Nazdar.
Mám problém na svém Focusu r.v. 2008, 1.6 74kW (combi). Svítí mi kontrolka dobíjení, ale pouze při nastartování zahřátého motoru. Rozsvítí se cca 10-20 s po nastartování (nemám vyzkoušené, zda je nutné se rozjet, nebo svítí i kdybych zůstal stát s nastartovaným motorem). Zhasne sama po ujetí tak 300 - 500 m. Při nastartování studeného motoru (např. ráno) se nerozsvítí. Typická situace pro rozsvícení je příjezd na parkoviště k obchodu (nezáleží, zda je obchod vzdálen 5 nebo 20 km), nakoupení a při odjezdu z parkoviště svítí.
Po připojení diagnostiky najdu zapsanou chybu P0620 s dodatečným příznakem závady: "Signál je pod minimální hodnotou".
Alternátor pravděpodobně dobíjí, protože tento problém trvá už cca 2 měsíce a starty jsou pořád OK. Baterku jsem ale neměřil.
Nevěděl by někdo čím to může být? Má smysl zkoušet podrobněji situace potřebné pro rozsvícení a zhasnutí kontrolky? Pomohlo by mi sledování živých dat přes diagnostiku (fordiag) v popisovaných situacích typických pro rozsvícení a zhasnutí kontrolky? Jaké hodnoty případně sledovat?
Kontrolka dobíjení při teplém motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 28.02.2017 07:27
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23373
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Kontrolka dobíjení při teplém motoru
staci si v servisnim menu palubaku najit napeti a nastartovat a pak sledovat hodnotu v zavislosti na (ne)rozsviceni kontrolky dobijeni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 28.02.2017 07:27
Re: Kontrolka dobíjení při teplém motoru
Tak provedl jsem sledování hodnoty napětí v servisním menu palubního počítače a jsem z toho spíš víc zmatený, než že by mi to pomohlo.
Při startování auta s teplým motorem byla hodnota cca 12.1 V. Po nastartování hodnota klesla na 11,4-11,5 V. Pak jsem stál na místě, motor držel na 2000 ot., abych zjistil, zda kontrolka zhasne i bez jízdy. Po asi 3 minutách a při neustálém klesání napětí jsem se nakonec rozjel. Hodnota napětí v tuto chvíli byla už pod 11 V a kontrolka stále svítila. Při jízdě hodnota napětí stále klesala až k 10.1 V. Po ujetí 800-900m (po cestě dva kruhové objezdy, ale myslím, že to nemá vliv) kontrolka zhasla a hodnota napětí se po chvíli dostala na 14.4-14.5 V.
Kde je tato hodnota napětí měřena? 10.1 V mi přijde jako docela průšvih.
Při startování auta s teplým motorem byla hodnota cca 12.1 V. Po nastartování hodnota klesla na 11,4-11,5 V. Pak jsem stál na místě, motor držel na 2000 ot., abych zjistil, zda kontrolka zhasne i bez jízdy. Po asi 3 minutách a při neustálém klesání napětí jsem se nakonec rozjel. Hodnota napětí v tuto chvíli byla už pod 11 V a kontrolka stále svítila. Při jízdě hodnota napětí stále klesala až k 10.1 V. Po ujetí 800-900m (po cestě dva kruhové objezdy, ale myslím, že to nemá vliv) kontrolka zhasla a hodnota napětí se po chvíli dostala na 14.4-14.5 V.
Kde je tato hodnota napětí měřena? 10.1 V mi přijde jako docela průšvih.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23373
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Kontrolka dobíjení při teplém motoru
asi spatny regulator na alternatoru
nepracuje v chladu
nepracuje v chladu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Kontrolka dobíjení při teplém motoru
na MK1 je toto. v zimě mě to dobíjí cca 14,6-8. v létě 13.9-14.1V.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 28.02.2017 07:27
Re: Kontrolka dobíjení při teplém motoru
Mě hlavně přijde divné, že se to děje jen při teplém motoru.
Nemůže to mít třeba nějakou souvislost se starým akumulátorem? Koupil jsem auto loni v červnu a o akumulátoru nevím vůbec nic (jestli byl měněn a kdy).
Až bude venku hezky, zkusím zkontrolovat propojení mezi alternátorem a řídící jednotkou, pokud ho najdu, jestli to není někde zlomené nebo přerušené.
Nemůže to mít třeba nějakou souvislost se starým akumulátorem? Koupil jsem auto loni v červnu a o akumulátoru nevím vůbec nic (jestli byl měněn a kdy).
Až bude venku hezky, zkusím zkontrolovat propojení mezi alternátorem a řídící jednotkou, pokud ho najdu, jestli to není někde zlomené nebo přerušené.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů