Zdar,
cca po měsíci jsem otevřel kapotu a s překvapením jsem zjistil, že motor až po svody je na řadě míst dost zamaštěný, což nikdy nebývalo.
(Motor Zetec 1,6l benzín, FoFo I. z r. 2002)
Nejvíc oleje bylo okolo “fajfek“ k svíčkám. Konkrétní únik ale nemůžu najít ani při zapnutém motoru. Víčko k oleji drželo taky pevně.
Nejvíc podezřívám jednu hnědou hadičku, která má na jednom místě prasklou vnější izolaci, ale nic z ní viditelně v tom místě neteče. Preventivně bych ji nechal vyměnit, co myslíte? K čemu tam vlastně je?
Taky jsem zjistil, že ta jedna „fajfka“ ke svíčce má ulomený vršek. To před tím taky nebylo. Ani nevím, jak to mohlo prasknout... Myslíte, že to souvisí? Má cenu to taky nechat měnit?
Olej jsem utřel a po ujetí dalších cca 130 km se zdá, že se už nikde mastnota neobjevila.
Jinak auto jede normálně, kontrolka oleje mi nesvítí, auto dlouhodobě žere olej (asi litr na cca 2000 km), ale emise jsou bez problémů. Najeto cca 150kkm.
Předem díky za Vaše rady!
Zamaštěný motor - nahoře
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Zamaštěný motor - nahoře
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Zamaštěný motor - nahoře
V té "poškozené hadiče" vedou vodiče k čidlu teploty hlavy- tam olej nehledej.
Fajfka na svíčce může dělat neplechu, ale pokud motor za jízdy neškube, nebo nedělá jiný bordel, tak to na zapalování nejspíš nemá vliv.
Olej při svíčkách má většinou příčinu v těsnění víka ventilů. Je tu na fóru kolem toho spousta témat- použij funkci hledat.
Fajfka na svíčce může dělat neplechu, ale pokud motor za jízdy neškube, nebo nedělá jiný bordel, tak to na zapalování nejspíš nemá vliv.
Olej při svíčkách má většinou příčinu v těsnění víka ventilů. Je tu na fóru kolem toho spousta témat- použij funkci hledat.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Zamaštěný motor - nahoře
Diky za info! Mrknu na ty temata k tesneni vika ventilu. Jen jeste jeden rychly dotaz - je to nejak fatal, ze by me to nechalo ted nekde ve stychu, nez se to rozhoupu nejak resit?
On ten olej byl treba i na svodech...
On ten olej byl treba i na svodech...
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamaštěný motor - nahoře
Pokud to tlaci olej kolem vicka, tak je pricina v ucpane/spatne hadicce odvetrani klikove skrine.
Resit drive, nez pozdeji. (motor tlakuje uvnitr a to pro nej neni dobre)
Resit drive, nez pozdeji. (motor tlakuje uvnitr a to pro nej neni dobre)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti