Opel Vivaro - (ne)reakce na plyn
Napsal: 12.04.2016 15:29
Rád bych požádal o radu s naším pracovním Vivarem http://www.auto-database.com/image/opel ... 114329.jpg - 1.9 rv. 2004.
V teplých dnech - ale i třeba dnes - se stane, že někam dojedeme a po dalším nastartování motor sice naběhne, ale na plyn nereaguje. Nejdřív to kolegové řešili tím, že startovali "s plynem", ale to teď už nefunguje. Teď se osvědčilo nechat motor chcípnout proti rychlosti na ruční brzdu - čímž se auto oklepe a plyn reaguje. Oba jsou zkušení řidiči a předpokládám, že se k dieselu chovali vždy s citem a nechávají klíček v poloze pro žhavení atd. Auto má paradoxně nalítáno jen asi 70.000km - většinou cest po Praze do nějakých 20-40km každá. Už bylo v několika servisech, na přehrání FW, kontrole všeho možného a diagnostice v několika servisech (včetně renaultu) - ale nic se nenašlo.
Pokud to teda není nějaká klasická závada těhlech aut - což by někdo z odborníků zde mohl znát - mohl by mě někdo nasměrovat na servis nebo člověka jako jich tu pár je na foru na Fordy - co by z pohledu elektroniky mohl auto prohlédnout? Pokud už jede, tak na plyn reaguje normálně, motor má očekávaný výkon - takže bych nemyslel, že je to mechanická věc (vstřiky atd. nikdo měnit moc nechce - páč teď už by šly i s hlavou). Kdybych to uměl rozebrat - tak bych se asi díval na signál od plynu do řídící jednotky a co z ní leze - případně na jednu bolest - na elyty - ale to je jen z mojí zkušenosti z IT...
V teplých dnech - ale i třeba dnes - se stane, že někam dojedeme a po dalším nastartování motor sice naběhne, ale na plyn nereaguje. Nejdřív to kolegové řešili tím, že startovali "s plynem", ale to teď už nefunguje. Teď se osvědčilo nechat motor chcípnout proti rychlosti na ruční brzdu - čímž se auto oklepe a plyn reaguje. Oba jsou zkušení řidiči a předpokládám, že se k dieselu chovali vždy s citem a nechávají klíček v poloze pro žhavení atd. Auto má paradoxně nalítáno jen asi 70.000km - většinou cest po Praze do nějakých 20-40km každá. Už bylo v několika servisech, na přehrání FW, kontrole všeho možného a diagnostice v několika servisech (včetně renaultu) - ale nic se nenašlo.
Pokud to teda není nějaká klasická závada těhlech aut - což by někdo z odborníků zde mohl znát - mohl by mě někdo nasměrovat na servis nebo člověka jako jich tu pár je na foru na Fordy - co by z pohledu elektroniky mohl auto prohlédnout? Pokud už jede, tak na plyn reaguje normálně, motor má očekávaný výkon - takže bych nemyslel, že je to mechanická věc (vstřiky atd. nikdo měnit moc nechce - páč teď už by šly i s hlavou). Kdybych to uměl rozebrat - tak bych se asi díval na signál od plynu do řídící jednotky a co z ní leze - případně na jednu bolest - na elyty - ale to je jen z mojí zkušenosti z IT...