Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od petulak » 07.04.2014 18:14

Ha--kde by jsi nabral """pár tisíc km :dih: """
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od Cimi » 07.04.2014 18:17

petulak píše:Ha--kde by jsi nabral """pár tisíc km :dih: """
:Dtak možná po generálce
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6581
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od Karel2 » 07.04.2014 19:18

petulak: hadat, ani presvedcovat te neminim ,jen tvrdim, ze jsem jednou vytocil skodovku do cervenech cisel, z KOPCE a na tacchometru bylo 185 a to jen diky 5 stupni, kterej to dovoloval, po rovince vsak tak tak 140-145. Znovu rikam, ze motor byl tip-top+ta, podle tebe, bezvyznamna upravicka. Mm. ventily byly opravdu serizene na hodinky. Ja nepsal o zrychleni, ani o vetsim vykonu, k tomu by me dopomohla ta ostra vacka a snizena hlava + benzin super. Znovu opakuju, ze to bylo z velkyho kopce a jen diky 5 stupni. Tohle je ale mimo tohle tema. Bohuzel fotku nemam.
P.s. Staci zadat do tabulky z tveho odkazu prevodovku a otacky, pak ti ukaze rychlost spocitanou podle prevodu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
OndraMT
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 959
Registrován: 14.11.2012 20:53
Bydliště: Olomouc Nova Ulice

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od OndraMT » 07.04.2014 20:07

Cimi píše:
OndraMT píše:Muzes byt v naprostem klidu, pokud vis ze mas motor technicky v poradku. Maixmalni vykon motoru 1,6 je v 6000otackach... na techto musi byt schopen dlouhodobeho provozu. Takze jizda nad 5 uplne v poho.
Sice nejsem inženýr z fordu ale logika mi říká že nejde ani tak o to že by se v určitém bodě motor zadřel nebo tak něco to je věc náhody, ale je třeba brát v úvahu že veškeré pohyblivé díly motoru jsou stavěné na určitý předpokládaný počet otáček za dobu své životnosti. Pokud tedy toto cyklování urychlíme tím že budeme dlouhodobě jezdit nad 5000 otáček je logické že se životnost toho a toho dílu nebo celého motoru snižuje. v souvislosti stím roste míra pravděpodobnosti že někde něco rupne nebo se zadře....U závodních aut se to dá pozorovat ve zrychleném záznamu kdy takový vůz po celou dobu jezdí téměř za hranicí limitů a vydrží pár tisíc kilometrů.
Jo to se sice zivotnost snizi...ale o tak zanedbatelny pocet km ze se o tom ani nema cenu bavit... A porad je lepsi jezdit v otackach nez si vyklepat valce do ovalu podtacenim
a nevim no...zminovat tu zavodni auta....porovnej si jejich litrove vykony treba s motorem 1,6 ve fokalu :D Nebo treba dnesni pohonne jednotky F1... V6 1,6l a vykon pres 600k a jen kvuli omezenemu prutoku paliva....samozrejme ze tam maj jine provozni vule a pouzite materialy... ale porad maj nase 1,6 celkem smesnej vykon a atmosfericke plneni
Ford Kuga ST-Line X 1.5 Ecoboost 110kW 240Nm "poloviční šestiválec" Obrázek
...
Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon po FL, Eibach, Chip
Ford Focus II Trend 1.6 74kW Red Tango před FL

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od ballu » 07.04.2014 20:18

Cimi píše:
OndraMT píše:Muzes byt v naprostem klidu, pokud vis ze mas motor technicky v poradku. Maixmalni vykon motoru 1,6 je v 6000otackach... na techto musi byt schopen dlouhodobeho provozu. Takze jizda nad 5 uplne v poho.
Sice nejsem inženýr z fordu ale logika mi říká že nejde ani tak o to že by se v určitém bodě motor zadřel nebo tak něco to je věc náhody, ale je třeba brát v úvahu že veškeré pohyblivé díly motoru jsou stavěné na určitý předpokládaný počet otáček za dobu své životnosti. Pokud tedy toto cyklování urychlíme tím že budeme dlouhodobě jezdit nad 5000 otáček je logické že se životnost toho a toho dílu nebo celého motoru snižuje. v souvislosti stím roste míra pravděpodobnosti že někde něco rupne nebo se zadře....U závodních aut se to dá pozorovat ve zrychleném záznamu kdy takový vůz po celou dobu jezdí téměř za hranicí limitů a vydrží pár tisíc kilometrů.
Není to tak jednoznačné, je tam více faktorů. ale ten hlavní je, že 16V Fordí motor je stavěn na provozní otáčky 4000 - 5000 ot/min, což v tomto rozsahu je posazen i největší krouťák. Motor točený v tomto rozsahu je méně zatížený, než dlábený na 2500 otáček, tam jsou prokazatelně větší tlaky na klice, kde jako první z motoru odchází šálky, vytláčí se olej z nich a je průser. při točení na vyšší točky je menší tlak a klika jde po olejovém filmu a neničí vystýlku šálků. Další faktor je ten , jak je otevřena škrtící klapka , která ovlivňuje plnění motoru. Tam se pak schází více faktorů, které motoru prospívají nebo ne. Záleží na tom jestli těch 5000 ot/min je točeno na čtvrt plynu, nebo s pedálem na podlaze.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od fordavid » 07.04.2014 20:51

Borci :mrgreen: Jezděte normálně, po městě 50-60, mimo do 160 a nemusíte toto vůbec řešit :mrgreen:
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od Cimi » 07.04.2014 21:31

ballu píše:
Cimi píše:
OndraMT píše:Muzes byt v naprostem klidu, pokud vis ze mas motor technicky v poradku. Maixmalni vykon motoru 1,6 je v 6000otackach... na techto musi byt schopen dlouhodobeho provozu. Takze jizda nad 5 uplne v poho.
Sice nejsem inženýr z fordu ale logika mi říká že nejde ani tak o to že by se v určitém bodě motor zadřel nebo tak něco to je věc náhody, ale je třeba brát v úvahu že veškeré pohyblivé díly motoru jsou stavěné na určitý předpokládaný počet otáček za dobu své životnosti. Pokud tedy toto cyklování urychlíme tím že budeme dlouhodobě jezdit nad 5000 otáček je logické že se životnost toho a toho dílu nebo celého motoru snižuje. v souvislosti stím roste míra pravděpodobnosti že někde něco rupne nebo se zadře....U závodních aut se to dá pozorovat ve zrychleném záznamu kdy takový vůz po celou dobu jezdí téměř za hranicí limitů a vydrží pár tisíc kilometrů.
Není to tak jednoznačné, je tam více faktorů. ale ten hlavní je, že 16V Fordí motor je stavěn na provozní otáčky 4000 - 5000 ot/min, což v tomto rozsahu je posazen i největší krouťák. Motor točený v tomto rozsahu je méně zatížený, než dlábený na 2500 otáček, tam jsou prokazatelně větší tlaky na klice, kde jako první z motoru odchází šálky, vytláčí se olej z nich a je průser. při točení na vyšší točky je menší tlak a klika jde po olejovém filmu a neničí vystýlku šálků. Další faktor je ten , jak je otevřena škrtící klapka , která ovlivňuje plnění motoru. Tam se pak schází více faktorů, které motoru prospívají nebo ne. Záleží na tom jestli těch 5000 ot/min je točeno na čtvrt plynu, nebo s pedálem na podlaze.
jasný, s polohou klapky to souvisí, když na to nešlapu tak se dá jet i v obci na pětku (spíš na čtyrku -dlouhé převody) přikrmením bych mohl i podpálit ventil. těch 2000-2500 při cestovních rychlostech na pětku v ekonomickým stylu je optimálních. A je fakt že je znát jak se ECU ten styl zapamatuje, pak když člověk potřebuje nějaký rychlý manévr tak se 1.6 nechce. Ale když to proženu přes okresky tak se mu to líbí. Dokonce mi přijde že se mu líbí vyšší nadmořská výška což mi trochu nedává smysl.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
OndraMT
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 959
Registrován: 14.11.2012 20:53
Bydliště: Olomouc Nova Ulice

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od OndraMT » 08.04.2014 06:43

fordavid píše:Borci :mrgreen: Jezděte normálně, po městě 50-60, mimo do 160 a nemusíte toto vůbec řešit :mrgreen:
Ja si tak budu jezdit dal...pekne to budu honit a zdimat z nej maximum... neplanuju ho mit do smrti. Max tak dva roky a pujde...takze nejake "snizeni" zivotnosti neresim
Ford Kuga ST-Line X 1.5 Ecoboost 110kW 240Nm "poloviční šestiválec" Obrázek
...
Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon po FL, Eibach, Chip
Ford Focus II Trend 1.6 74kW Red Tango před FL

Uživatelský avatar
Váňa
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 147
Registrován: 19.07.2012 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od Váňa » 08.04.2014 07:40

Chudák další majitel...
FoFo 1.8 16v, 2004

Galerie

Obrázek

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5082
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od Anduril » 08.04.2014 08:02

Váňa: S tim nadelas..Za dva roky to auto bude mit najeto tolik km a jeho zustatkova cena bude tak nizka, ze to pripadnemu dalsimu majiteli ani nemuze vadit.. Ja to auto (je po mne) taky nejak extra nesetril a nic se mu nestalo :) Co vis, jak se chovalo k tvemu autu (pokud ho teda nemas od novoty?) - nebo proste obecne k ojetym autum... mnoha ani nemela v minulosti poradny servis, coz tady je naopak.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od Cimi » 08.04.2014 11:55

Váňa píše:Chudák další majitel...
přesně na tohle jsem chtěl narazit svým předešlým přízpěvkem o snižování životnosti. Ale to je každýho věc. Záleží jestli má člověk odvahu nebo lépe řečenu tu drzost to auto pak někomu dál nabízet a tvrdit že mu nic neni. Bohužel většinou další majitel objeví ty důsledky
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od Sobull » 08.04.2014 12:26

Auto si snad kupuju pro sebe a ne pro dalšího majitele, ne?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
OndraMT
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 959
Registrován: 14.11.2012 20:53
Bydliště: Olomouc Nova Ulice

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od OndraMT » 08.04.2014 15:26

Navic...co by tomu autu melo byt? :D Ale...nema cenu se o tom bavit... Presne mi to pripomina reci jednoho kolegy ridice-uzivatele
Ford Kuga ST-Line X 1.5 Ecoboost 110kW 240Nm "poloviční šestiválec" Obrázek
...
Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon po FL, Eibach, Chip
Ford Focus II Trend 1.6 74kW Red Tango před FL

Uživatelský avatar
jenda^^
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 13.03.2014 10:43
Bydliště: Karlovarsko

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od jenda^^ » 08.04.2014 15:29

Celkem chápu, jak je to myšleno, ale přijde mi to podobně uhozený jako když má někdo na mobilu nalepenou nějakou hroznou fólii, přes kterou se to ještě blbě ovládá, a odůvodňuje tím, že až to pak sundá, tak ten telefon bude moct prodat ve stavu skoro jako novej.
Ford Focus II FL HB, 1.6 Duratec 74 kW, r. v. 2008 Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)

Příspěvek od pkadecka » 08.04.2014 15:49

Na mobilech si lidi typicky nechávaj tu fólii, co je tam z výroby jako ochrana, ale výrobce předpokládá, že to lidi před použitím strhnou a zahoděj. Přitom je tam i takovej růžek za kterej se to má sundat. Jenže lidi si to tam nechaj, v rozích se to odlupuje, dělaj se tam bubliny a vypadá to jak bolavá noha ;) A nakonec ten mobil stejně ztratěj...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů