ako správne zabehať nový FoFo
- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
ako správne zabehať nový FoFo
ahojte..
kedze uz o nedlho sa stanem majitelom noveho FoFo 1.6 Ti-VCT zaujima ma, ako co najlepsie jazdit s tymto motorom v zabehu, ci nieco odporuca vyrobca, resp. ako ste ho zabehavali vy..
dakujem
kedze uz o nedlho sa stanem majitelom noveho FoFo 1.6 Ti-VCT zaujima ma, ako co najlepsie jazdit s tymto motorom v zabehu, ci nieco odporuca vyrobca, resp. ako ste ho zabehavali vy..
dakujem
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
V manuali k autu pisu:fantozzi píše:To by me taky zajimalo, zatim mam najeto 750 km a rad si necham poradit jak na to.
Do 1500 km nejak nevytacat nad 3000 ot, nie na plny plyn zrychlovat, proste plynule jazdit s castym menenim otacok a prevodovych stupnov, nech si vsetko sadne ako ma, ziadna dialnica alebo 100 km ustalenou rychlostou a pod... Po 1500 km postupne zvysovat rychlost a uzivat jazdu

To bolo k mojmu TDCi, ale myslim ze ten manual davaju rovnaky ku vsetkym

- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
fiiiha
chlapi, neblbnite... mne odporucal predajca zabehnut 1.6ti-vct nasledovne:
1. hned pri ceste domov (po dialnici) vyskusat maximalku...
2. prakticky od 200-300 km uz zacat normalne motor vytacat - len nie do cervenej sfery otackomeru. Skratka aby sa mi motor prebral. Pochopitelne nie stale, ale kludnu jazdu prvych 1-2 tisic km mi rozhodne neodporucal
Mozno je to pri diesle ine, ja neviem, tak ma nestraste
1. hned pri ceste domov (po dialnici) vyskusat maximalku...
2. prakticky od 200-300 km uz zacat normalne motor vytacat - len nie do cervenej sfery otackomeru. Skratka aby sa mi motor prebral. Pochopitelne nie stale, ale kludnu jazdu prvych 1-2 tisic km mi rozhodne neodporucal
Mozno je to pri diesle ine, ja neviem, tak ma nestraste

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, doba takzvaného zabíhání motorů je už dávno pryč
Řekl bych tak už asi 15 let.
Prostě sednu a jezdím. Nenechte se zmást nějakými radami v manuálech k autu. Kamarád podle návodu "zajížděl" motorku a výsledkem byla zmršená lenivá ludra
Víte vůbec, jak se ve fabrikách nebo u prodejců chovají k autům když s nimy pojíždí po place nebo z místa na místo? Gumovačka, za jedna a plnej atp. A nový majitel si to pak hejčká a myslí si , jak nedělá dobře. 




-
- Pokročilý
- Příspěvky: 635
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hodonínsko
Můžu potvrdit, v zimě jsem byl na garanče a zrovna přivezli na kamionu fungl novej zmrzlej Fofo ropák. Borec gumoval už na zpátečku z kamionu a pak i cestou na parking. Rychleji parkovat Fofo jsem od té doby neviděl.petulka píše:Víte vůbec, jak se ve fabrikách nebo u prodejců chovají k autům když s nimy pojíždí po place nebo z místa na místo? Gumovačka, za jedna a plnej atp. A nový majitel si to pak hejčká a myslí si , jak nedělá dobře.

FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
- Tudy
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krušnohorec
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Ono tech 1500km, co pisou nebude asi jenom kvuli motoru, tomu to vadi nejmene, ale pocitaji s tim, ze si musi sednout brzdy, trochu se ojet gumy a podobne veci. Kdyz to plesknes v prvni zatacce do stromu, tak bys hned bezel za nema a ptal se, proc to klouze a nebrzdi.
Uz jsem to tu nekde mozna psal, znamy dela v Kia na slovensku a dela testovaci jizdy novych aut na okruhu. Maji cca 15 minut na odzkouseni veskerych funkci automobilu, na okruhu vyzkouset maximalku a brzdy, prejet pres hrboly, vyzkouset topeni, klimu, proste vsechno, aby se vedelo, ze to auto je 100% ok, takze prvni zavodnici s tim jezdi uz ve fabrice
Uz jsem to tu nekde mozna psal, znamy dela v Kia na slovensku a dela testovaci jizdy novych aut na okruhu. Maji cca 15 minut na odzkouseni veskerych funkci automobilu, na okruhu vyzkouset maximalku a brzdy, prejet pres hrboly, vyzkouset topeni, klimu, proste vsechno, aby se vedelo, ze to auto je 100% ok, takze prvni zavodnici s tim jezdi uz ve fabrice

- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Kolko ludi tolko nazorov...
Samozrejme ze motory su dnes uz niekde inde ako pred 30 rokmi a teda aj zabeh je iny...
Ale nie je to len o motore, skor ide podla mna o to aby si sadli vsetky pohyblive casti, prevodovka, brzdy a pod, cakat ze auto co ma 20 km ma poriadne sadnute sucasti, tak to je nonsens...
Tiez urcite netreba jazdit extra setrne, tiez som netocil pod 1700 nejak, ale zas ani nad 3500 ot prvych 1500 km, ak tak, tak len kratkodobo, a vtedy na plny plyn...
Proste je asi ideal jazdit mesto so zrychlovanim, brzdenim, menenim rychlosti castym, rast vytocit, chvilo podtocit, proste normalna jazda, ani extrem hore a urcite ani dole
Samozrejme ze motory su dnes uz niekde inde ako pred 30 rokmi a teda aj zabeh je iny...
Ale nie je to len o motore, skor ide podla mna o to aby si sadli vsetky pohyblive casti, prevodovka, brzdy a pod, cakat ze auto co ma 20 km ma poriadne sadnute sucasti, tak to je nonsens...
Tiez urcite netreba jazdit extra setrne, tiez som netocil pod 1700 nejak, ale zas ani nad 3500 ot prvych 1500 km, ak tak, tak len kratkodobo, a vtedy na plny plyn...
Proste je asi ideal jazdit mesto so zrychlovanim, brzdenim, menenim rychlosti castym, rast vytocit, chvilo podtocit, proste normalna jazda, ani extrem hore a urcite ani dole

- FII
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 02.02.2008 03:18
V manulálu mám uvedené, že po 500km začnou fungovat naplno pneu a prvních 1500 km nevytáčet motor nad 3000 ot. Ono to má logiku když může být někde menší tolerance dílů do toho nějaká šponka atd. Každopádně nevidím důvod vytáčet motor výše než 4200 ot, když mám v těchto táčkách k dispozici 95% výkonu a 100% momentu. Dál už je to je o rychlosti nižším výkonu a neadekvátní spotřebě. Motor je kus železa a "vytrénovat "ho asi nepůjde, jedině rozvolnit s všemi důsledky na životnost dílů.
Focus II kombi benzín 1.6 74kw, jeans
- StratoS
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trutnov-Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Jak uz tu bylo receno doba zajizdeni je uz pryc..neznamena to chovat se k tomu od zacatku jako prase..vseho s mirou, ale rozhodne se doporucuje svizna jizda, jinak to pak bude desne liny. Vzdyt i u starsich aut se doporucuje to cas od casu pekne protahnout a poradne vytocit az k cervenymu aby to nezlenivelo.
U ropaka to ma hned vice opodstatneni, v tom ze uz z pricipu ho vetsina lidi drzi v nizsich otackach a obcas potrebuje motor proste poradne protahnout aby nezlenivel, ale je to dobre i kvuli vyfukovemu potrubi, ve kterym se hlavne pri castych startech a kratsich popojizdenich usazuji saze z nedokonaleho spalovani a je potreba ho "profouknout".. takze mu cas od casu pekne nalozim a to je pak zahuleno
U ropaka to ma hned vice opodstatneni, v tom ze uz z pricipu ho vetsina lidi drzi v nizsich otackach a obcas potrebuje motor proste poradne protahnout aby nezlenivel, ale je to dobre i kvuli vyfukovemu potrubi, ve kterym se hlavne pri castych startech a kratsich popojizdenich usazuji saze z nedokonaleho spalovani a je potreba ho "profouknout".. takze mu cas od casu pekne nalozim a to je pak zahuleno

FoFo 1.8 TDDI 90PS combi 2001 Diamond White 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host