Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Ahoj kluci,
dnes ráno, když jsem jel do práce, tak cca po 5km se mi při přidávání plynu(pouze při jízdě) zvyšuje výkon ventilace. Po dalších cca 10 km mi auto spadlo do nouzáku. V rychlosti jsem vjel do prvního servisu po cestě, kde to napíchli na diagnostiku a řekli mi, že je to chyba s dost širokými možnostmi,ale že pravděpodobně odešel alternátor. A že prý buď repas od Boshe za 8k, nebo origoš za 18k Že má prý Mondeo elektronicky řízený alternátor, který se neopravuje a že jediná levná oprava je právě repas od Boshe, který se na to specializuje. Má smysl sháněj nějaký servis, který by to opravil, nebo měli pravdu a nezbývá mi nic jiného, než v tom skončit minimálně za deset?
Auto viz podpis a klima automatická.
dnes ráno, když jsem jel do práce, tak cca po 5km se mi při přidávání plynu(pouze při jízdě) zvyšuje výkon ventilace. Po dalších cca 10 km mi auto spadlo do nouzáku. V rychlosti jsem vjel do prvního servisu po cestě, kde to napíchli na diagnostiku a řekli mi, že je to chyba s dost širokými možnostmi,ale že pravděpodobně odešel alternátor. A že prý buď repas od Boshe za 8k, nebo origoš za 18k Že má prý Mondeo elektronicky řízený alternátor, který se neopravuje a že jediná levná oprava je právě repas od Boshe, který se na to specializuje. Má smysl sháněj nějaký servis, který by to opravil, nebo měli pravdu a nezbývá mi nic jiného, než v tom skončit minimálně za deset?
Auto viz podpis a klima automatická.
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3068
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Ceny, ktere uvadis, odpovidaji v podstate zakoupeni repas dilu (nebo noveho dilu) nekde v Elitu a jeho montaz do auta. Zkus kontaktovat nektery z odbornych servisu na opravy alternatoru (mam dobrou zkusenost treba s firmou Janota) a dohodnout se s nimi na diagnostice zavady. Pak budes mi prehled, jestli se vyplati oprava, nebo bude nutne zakoupit jiny altik.
Posledni moznost pred koupi jineho noveho altiku je zkusit sehnat nejaky funkcni na vrakovisti. Tam je to casto risk, ale muzes nakonec i usetrit ...
Posledni moznost pred koupi jineho noveho altiku je zkusit sehnat nejaky funkcni na vrakovisti. Tam je to casto risk, ale muzes nakonec i usetrit ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Poznatky ze včerejší cesty domů(40km).
Při prudkém zrychlení na jedničku, nebo pozvolném přidávání plynu se nic neděje. Od dvojky a výš při prudším přidání, kdy jde auto vyloženě do zátahu se od cca 2000 ot/min začne zvyšovat spolu s plynem i výkon ventilátoru. Při jemném přidávání i do vyšších otáček je vše ok. A při delším držení auta v zátahu posléze spadne do nouzáku. Jinak mám nabíječku na telefon, která má indikátor napětí v zásuvce a při chcípnutém motoru mi LCD ukazuje 12.3V a po nastartování 14 až 14,2V. V nastartovaném stavu a během jízdy je napětí konstantní i při prudkém přidání, kdy se zvyšuje výkon ventilace, stejně tak po spadnutí do nouzového režimu je napětí stejné.
Při prudkém zrychlení na jedničku, nebo pozvolném přidávání plynu se nic neděje. Od dvojky a výš při prudším přidání, kdy jde auto vyloženě do zátahu se od cca 2000 ot/min začne zvyšovat spolu s plynem i výkon ventilátoru. Při jemném přidávání i do vyšších otáček je vše ok. A při delším držení auta v zátahu posléze spadne do nouzáku. Jinak mám nabíječku na telefon, která má indikátor napětí v zásuvce a při chcípnutém motoru mi LCD ukazuje 12.3V a po nastartování 14 až 14,2V. V nastartovaném stavu a během jízdy je napětí konstantní i při prudkém přidání, kdy se zvyšuje výkon ventilace, stejně tak po spadnutí do nouzového režimu je napětí stejné.
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3068
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
To moc na altik nevypada. Jaky je kod chyby?
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
To kdybych si pamatoval
V sobotu to připíchnu a hodím to sem
V sobotu to připíchnu a hodím to sem
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Nemohla by na vině být vadná usměrňovací dioda?
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Když já tomu nerozumím a bojím se, aby v servisu místo opravy za """tisícovku" nevyměnili altík za desítku
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
x.line: "při přidávání plynu(pouze při jízdě) zvyšuje výkon ventilace"
Hladaj podobne prispevky a v 99% pripadov to bola derava/prasknuta hadica za turbom. To fucanie nejde z vetrakov, ale spod kapoty.
Na parkovisku s nohou na pedale a hlavou pod kapotou nepocut nic. Zle sa to hlada.
Ak nekupis original hadicu, zmestis sa do 1000 aj s robotou.
Dobija ti cez 14V, tak alternator to nebude.
Hladaj podobne prispevky a v 99% pripadov to bola derava/prasknuta hadica za turbom. To fucanie nejde z vetrakov, ale spod kapoty.
Na parkovisku s nohou na pedale a hlavou pod kapotou nepocut nic. Zle sa to hlada.
Ak nekupis original hadicu, zmestis sa do 1000 aj s robotou.
Dobija ti cez 14V, tak alternator to nebude.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Jak jsem psal, když auto není v tahu, tak to nic nedělá. Viz příspěvek výše. Stejně jak při přišlápnutí plynu na prázdno nic
Naposledy upravil(a) x.line dne 06.05.2018 13:12, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Tak jsem měl asi nějaké halucinace. Dnes jsem vypnul ventilaci a dělalo to taky. Zvuk zůstal a z ventilace se nic nehrne. Takže to je opravdu zvuk jdoucí zepředu.
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Tak jsme dnes auto napíchli na diagnostiku a je to chyba č.P003A:16-2C
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3068
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Netesnost nejake hadice od turba, vadny ventil rizeni turba, vadny EGR nebo chyba v rizeni tlaku paliva (IMV ventil). Je toho vic, chtelo by to sledovat parametry pri jizde a pri padu do nouzaku to vyhodnotit a zjistit skutecnou pricinu. S alternatorem to nema nejspis nic spolecneho.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
To už mi je teď jasné. Nevím na co koukali. Připíchli jsme to s kamarádem a vyšlo tohle.
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Zvyšující se výkon ventilace s přidáním plynu
Tak to byla trubka od turba. Teď mi volali ze servisu
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti