Stránka 1 z 1

Mondeo 2.2tdci - statická regenerace DPF

Napsal: 16.11.2017 10:13
od bozda
Ahoj,

rád bych se zeptal a ujistil, zda u Mondea 2.2 tdci MkIV (2011) 147kW, ale i 129kW se neředí ani při statické regeneraci DPF motorový olej naftou? Vím, že od jisté doby tdci mají před DPFkem 5 vstřik a neprobíhá regeneace mokrou cestou, ale radši se chci ujistit, že to tak skutečně je a že u statické regenerace není nějaká vyjímka. Protože pokud se neředí, pak není nutnost po statické regeneraci olej, tak jako u předchozich modelů..

Galaxy 2.2tdci - statická regenerace DPF

Napsal: 26.03.2019 13:27
od otík
Hledal jsem vhodné vlákno pro svůj příspěvek, tak snad sem..
O co jde. Auto mě regeneruje průměrně po cca 450km (jezdím do práce cca 8km jedna cesta, občas delší trasy do 50-100km, do toho dálnice cca 50-100km) a vím, že se ten stav stále snižuje (míval jsem i 550km mezi regeneracemi) a množství sazí se po standardní regeneraci zvyšuje. Na kontrolu probíhající regenerace jsem si do auta dodělal kontrolku, používám diagnostiku Fordiag a program Forscan v mobilu přes BT.

Regenerace se mě spouští při zaplnění 33,0-33,3gramů a končí nyní na cca 12g, ale míval jsem i 8g. Rozdíl dokončené /nedokončené mám 10.
Nájezd mám nyní 242 983km.
Naftu beru dlouhodobě u Benziny, nebo u MOLu, posledních pár tankování beru u Benziny Verva naftu.

Když začne auto regenerovat, pokračuji normálně dál, pro jistotu zapínám ohřev sedaček, v létě klimu a výhřev obou skel, to vše kvůli zvýšení zátěže motoru. Otáčky motoru držím normálně kolem 2-2,5tis ot/min. Teploty při regeneraci jsou běžně 650°C, normálně bych řekl rozmezí 570-670°C. Vím ale, že saze se vypalují/ ubývají ještě při teplotách kolem 420-450°C.

Vzhledem k dlouhodobě klesajícímu nájezdu mezi regeneracemi a stoupajícímu zůstatku po regeneraci přemýšlím nad statickou regenerací. Bylo mě porazeno ji spustit a zároveň s autem jet (mám k diagnostice i USB kabel, z mobilu to nejde) právě kvůli odvodu vzniklého tepla. Chci se zeptat, zda to vůbec jde nebo zda to není blbost, protože při statické regeneraci si přece otáčky řídí program (Forscan) a když do toho pojedu, tak otáčky motoru řídím já...
Případně, co byste v takové situaci poradili. Nevím zda si nepletu statickou regeneraci a ručně vyvolanou regeneraci za jízdy. Výměnu dílů bych zatím viděl jako nejhorší variantu když nevím, kterému dílu končí životnost.

Auto mám Ford Galaxy, rv říjen 2008, EUR4, 2,2TDCi 129kW