Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 16.10.2017 22:50

určitě mě zajímá jestli se odstranilo to chvění, díky, mohl si koupit možná rovnou 2 kusy.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 17.10.2017 07:54

Dám samozřejmě pak vědět. Poštovný je zadarmo, tak je to jedno, jestli se objedná jednotlivě.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Lipan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 02.06.2013 13:37

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Lipan » 20.10.2017 17:56

Zdravím. Bylo by možné sem hodit odkaz, pod jakým názvem jste hledal ten potenciometr klapky na ebay nebo aliexpress? Nebo rovnou sem hodit odkaz? Diky moc.
FF 2008 2.0 LPG

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 20.10.2017 18:15

Na ebay dej vyhledat číslo VP4F9U-9E928-AC
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
dallasCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 13.10.2009 10:34
Bydliště: Mikulov

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od dallasCZ » 21.11.2017 21:57

Zdarec, mám FF MK2 FL 2008 2.0i 107kW a jsem na tom podobně.
Koukal jsem,že tady se řeší převážně dva různé problémy.
Můj je ten, že mi za studena klesnou otáčky po nastartování k 500 a motor zhasne. Po dalším nastartování se otáčky ustáli na 1100 a od té doby auto startuje normálně a jede v pohodě, nic nekolísá. Pomůže při prvním startu trochu hned polechtat plyn,aby otáčky nespadly.
Četl jsme asi tři vlákna tady a z tohoto 5 stránek a poslední tři ale účinný řešení jsem nenašel.
Někdo kdo to to co mám já vyřešil?
Nevím jestli to má palivovej filtr a volnoběžnej ventil.
Díky za odpověď

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 21.11.2017 22:17

palivový filtr se ti projeví při plným plynu na maximálních otáčkách.
Volnoběžný ventil to nemá. Klapku si předpokládám perfektně vyčistil a resetoval jednotku motoru.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od enjoy » 21.11.2017 22:23

Hele mně se to stalo dneska ráno. Ale chcíplo to fakt ihned po nastartování, ani nevím, jestli bych stihl zareagovat přidáním plynu.
Jinak poslední dny mi to po prvním ranním startu zakolísalo, ale udrželo se to a nezdechlo to.
Co jsem vypozoroval, děje se to na klasický N95 od Benziny. Na Vervu 100 se mi to nestává. Bral jsem jí dnes, takže to budu sledovat.
Osobně mě to ale nechává celkem chladným, vzhledem k tomu, že tenhle motor v létě nestartuje bez přidání plynu za tepla. Což je v podstatě vlastnost a ne závada. Takže tohle jen další "blbost".
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 21.11.2017 23:45

Mě by nenapadlo přidat při jakémkoliv startování jakkoliv plyn.
To určitě není vlastnost :)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od enjoy » 22.11.2017 00:10

Jasně.
Jako vlastnost to beru proto, že to tak má hodně Durateců a nedá se s tím nic dělat. Pokud je mi známo. Ťuknutí do plynu vše řeší. Ale když mi volala žena, že nestartuje, tak bylo trochu vysvětlování :D
Sice Mondeo považuju za auto, u kterého by takové věci člověk vůbec neměl řešit, ale měl jsem před tím Escorta 1.6i a ten mě naučil o fungování fordu strašně moc, takže teď tyhle občasné epizody s Mondeem beru úplně v klidu a jen si řeknu něco ve smyslu: jo takhle, aha... :lol:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Honz8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 28.01.2017 15:46
Bydliště: Moravské Budějovice

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Honz8 » 03.09.2018 09:02

Mám stejný problém jako enjoy. Poslední dobou mi při studeném autu motor na první start chípne skoro pokaždé. To, jak se auto zatřepe auto při chcípnutí, je hnus a moc se nechci smířit s tím, že takhle to bude už navždy :?
Ford Mondeo kombi 2.0i 107kw - tovární LPG - BRC (2009)

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jemar » 04.09.2018 07:06

Určitě to není vlastnost. Máme doma dvě auta s totožným motorem (Mondeo 2008 a Focus 2010) a ani jedno toto nedělá a zatím nikdy neudělalo. Pokud motor zhasne hned po startu, prověřil bych nejprve snímače teploty vody i vzduchu, bývá to nejčastější příčina těchto problémů. Pokud jednotka zaznamená samovolné zastavení motoru, pro příští start automaticky obohatí směs.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od enjoy » 04.09.2018 09:02

Musím k tomu říct, že od doby co tankuju Verva100, tak se mi to nestalo.
Zase by ale šlo říct, že by to mělo fungovat na N95 normálně, já vím. Nicméně, tohle pomohlo.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 04.09.2018 09:17

Já už bych se tomu snad ani nedivil. Vloni na jaře jsem koupil novou sekačku s motorem Honda. Hned první sezónu po každém studeném startu (cca prvních 15 vteřin) houpaly otáčky a bylo horší startování za studena i za tepla. Tak to říkám na první servisní kontrole, ať s tím něco udělaj. Odpověď - tankujte Vervu 100. Tak jsem si o tom myslel svoje, ale zkusil jsem to. Od prvního nastartování oba projevy ihned zmizely a teď už mám celou další sezónu klid. Houpání vůbec a startuju vždycky na první zatáhnutí.

Tvl. tak kde to sme, kdy už i debilní zahradní technika neumí pořádně fungovat na standardní N95. A to ten benzín nebyl žádnej ležák, ale čerstvej a během sezóny z různých benzinek.

Takže ano, příště taky zkusím Vervu 100 do auta, protože těch pár korun navíc mě za vyzkoušení stojí.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

mfynek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 30.08.2018 20:14
Bydliště: Mostkovice

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od mfynek » 09.09.2018 17:25

Zdarec, Mám podobný problém. Při nastartování mi klesnou otáčky na 750, sice to nechcípne ,ale při jízdě mi začne cukat motor. Dělá mi to při přidání plynu. Pokud jedu stálou rychlostí tak nic,ale jak mile chci přidat tak to začne cukat a přijde mi jako by se to dusilo . Poradíte čím by to mohlo být. Je to FF2 1.8 16v. Díky za každou radu.
Ford Focus mk2 - 2006 -1.8 16V

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 21.02.2019 14:05

Hlásím, že u mě Verva 100 startování až na druhý pokus nevyřešila. Volnoběh po vyřazení furt stejná katastrofa. Stejná trasa, stejný místo, vyřadím z kopce - jednou se to rozhoupe až do chcípnutí, někdy to houpe jenom tak 800-1000, někdy to krásně drží.

To je fakt zoufalství tohle, řeší to takovejch lidí několik let a pokrok nula. Jestli má někdo můj motor, funguje mu bez těchto problémů, je z Liberce nebo Pardubic a je ochoten si třeba na 1 den vyměnit mezi autama celou klapku (práce na cca 10 minut), tak má u mě flašku. Výměna by měla být aspoň přes noc, aby se vyzkoušel ten ranní start. Ideálně ještě dokud je trochu zima, protože v létě to chytá na první dobrou.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti