a šipka nezmizí, neřadím. Asi to nebyl u Fordu ten pravý záměr, ale v nízkých otáčkách je to pro mě informace. Motor má síly dost a pocitově bych řadil ještě méně. Dá se to vysledovat i z aktuální spotřeby, kdy se neadekvátně zvýší k výkonu.
Abych nebyl úplně OT, před pár týdny na jednom web bazaru spamoval nějaký pán u většiny prodávaných STček otázkami, zdali to jejich má vyměněné písty, protože po pár desítkách tisíc kilometrů je destrukce jistá. O tom jsem ještě nic neslyšel. Problémy RS (snad bývalé) a 1.6 EcoBoost jsou známé, tak hádám, že byl popletený, nebo chtěl prodat to své (upravené s kovanými písty)?...
S ekošipkami nemám problém. Snad ani hlupáka nenapadne je bezmezně poslouchat a řadit další stupeň bez ohledu na terén, ale v jednom se mi osvědčily.. Dost se řeší podtáčení motoru. Už to tu několikrát zaznělo - hlavní problém je, pokud po něm "v tomto režimu" chcete nějaký výkon. Když mi ekošipka ukazuje možnost zařazení dalšího stupně, motor pracuje téměř bez námahy. Například pokud pojedu ve městě na čtyřku do kopce, lehounce sešlápnu a šipka radící pětku zmizí, podřadím... pokud z kopce a šipka nezmizí, neřadím. Asi to nebyl u Fordu ten pravý záměr, ale v nízkých otáčkách je to pro mě informace. Motor má síly dost a pocitově bych řadil ještě méně. Dá se to vysledovat i z aktuální spotřeby, kdy se neadekvátně zvýší k výkonu.
Abych nebyl úplně OT, před pár týdny na jednom web bazaru spamoval nějaký pán u většiny prodávaných STček otázkami, zdali to jejich má vyměněné písty, protože po pár desítkách tisíc kilometrů je destrukce jistá. O tom jsem ještě nic neslyšel. Problémy RS (snad bývalé) a 1.6 EcoBoost jsou známé, tak hádám, že byl popletený, nebo chtěl prodat to své (upravené s kovanými písty)?...
Ford Focus ST 2014
- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak bohužel, stejný problém je i u STček naprosto běžný. Mne tato závada postihla u obou dvoulitrů (ST, najeto tuším 46tkm, a Escape, asi 80tkm), dokonce v neuvěřitelném odstupu pouhých 4(!!!) dnů. Pokaždé prasklý pístní kroužek u druhého válce. Když jsme s prvním autem na 3 válce dojeli do servisu, tak přesně věděli, o co jde, neboť u 1.6EB a 2.0EB jde skutečně o běžnou závadu. Kolega s Mondee 1.6 EB - stejný problém, dokonce na dvou válcích. A když jsem se o tomto bavil s panem Koišem (prodejce Fordu v Bánovcích n.B.), tak ten na jaře 2015 zmiňoval, že všechna STčka, která prodal v roce 2013, už mají motor nový.
Co mi v servise nebyli tehdy schopní říct, zda tam pak došlo k nějaké konstrukční úpravě. Jako příčinu problému mi zmínili detonační hoření (párkrát se mi stalo, že motor při akceleraci z nízkých otáček i při malém sešlápnutí plynu "zahrčel") a doporučili motor zásadně nepodtáčet a tankovat pokud možno N100, který je proti detonačnímu hoření odolnější a pokud má přísady, tak i motor čistí od karbonu, který taky tomu detonačnímu hoření svým usazováním nahrává. Samozřejmě jsem měl zvídavý dotaz, jak to mám "nepodtáčení" ovlivnit u automatické převodovky, která točí klidně 1.200 - 1.300 ot. ...
Co mi v servise nebyli tehdy schopní říct, zda tam pak došlo k nějaké konstrukční úpravě. Jako příčinu problému mi zmínili detonační hoření (párkrát se mi stalo, že motor při akceleraci z nízkých otáček i při malém sešlápnutí plynu "zahrčel") a doporučili motor zásadně nepodtáčet a tankovat pokud možno N100, který je proti detonačnímu hoření odolnější a pokud má přísady, tak i motor čistí od karbonu, který taky tomu detonačnímu hoření svým usazováním nahrává. Samozřejmě jsem měl zvídavý dotaz, jak to mám "nepodtáčení" ovlivnit u automatické převodovky, která točí klidně 1.200 - 1.300 ot. ...
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak to je hezké. Nakonec budou nejspolehlivější ty tříválce... a nové 1.5 EB. Člověk aby začal preventivně jezdit ve vyšších otáčkách..
Ford Focus ST 2014
- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: Vadný píst EB 1.6
Ano, tak to skutečně i podle vyjádření servisáků je. Z celé EB řady (1.0/1.6/2.0/2.3) je litr jednoznačně nejspolehlivější a nejméně problémový. O současné 1.5 EB jsem zatím neslyšel vůbec nic a o nové tříválcové můžeme zatím jen spekulovat.
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Ja sem za ten rok nezaznamenal ani jeden problem v nizkych otackach a ikdyby tak sem tam nejakou tu detonaci to prece musi vydrzet, rikam si ze na zniceni to musi mlatit furt Ja teda tankuju 98 oktanovy benzin (vervu 100) ze zacatku ale par nadrzi N95. Kdyz se ale zamyslim tak jsem za ten rok zazil pri ostre akceleraci skubnuti/vynechani ale vzdy kolem 4 tis otacek a pouze 2x asi.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vadný píst EB 1.6
Pozri Opel forum. Astra 1.4 Turbo. Vobec to nemusi byt az take caste...
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
To jsem cetl, ale tam to vetsinou jsou schopni nasimulovat temer kazdou druhou jizdu, ja mam za necely rok 23 tis km a MOZNE dve detonace a to jestli vubec.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Sagic, kdy jsi měnil svíčky?
-
- Nováček
- Příspěvky: 95
- Registrován: 22.03.2015 21:45
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak ono to patří do dvou témat, ale stejně.. Zatím se marně snažím objednat na svolávačku. Byl jsem odmítnut, že se mám přihlásit v půlce května, že maji v servisu narváno, ale ne kvůli svolávačkám, ale kvůli "puklým motorům". Nějak se ty motory začínají více sypat.
Ford Focus Titanium 1.6 EB 110 kW, 06/2013
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
65460 km/13.12.2016phofy píše:Sagic, kdy jsi měnil svíčky?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Ted mam 93 xxx km. Takze necelych 30 tis
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
To pocukávání, může klidně být svíčkama, nebo kabely, cívka...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti