Kolísání otáček a zhasnutí motoru
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Kontrola ventilu + zmereni tlaku.
To ti musi udelat kazdy do 1500,-
To ti musi udelat kazdy do 1500,-
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28.07.2017 09:28
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
zajímá mě kolik, já mám všechny 16,5 - 17
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28.07.2017 09:28
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
To bohužel nevím, měřili to v servisu s výsledkem, že tlaky jsou všude stejný.
Před měsícem jsem měnil zapalovací cívku na třetím válci a byl chvíli pokoj. Teď se závada vrátila a po výměně svíček s zapalovací cívkou se nic nezměnilo. Když je motor studený, tak po sešlápnutí plynu začnou padat otáčky - musim vždy 20-30 vteřin počkat, pak je to ok. Velmi náhodně pak otáčky kolísají kolem 500 při vymáčknutí spojky za jízdy a při stání jsou cejtit vibrace i když jsou otáčky kolem 750. já u mám pocit, že to ovlivňuje poloha Jupitera
Podezření servisu je na podpálený ventily, ale to se ukáže až to rozhodí. Ale brousit hlavu na nájezdu 130 tisíc..no nevim
Před měsícem jsem měnil zapalovací cívku na třetím válci a byl chvíli pokoj. Teď se závada vrátila a po výměně svíček s zapalovací cívkou se nic nezměnilo. Když je motor studený, tak po sešlápnutí plynu začnou padat otáčky - musim vždy 20-30 vteřin počkat, pak je to ok. Velmi náhodně pak otáčky kolísají kolem 500 při vymáčknutí spojky za jízdy a při stání jsou cejtit vibrace i když jsou otáčky kolem 750. já u mám pocit, že to ovlivňuje poloha Jupitera
Podezření servisu je na podpálený ventily, ale to se ukáže až to rozhodí. Ale brousit hlavu na nájezdu 130 tisíc..no nevim
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
První a poslední věta si tak trochu protiřečí. Podpálený ventil netěsní, tedy nemůže být ve válci ani nominální tlak.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
teď to řeknu natvrdo!
Změň servis. Tím co si napsal je to naprosto jasné.
Po změření tlaků - OK, neřekneme kolik... máme podezření na podpálený ventil... OMG
Ventilové vůle jsou kolik?
Hele moc nevím jaký je tvůj příběh, ale co jsem tak listoval zpět, koupil sis ten poťák za 600,- ?
ed. tak jsem ještě četl... to máš tu poruchu vynechávání zapalování..
Odkud jsi? Chtělo by to od někoho normálního (jako jsem třeba já LOL ) změřit tlaky, vůle ventilů a projet na osciloskopu polohy všech 4 potenciometrů, 2 v pedále a 2 v klapce....
Pokud to má perfektní tlaky nechápu proč by rozdělávali motor... ještě by to chtělo mrknout na rozvod jestli třeba nepřeskočil...
Pokud by bylo tohle vše ok, vytáhl bych na testovací stolici vstřikovače
Změň servis. Tím co si napsal je to naprosto jasné.
Po změření tlaků - OK, neřekneme kolik... máme podezření na podpálený ventil... OMG
Ventilové vůle jsou kolik?
Hele moc nevím jaký je tvůj příběh, ale co jsem tak listoval zpět, koupil sis ten poťák za 600,- ?
ed. tak jsem ještě četl... to máš tu poruchu vynechávání zapalování..
Odkud jsi? Chtělo by to od někoho normálního (jako jsem třeba já LOL ) změřit tlaky, vůle ventilů a projet na osciloskopu polohy všech 4 potenciometrů, 2 v pedále a 2 v klapce....
Pokud to má perfektní tlaky nechápu proč by rozdělávali motor... ještě by to chtělo mrknout na rozvod jestli třeba nepřeskočil...
Pokud by bylo tohle vše ok, vytáhl bych na testovací stolici vstřikovače
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28.07.2017 09:28
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Od Mladé Boleslavi, víte o někom? Původně jsem byl v autorizáku, ale ti nechtěli mít s LPG nic společnýho i když je to origo..
Ještě mluvili o nižší kompresi na třetím válci.
Bohužel tomu tolik nerozumím a právě proto jsme odkázán na servis.
Edit:
Tlaky byly 1,5 - 1,4 - 1,5 - 1,4
A nejde o podpálené ventily, to jsem trochu poplet, ale o možné přidírající se ventily že jednou za nějaký cyklus úplně nedovře.
Ventilové vůle se zatím nekontrolovaly, protože na poslech jde motor krásně a nikde nic necvaká.
Dalším krokem bude kontrola sání - výřivé klapky či tak něco. Pak půjdou na motor.
Ještě mluvili o nižší kompresi na třetím válci.
Bohužel tomu tolik nerozumím a právě proto jsme odkázán na servis.
Edit:
Tlaky byly 1,5 - 1,4 - 1,5 - 1,4
A nejde o podpálené ventily, to jsem trochu poplet, ale o možné přidírající se ventily že jednou za nějaký cyklus úplně nedovře.
Ventilové vůle se zatím nekontrolovaly, protože na poslech jde motor krásně a nikde nic necvaká.
Dalším krokem bude kontrola sání - výřivé klapky či tak něco. Pak půjdou na motor.
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
tak tlaky jsou OK a komprese špatná?
Co teda vlastně měřili? Tlak v gumách leda....
Měli změřit tlak motoru při startování na svíčce, vytáhnou se všechny svíce a jeden po druhým se měří při startování, s plně otevřenou klapkou.
Jé jsem se teď vrátil z dovolené z Jičína škoda...
O víkendu jsou závody v Hořicích, to nemohu a pak za týden je další roadracing v Dymokurech.
To je kousíček od tebe.
Sice jedeme 6 motorek, ale třeba tu hodinku např.v sobotu navečer si klidně udělám... budík vezmu... když tak napiš PM, Nemohu slíbit.
Co teda vlastně měřili? Tlak v gumách leda....
Měli změřit tlak motoru při startování na svíčce, vytáhnou se všechny svíce a jeden po druhým se měří při startování, s plně otevřenou klapkou.
Jé jsem se teď vrátil z dovolené z Jičína škoda...
O víkendu jsou závody v Hořicích, to nemohu a pak za týden je další roadracing v Dymokurech.
To je kousíček od tebe.
Sice jedeme 6 motorek, ale třeba tu hodinku např.v sobotu navečer si klidně udělám... budík vezmu... když tak napiš PM, Nemohu slíbit.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28.07.2017 09:28
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Asi si mě špatně pochopil či já se špatně vyjádřil viz. edit předchozího příspěvku
Tlaky měřili jak řikáš, ale podezření je na přidírající ventil, což se může projevit jednou za x cyklů od toho se odvíjela špatná komprese (občas).
Oboje znám, taky jezdím jednu stopu
Tlaky měřili jak řikáš, ale podezření je na přidírající ventil, což se může projevit jednou za x cyklů od toho se odvíjela špatná komprese (občas).
Oboje znám, taky jezdím jednu stopu
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
To je v megapascalech? Takze 15 baru? Jedine tak.
Videl jsem rozmlacene hlavy, ultane ventily, diru v pistu.
Ale pridreny ventil v driku tak, aby chodil a obcas nezavrel...
To te nekdo pekne taha za nos.
Videl jsem rozmlacene hlavy, ultane ventily, diru v pistu.
Ale pridreny ventil v driku tak, aby chodil a obcas nezavrel...
To te nekdo pekne taha za nos.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28.07.2017 09:28
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Přesně tak, v mega pascalech . nizsi nez u tebe evidentne.
Je to divny no..
Je to divny no..
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
tak to jsou ale taky slušné tlaky..
já to mám takto, s tím, že víc už jsem nebyl schopen udržet, a ufoukavalo me to...některý lezl i k 17 To už je spíš diesel, než benzín... Ale jedine dobre lpg miluje vysokou kompresi.
https://goo.gl/photos/uUMCp4cQVe1t8ecP6
měřili to na teplém, nebo studeném motoru?
Napada me takova blbost, za studena treba ventil netesni a teply se zvetsi vule a dovre, treba mas jen fakt ventil bez vule...
já to mám takto, s tím, že víc už jsem nebyl schopen udržet, a ufoukavalo me to...některý lezl i k 17 To už je spíš diesel, než benzín... Ale jedine dobre lpg miluje vysokou kompresi.
https://goo.gl/photos/uUMCp4cQVe1t8ecP6
měřili to na teplém, nebo studeném motoru?
Napada me takova blbost, za studena treba ventil netesni a teply se zvetsi vule a dovre, treba mas jen fakt ventil bez vule...
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12874
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Za tepla sa vola zmensuje. Tepelnou roztaznostou sa ventil natiahne a tym sa pri zavretom sedle zmensi vzdialenost od vacky.
Ten servis veru vymen. Otvarat motor by mala byt ako posledna vec. Skor bude chyba vo vstrekovaci ako kmitajuci ventil. Evidentne su uplne mimo, Fordacke motory ani nepoznaju, len dristaju.
Btw na to, ci ventil kmita a pridiera sa v drieku nemusi ist hlava dole. Staci zhodit sanie/vyfuk a pozriet sa na ventily.
Ten servis veru vymen. Otvarat motor by mala byt ako posledna vec. Skor bude chyba vo vstrekovaci ako kmitajuci ventil. Evidentne su uplne mimo, Fordacke motory ani nepoznaju, len dristaju.
Btw na to, ci ventil kmita a pridiera sa v drieku nemusi ist hlava dole. Staci zhodit sanie/vyfuk a pozriet sa na ventily.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
stano. : ne je to jak říkám. Štvalo mě opět jaké kolují mýty po všech fórech jsem to hledal.., viz třeba teď ty.
Proto jsem prostě vzal měrky a změřil jsem si to na svém autě.
V cca 60-80 st po jízdě a potom po vychladnutí na 15st.
Není to o moc, ale o těch cca 0,05 - 0,1 mm na ventilu to dělá..
Proto studený nemusí těsnit a po minutce se to utěsní.
Ventil má sice teplotní roztažnost myslím asi 10, ale hliník 23 x 10-6 x °K
Proto jsem prostě vzal měrky a změřil jsem si to na svém autě.
V cca 60-80 st po jízdě a potom po vychladnutí na 15st.
Není to o moc, ale o těch cca 0,05 - 0,1 mm na ventilu to dělá..
Proto studený nemusí těsnit a po minutce se to utěsní.
Ventil má sice teplotní roztažnost myslím asi 10, ale hliník 23 x 10-6 x °K
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12874
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
No v pripade, ze ma hlava aj ventil 60 stupnov, tak to tak moze byt. Ale za jazdy ma hlava okolo 100 stupnov a ventil nasobne viac. Hlavne vyfukovy. Preto aj vyfukove maju mat volu za studena o par stotin viac.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti