venkovni teplomer
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: venkovni teplomer
Tak jsem si taky udělal trochu radost:
Delší dobu jsem laboroval "kam s ním". Nakonec vyhrálo umístění kam se dává BC. Protože ale teploměr je moc dlouhý a aby se do přihrádky vešel, vyřízl a vypiloval jsem do panelu otvor, do kterého jsem částečně jeden konec teploměru zastrčil. Výhoda je v tom, že to vypadá lépe než kdyby to trčelo s přihrádky ven a další výhoda je, že jsem tím skryl veškeré kabely. Nevýhodou ale může být, že snímač pro měření vnitřní teploty je uvnitř palubky, kde není taková cirkulace vzduchu. Druhý konec teploměru je přilepený oboustrannou lepící páskou (je přiložená v balení).
Připojení teploměru k napájení +12V jsem udělal tak, že jsem ustřihl napájecí zásuvku a černý drát (zem) jsem připájel do konektoru napájení rádia (A, pin č.2), červený drát (+12V) do konektoru A; pin č.3 (napětí jen v poloze klíčku "I" ve spínací skříňce).
Kabel k čidlu pro vnější teplotu je asi 3 m dlouhý. Pro protažení kabelu čidla jsem použil "Kóťovu cestu" (obr. o pár příspěvků výše) a nechtělo se mi to tahat až dopředu, tak jsem zkusil náhradní umístění čidla: Sice nevím proč, čidlo měřilo o 4-5ºC více. Proto jsem zkusil využít celé délky kabelu a vyšlo to až před přední podběh a je prostrčené otvorem za levým světlometem dolů a přilepené zevnitř na nárazníku kousek nad tou spodní lištou nárazníku. Pokud i tohle umístění zklame, pak to protáhnu až na příčku nárazníku jako je origo čidlo.
Teploměr funguje i bez baterie, jen na 12V, ale vzhledem ke kolísání napětí 12,2 - 14,6V asi neměří správně.
Dodatek - hned druhý den, asi po hodině svícení odešla do věčných lovišť žárovka osvětlení displeje. Asi není dělaná na tak vysoký napětí. Asi by pomohl odpor, ale nechce se mi v tom hrabat Stejně mám dojem, že po připojení na napětí to měří jinak než na baterku
Je to sice Baumaxová produkce, ale snad to chvilku vydrží. Viděl jsem různé barvy, od stříbrné, přes šedočernou (bohužel se zelenými tlačítky ) až po imitaci dřeva. Teploměr umí měřit vnější a vnitřní teplotu, uchovává si v paměti minimální a maximální změřené hodnoty, při 0ºC asi 10 sec. vcelku inteligentně pípá a bliká červená ledka. Další funkce jsou už vcelku nanic. Teploty ve ºFarnheita a hodiny s 12ti hodinovým displejem asi nepoužiju. Teploměr je napájený 1,5V baterií (AAA) a osvětlení displeje je jen z jedné strany (napájeno 12V do zdířky zapalovače).
Delší dobu jsem laboroval "kam s ním". Nakonec vyhrálo umístění kam se dává BC. Protože ale teploměr je moc dlouhý a aby se do přihrádky vešel, vyřízl a vypiloval jsem do panelu otvor, do kterého jsem částečně jeden konec teploměru zastrčil. Výhoda je v tom, že to vypadá lépe než kdyby to trčelo s přihrádky ven a další výhoda je, že jsem tím skryl veškeré kabely. Nevýhodou ale může být, že snímač pro měření vnitřní teploty je uvnitř palubky, kde není taková cirkulace vzduchu. Druhý konec teploměru je přilepený oboustrannou lepící páskou (je přiložená v balení).
Připojení teploměru k napájení +12V jsem udělal tak, že jsem ustřihl napájecí zásuvku a černý drát (zem) jsem připájel do konektoru napájení rádia (A, pin č.2), červený drát (+12V) do konektoru A; pin č.3 (napětí jen v poloze klíčku "I" ve spínací skříňce).
Kabel k čidlu pro vnější teplotu je asi 3 m dlouhý. Pro protažení kabelu čidla jsem použil "Kóťovu cestu" (obr. o pár příspěvků výše) a nechtělo se mi to tahat až dopředu, tak jsem zkusil náhradní umístění čidla: Sice nevím proč, čidlo měřilo o 4-5ºC více. Proto jsem zkusil využít celé délky kabelu a vyšlo to až před přední podběh a je prostrčené otvorem za levým světlometem dolů a přilepené zevnitř na nárazníku kousek nad tou spodní lištou nárazníku. Pokud i tohle umístění zklame, pak to protáhnu až na příčku nárazníku jako je origo čidlo.
Teploměr funguje i bez baterie, jen na 12V, ale vzhledem ke kolísání napětí 12,2 - 14,6V asi neměří správně.
Dodatek - hned druhý den, asi po hodině svícení odešla do věčných lovišť žárovka osvětlení displeje. Asi není dělaná na tak vysoký napětí. Asi by pomohl odpor, ale nechce se mi v tom hrabat Stejně mám dojem, že po připojení na napětí to měří jinak než na baterku
- mario
- Zkušený
- Příspěvky: 1345
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Re: venkovni teplomer
já jsem byl se svým teploměrem spokojen až do středy,napadlo 25 cm sněhu a někde jsem to čidlo urval,měl jsem ho za nárazníkem a zničeho nic mi to ukazovalo -50 když jsem se doma na to díval,tak mi tam zůstal viset jen kabel
- Kobrlik
- Zkušený
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hradec Králové
Re: venkovni teplomer
to Jemar,sem zvědavej kolik ti ten teploměr bude ukazovat,až začne léto a bude ti někdo sluníčko pražit do palubky schálně do kolika stupňů je...
Ford Focus 1.8 16v Hatchback metal zelená VITRO r.v.duben 2003
Ford Mondeo ST220
Ford Mondeo ST220
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: venkovni teplomer
je do -50 a funguje na principe odporu, to znamena,že už tam nieje žiadny snímač, tak ukazuje maximalne minimalnu hodnotu
- fokusacik
- Nováček
- Příspěvky: 84
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: KV
Re: venkovni teplomer
Tady nějaká sleva na ten digitální teploměr RDS za 800,-
http://www.electro24.cz/detail-202749-d ... lomer-rds/
http://www.electro24.cz/detail-202749-d ... lomer-rds/
- Peters56
- Junior
- Příspěvky: 498
- Registrován: 10.08.2008 12:53
- Bydliště: Meziboří u Litvínova
- Kontaktovat uživatele:
Re: venkovni teplomer
V této chvíli vyprodánofokusacik píše:Tady nějaká sleva na ten digitální teploměr RDS za 800,-
http://www.electro24.cz/detail-202749-d ... lomer-rds/
- kalimoco
- Pokročilý
- Příspěvky: 885
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rabštejnská Lhota,Chrudim
Re: venkovni teplomer
to Kobrlik:mě to ukazuje teď přesně nevím kolem 58st.
Ford Focus 1.5i Ecoboost ST-Line 110kW 2019 DESERT ISLAND BLUE
byl
Ford Focus 1.6i 16V 150 PS 2012 ECOBOOST - NAVI
FORD FOCUS 1,6 16V ghia 2002 smaragdově zelená
- Kobrlik
- Zkušený
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hradec Králové
Re: venkovni teplomer
no tak to asi souhlasi!
Ford Focus 1.8 16v Hatchback metal zelená VITRO r.v.duben 2003
Ford Mondeo ST220
Ford Mondeo ST220
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: venkovni teplomer
tak jsem si nakonec taky po 3 letech pořídil venkovní teploměr ( 111,- Kč, tož nekupte to za tu cenu ) s krásným zeleným podsvícením a teď už se jen přinutit a postoupit to martýrium s umístěním a protažením kabelu s čidlem. zatím leží v přihrádce na středovém tunelu za ručkou a obě hodnoty ukazují s rozdílem necelého půl stupně, což přisuzuji tomu, že kabel s venkovním čidlem mám zatím smotaný. umístit půjde asi nad vnitřní zrcátko nebo na středový panel jak jsou držáky na nápoje ( tuším ho tam má lupo66 ), ale tam budu muset nějak vymyslet přichycení. ale jak se znám, tak ho stejně budu min. půl roku vozit v té přihrádce na středovém tunelu
- Přílohy
-
- Autoteploměr s analyzátorem stavu autobaterie - 0961
- autoteploměr.jpg (18.38 KiB) Zobrazeno 9772 x
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- ybuba
- Pokročilý
- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: venkovni teplomer
Vím, o čem píšeš, já ho vozím v přihrádce spolujezdce už od února ...
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9766
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: venkovni teplomer
Pánové,zima klepe na dveře!!!!
- Dalis
- Nováček
- Příspěvky: 126
- Registrován: 04.01.2009 20:43
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: venkovni teplomer
já si ted koupil tento:
http://www.gme.cz/cz/-p759-445.html
vypadá to že měří jen tak o stupen víc, to je v poho
zpracování vypadá taky slušně. nevíte kolik tak vydrží ta baterka v podobných teploměrech? 1xAAA
http://www.gme.cz/cz/-p759-445.html
vypadá to že měří jen tak o stupen víc, to je v poho
zpracování vypadá taky slušně. nevíte kolik tak vydrží ta baterka v podobných teploměrech? 1xAAA
focus combi mk3, 2013, 1.0 ecoboost 92kW, lunar sky (šedá:)
- SANTOS
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 10.09.2009 19:03
- Bydliště: Usti nad Orlici
Re: venkovni teplomer
ja som sa rozhodol zabudovat ho priamo do palela pod radio kedze mam neorigos radio a vymedzovaci ramecek okolo radia .priestor pod radio ako som videl ma niekdo kastlik napr.na CD ale ja to mam plne ziadny kastlik takze ho dam tam pristup je luxusny len z teplomera vyberem display oklo ktoreho je este cierny ramcek a osadim len ten a z vnutornej strany ho po obvode zalepim silikonom nech tam pekne drzi a silikon sa da pekne strhnut dole
jednoduch a krasne potom prilozim aj foto
jednoduch a krasne potom prilozim aj foto
Ford focus- hatchback 1.6 16V 74 KW Zetec-s 1999 green diabolo
- ybuba
- Pokročilý
- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: venkovni teplomer
Už mi to bylo fakt hloupé vozit teploměr pořád v přihrádce spolujezdce, a tak jsem se rozhodl pro jeho co nejsnažší montáž.
Nejhorší bylo samozřejmě dostat čidlo zvenku dovnitř - provedl jsem to v blízkosti horního pantu dveří (dal jsem tam takovou pomocnou sponku z izolovaného drátu, ať se káblík někde nezachytí a nepřeruší), pak jsem ho vložil (prostrčil) ve spoji pryžového těsnění a za ním byla mezera mezi plastem a karoserií, takže káblík jsem tam schoval a vedl pod plasty přístrojovky až ke středovému tunelu.
Na středovém tunelu jsem využil pro kablík mezeru mezi plasty a pak už zbývalo jen skrýt nadbytečné káblíky za pryžovou vložku "odkládacího prostoru" u zásuvky.
Vlastní teploměr drží na dvou oboustranných páskách a suchém zipu. Hledal jsem nějaké vhodné místo tak, abych nemusel nikde nic vyřezávat apod., nakonec jsem ho umístil pod ovládače ventilace, kde to snad nevypadá až tak zle
Jelikož nemám zásuvku spínanou přes zapalování, je to stále zapnuté, ale doufám, že odběr bude 00nic a nevybije mi to akumulátor - spoléhám na častou frekvenci ježdění, kdy FF nestojí déle jak 3 dny, takže uvidíme.
Vše je bohužel foceno narychlo mobilem
Nejhorší bylo samozřejmě dostat čidlo zvenku dovnitř - provedl jsem to v blízkosti horního pantu dveří (dal jsem tam takovou pomocnou sponku z izolovaného drátu, ať se káblík někde nezachytí a nepřeruší), pak jsem ho vložil (prostrčil) ve spoji pryžového těsnění a za ním byla mezera mezi plastem a karoserií, takže káblík jsem tam schoval a vedl pod plasty přístrojovky až ke středovému tunelu.
Na středovém tunelu jsem využil pro kablík mezeru mezi plasty a pak už zbývalo jen skrýt nadbytečné káblíky za pryžovou vložku "odkládacího prostoru" u zásuvky.
Vlastní teploměr drží na dvou oboustranných páskách a suchém zipu. Hledal jsem nějaké vhodné místo tak, abych nemusel nikde nic vyřezávat apod., nakonec jsem ho umístil pod ovládače ventilace, kde to snad nevypadá až tak zle
Jelikož nemám zásuvku spínanou přes zapalování, je to stále zapnuté, ale doufám, že odběr bude 00nic a nevybije mi to akumulátor - spoléhám na častou frekvenci ježdění, kdy FF nestojí déle jak 3 dny, takže uvidíme.
Vše je bohužel foceno narychlo mobilem
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: venkovni teplomer
Dneska mi konečně bratranec přivezl stabilizátor napětí z Prahe, tak jsem mohl začít bastlit.
Výchozí stav:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35152
Úpravy:
- mezi napájení 12 V a kontakty knoflíkové baterky stabilizátor LM12CZ http://www.gme.cz/cz/le12cz-p330-098.html?menu_type=1 + dva kondíky před a za - náhrada knoflíkové baterky na kterou jedou hodiny a teploměr, voltmetr a podsvícení se napájí z auta. Investice necelých 20 Kč, nemusím řešit výměny baterky a hodiny budou fungovat jako počitadlo času jízdy. Napětí bych příště dal spíš kolem 1.5-2V, těch stabilizovaných 1.25V je málo, při určitých úhlech je docela slabě čitelná teplota a hodiny, ale v úhlu v jakém to bude nad zrcátkem je to ok.
- odpájený žlutý drátek z podsvícení - původně šla přepínat oranžová a modrá, takhle ho můžu v noci vypnout, obávám se že by to u zrcátka docela rušilo. Možná dám ještě odpor k té modré, svítí to zbytečně intenzivně.
- odpájený reproduktorek pro signalizaci podpětí, zbytečně by to pípalo při startu, signalizuje to tuším <12V.
Suma sumárum asi hoďka práce, teď jen nastavit kabel od vnějšího čidla a prsknout to do auta. Zapojím to na spínaných +12. Možná ještě obrousím ty tlačítka na černý plast, ten "chrom" vypadá dost lacině.
Výchozí stav:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35152
Úpravy:
- mezi napájení 12 V a kontakty knoflíkové baterky stabilizátor LM12CZ http://www.gme.cz/cz/le12cz-p330-098.html?menu_type=1 + dva kondíky před a za - náhrada knoflíkové baterky na kterou jedou hodiny a teploměr, voltmetr a podsvícení se napájí z auta. Investice necelých 20 Kč, nemusím řešit výměny baterky a hodiny budou fungovat jako počitadlo času jízdy. Napětí bych příště dal spíš kolem 1.5-2V, těch stabilizovaných 1.25V je málo, při určitých úhlech je docela slabě čitelná teplota a hodiny, ale v úhlu v jakém to bude nad zrcátkem je to ok.
- odpájený žlutý drátek z podsvícení - původně šla přepínat oranžová a modrá, takhle ho můžu v noci vypnout, obávám se že by to u zrcátka docela rušilo. Možná dám ještě odpor k té modré, svítí to zbytečně intenzivně.
- odpájený reproduktorek pro signalizaci podpětí, zbytečně by to pípalo při startu, signalizuje to tuším <12V.
Suma sumárum asi hoďka práce, teď jen nastavit kabel od vnějšího čidla a prsknout to do auta. Zapojím to na spínaných +12. Možná ještě obrousím ty tlačítka na černý plast, ten "chrom" vypadá dost lacině.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů