Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 27.03.2017 12:00

I když z fly-by-wire systému nadšený nejsem (např. při rozjíždění a momentu puštění spojky doprovází přivření klapky - což způsobuje rozjezdy jako v autoškole - pěkně mě to vytáčí)

Tak ten problém co ty popisuješ nemám, ale normální to nebude :nixw:

Co vstřikovače, dávkují všechny 4 stejně? Tlak paliva si měřil? Komprese máš ok?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Rendy-4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.11.2016 20:32

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Rendy-4 » 05.04.2017 11:10

Zdravím,

mám problém s Fordem Focus (1.8 Duratec, 92 kw, 2008).
Problém spočívá v kolísajících otáčkách na volnoběh.
Na diskuzních fórech po celém internetu čtu, že je to častá vada těchto motorů, ale nikde jsem se prozatím nedozvěděl, zda má tato vada nějaké spolehlivé řešení.

Nemáte s tím prosím zkušenost?

Pokusím se trochu detailněji popsat můj problém níže.
Pokud je motor již zahřátý, kolísání otáček na volnoběh je pouze lehké, tzn. ručička se občas pohybuje v rozpětí 800-1000, občas drží 800.
Pokud je motor studený a dojedu např. k první křižovatce, kde vyřadím, otáčky začnou často padat až někam ke 400. Včera se mi stalo, že motor chcípnul úplně. Dnes se na první křižovatce sice udržel v chodu, ale opět to kleslo natolik, že již problikla kontrolka baterie.

Auto mám chvíli, tzn., že o něm moc nevím (nevím co bylo měněno apod.). Auto má najeto lehce přes 100 tisíc km.
Autorizovaný servis Ford (Maier) mi sdělil, že je to na 90% vadná škrtící klapka a bude potřeba její výměna. Cenově by to vycházelo přibližně na 13 tisíc i s prací.

Myslíte si, že je to opravdu nutné a že to zabere nebo je to jen typický přístup autorizovaných servisů a mohlo by pomoci i něco jiného (levnějšího)?

Díky za názory.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 05.04.2017 11:29

Já bych spíš řekl, že to na 90 % klapkou nebude. A pokud by to klapkou bejt mělo tak mi to za ty prachy snad ani nestojí. Dneska zase venku chladnějc, takže jsem z kopce nemohl vyřazovat, jinak by to chcíplo (i při zahřátém motoru po 100km jízdy). Je zajímavý, že dokud se auto pohybuje, tak to kmitá a chcípe, když už stojím na místě, tak je volnoběh jako beránek.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 05.04.2017 19:31

13000? :totlsmile:


800,- a 4 minuty s jednim oriskem.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Rendy-4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.11.2016 20:32

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Rendy-4 » 05.04.2017 21:57

Jurawood píše:13000? :totlsmile:


800,- a 4 minuty s jednim oriskem.
Nerozumím.
800 za výměnu klapky?

Rendy-4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.11.2016 20:32

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Rendy-4 » 05.04.2017 22:14

Nemohl by ten problém s otáčkama způsobovat alternátor?

Diagnostika mi ukázala tuto chybu:
P1246 - Zatížení alternátoru - nízký vstupní signál (viz P0625)
- Trvale

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 06.04.2017 10:04

Tak sorry, sekl jsem se.
Je to 630,-
a 4 minuty prace.

http://m.ebay.com/itm/Sensor-4F9U-9E928 ... 0408.m2460
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 06.04.2017 10:20

A ten díl cos poslal vyřeší konkrétně co? Podle mě vůbec nic, ale byl bych rád, kdyby jo.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

tomas9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 21.11.2013 13:10
Bydliště: vysoke tatry

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od tomas9 » 05.07.2017 17:56

tak tento problem postihol aj mna focus 1,8 92kw,auto po vyhodeni rychlosti alebo podradeni na krizovatke zdochlo popripade otacky klesli na cca 500ot. preblikla kontrolka dobijania motor uz chcel zdochnut ale potom sa opat vysvihli na 800ot.
takisto som mal problem s plynulym rozbiehanim sa na jednotke alebo dvojke stale to trhalo,ked som napriklad vychadzal z parkoviska stale jednotka potom dvojka a zase jednotka pri pomalej jazde som sa zdvojky nevedol plynulo rozbehnut bez trhnutia

aby som presiel k veci vycistil som skrtiacu klapku a vsetky tieto problemi su prec autu uz vobec nekolisu otacky ziadne prebliknutie dobijania a otacky sa pekne drzia na 800 a auto sa krasne plynulo rozbehne,pri cisteni som odpojil bateriu
ford focus combi II fl 2008,1.8 benzin

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 28.07.2017 14:42

Zdravím,

prošel jsem si celé téma, ale kloudnou odpověď jsme nenašel.

Mám motor 2.0 SYDA s továrním LPG a když ráno nastartuju, zkrátka auto dlouho stojí a je studený motor, tak po sešlápnutí plynu začnou padat otáčky a když držim plyn déle, tak i chcípne. Musim chvíli počkat a až pak se rozjet.

Kolísání otáček mě trápilo taky, diagnostika ukázala chybu Misfire na třetím válci a po výměně cívky to je ok, až na ten start.

Nějaká rada by byla prosím? Děkuji
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

QuetzX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 29.04.2017 13:53

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od QuetzX » 29.07.2017 12:10

currahee píše:Zdravím,

prošel jsem si celé téma, ale kloudnou odpověď jsme nenašel.

Mám motor 2.0 SYDA s továrním LPG a když ráno nastartuju, zkrátka auto dlouho stojí a je studený motor, tak po sešlápnutí plynu začnou padat otáčky a když držim plyn déle, tak i chcípne. Musim chvíli počkat a až pak se rozjet.

Kolísání otáček mě trápilo taky, diagnostika ukázala chybu Misfire na třetím válci a po výměně cívky to je ok, až na ten start.

Nějaká rada by byla prosím? Děkuji
Typicky chronický problém, týká se to asi skoro všech motorizací Duratec HE 1.8, 2.0 i benzín, čili netýká se to vyloženě jen plynu, co jsem tedy tak zde vyčetl. Obecně tato motorizace je taková "nekultivovaná." Pokládal bych to i v jistým měřítku za vlastnost. Překontrolovat sání, filtr, jeho čistotu, škrtící klapku vyčistit, vymontovat celou, ne jen spláchnout sprejem motoru, pak to nechat vyresetovat odpojením - kabelu na baterce cca na hod. Klapka se pak nastaví na jiný lom naklopení a ustálí se. Mě to pomohlo, ono stejně chvíli trvá před zahřátím, než se otáčky ustálí, obvykle jsou na 1100 ot., poté to klesne až na
cca 850-900 ot., nemělo by ti to haprovat. Jinak nevím, jak dlouho musíš čekat, aby ti nevypl motor, ale mě to stačilo cca 10-20 vteřin, což já stejně chvilinku z principu věci nechávám, jestli jsem třeba půl dne nejel, nebo ráno po noci startuju. Mohl by to dělat i EGR ventil, řešil jsem zde obdonbný probléms výkonem po zahřátí. Ale mě stačilo poladit tu klapku, a můžu takřka hned vyrazit, má to ihned tu tendenci taky klesat, ale stačí opravdu přidat víc a chytne se to, potom už to zcela vymizí.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jemar » 29.07.2017 15:48

Mám tuto motorizaci (2.0 - AODE) a s volnoběhem, padáním otáček nebo jinými pikantnostmi nemám problém.
Když jsem auto kupoval, zjistil jsem, že ještě v záruce zřejmě nějaké problémy tohoto druhu byly a ve Fordu byl přehráván software.

Momentálně mám tuto kombinaci a problémy nejsou žádné:
PCM 01 hodnory.jpg
Na tacho je cca 91 000 km, jaká je skutečnost, netuším.... :wink:
Problém může být to, že můj motor již podporuje Euro V a tak nevím, jestli je tento firmware použitelný pro Euro IV.
Nicméně z doslechu vím, že obecně přehrání firmware na novější, tenhe problém většinou vyřeší.

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 21.08.2017 14:56

Tak bohužel problém přetrvává a chyba Misfire na třetím válci se vrací. Servis hned strašil rozhozením motoru a kontrolou ventilů kvůli karbonizaci, podložky s vůlí apod s částkou tak 25 tisíc :wallbash:

Nějakej tip krom zapalovací cívky a svíček, po čem jít?

Díky
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13063
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od miki21 » 21.08.2017 15:24

Tlaky ve válcích se měřily?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 22.08.2017 10:43

Neměřily zatím.
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů