Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Interier, sedačky, palubní deska ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od zirafak » 14.11.2009 19:54

ybuba...mrkni sa,co ma za avatar PedroH.V tomto obore by som sa s nim teda nehadal,lebo je fakt fachman :wink:

Uživatelský avatar
ybuba
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 560
Registrován: 31.01.2009 00:39

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od ybuba » 14.11.2009 20:19

Vůbec nechci zpochybňovat znalosti PedraH, živí ho to stejně jako mně, jenom s tím rozdílem, že on je na straně represe, já zase na straně prevence - mám vystudovaný úplně stejný obor a nejsem žádný nováček :!: :wink:
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
cage
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 763
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od cage » 14.11.2009 20:28

Taky sebou vozím 2kg Glorii doporučenou od fachmana z vašeho oboru :D
Ford Transit Connect Long a Ford Tourneo Courier

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od PedroH » 14.11.2009 22:35

ybuba: nechci se taky hádat, ale podle mě je prášek jako prášek (když vezmeme 2 stejné prášky) a je jedno, kde je uložený. Ano, prášek má tu negativní vlastnost, že se může "udusávat", ale ten hnací plyn je tam proto, aby ten prášek zase "rozvířil" a vytlačil ven z nádoby. Tudíž, že se trochu udusá bych neviděl jako závadu - plynu je tam na natlakování dost. Nicméně nemůžu s tebou souhlasit v tom, že ve větším prostoru se prášek méně udusává. Procento naplnění nádoby je podobné jako u ručního hasičáku. Podle selského rozumu by to mělo být tak, že čím více prášku tam je, tím větší hmotnost má a tím více se udusává, ale tak to není - věř mi, vím to z vlastní zkušenosti.
Samozřejmě souhlasím s tebou, že kontrolou se nedá nic pokazit - navíc čím častěji kontroluješ, tím menší pravděpodobnost, že něco selže - známá to věc :D
Co se týká halonových hasičáků, tak jsi psal, že se už nevyrábějí - ale to prostě není pravda. Jmenují se pořád halonové, že jejich náplní je halonová alternativa je pravda, ale účinek mají stejný, jen je ten plyn šetrný vůči ozonové vrstvě. A laikovi je jedno, jestli je obsahem halonového hasičáku plyn "XY" nebo "YX", nemyslíš? :wink: Značnou nevýhodou těchto hasičáků je jejich vysoká pořizovací cena.
PS: vůbec nezpochybňuji tvé znalosti a zkušenosti, ale já taky nejsem žádný nováček :wink:
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
ybuba
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 560
Registrován: 31.01.2009 00:39

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od ybuba » 14.11.2009 23:34

PedroH píše:ybuba: ... a je jedno, kde je uložený. ... že ve větším prostoru se prášek méně udusává. Procento naplnění nádoby je podobné jako u ručního hasičáku. Podle selského rozumu by to mělo být tak, že čím více prášku tam je, tím větší hmotnost má a tím více se udusává, ale tak to není - věř mi, vím to z vlastní zkušenosti ... laikovi je jedno, jestli je obsahem halonového hasičáku plyn "XY" nebo "YX" ...
Začíná se nám to hezky rozjíždět :lol: - s tím halonem jsem hlavně nechtěl naštvat ekology, ale jak vidím, mělo to úplně opačný efekt :?
... nicméně s tím udusáváním prášku nemá dle mně hmotnost ani procento naplnění zásadní vliv, ale právě že záleží na tvaru nádoby - je to jednoduchá fyzika, čím menší průměr nádoby, tím se to snáze ucpe (udusá): jednoduchý příklad - vezmeme dva trychtýře s různým průměrem výtokového otvoru, nasypeme např. mouku a světe div se, u menšího otvoru se nám to ucpe snáze (možná ne zcela ideální analogie, ale pro příklad to snad stačí) - proto se také doporučuje dávat hasičák na ležato, než do svislé polohy :idea:
Samozřejmě taky mluvím z praxe - znám pár případů, kdy pravidelně revidovaný práškový hasičák vozený v náklaďáku při použití (po spuštění) zcela selhal ... :(
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od PedroH » 15.11.2009 13:33

No ono ani ekology není čím naštvat - dneska už ti na trh nepustí výrobek, který škodí životnímu prostředí - zvlášť plyny narušující ozonovou vrstvu. Ale v pohodě - prostě domluvme se na ukončení debaty kolem halonových hasičáků, že existují a že jsou na trhu a používají se.
Co se týče toho prášku, tak je jasné, že každý máme tu svou zkušenost. Nemá asi dále cenu rozvíjet tuto odbornou debatu na vlákně určeném pro rady ohledně hasičáků. Ono je dáno výrobcem, jak často se má hasičák kontrolovat, takže má vyzkoušeno, že to tak stačí. Při kontrole se s hasičákem manipuluje a tím pádem se prášek "protřepe", takže by nemělo docházet k udusání takovým způsobem, aby hasičák selhal (hasičáky v budovách). Něco jiného je to v dopravě, tam se to může stát, uznávám. Já se s tím osobně nesetkal, to ale neznamená, že to neexistuje. Nejsem vševědoucí a neomylný, to v žádném případě. :wink:
Taky vozím hasičák v autě naležato - jinak se mi tam nevleze :mrgreen:
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Martin22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 07.11.2009 09:45
Bydliště: Praha - Haje
Kontaktovat uživatele:

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od Martin22 » 25.12.2009 12:35

Ahoj, prosel jsem cele tema, ale nejak jsem se nedohledal odpovedi co je ucinnejsi, zda praskovy nebo CO2, osobne bych preferoval kvuli poskozeni motoru praskem spise CO2, ale je ucinost stejna jako u praskoveho pripadne o jak moc je horsi a jake ma dalsi nevyhody CO2 ?

skoprc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 25.12.2009 15:53

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od skoprc » 01.01.2010 21:57

Ahoj všem. Jem zde nový člen ale Forda mám už několik let.Nedávno jsem zakoupil Focus I a co mě dost zarazilo je otevírání motorového prostoru.Zde není možné otevřít kapotu z místa řidiče.Takže si myslím, že je dost nepodstatné jestli je HS umístěn po ruce řidiče nebo v zavazadlovém prostoru.Pokud dojde k požáru v kabině , je to vždy doprovázeno dost nechutným dusivým zápachem což je dobrý signál k akci s HS a pokud dojde k problému v motorové části , tak než otevřu motorový prostor pomocí klíčku tak otevření zavazadlového prostoru a vyjmutí HS je v tomto případě zanedbatelný zlomek vteřiny.A ještě si myslím , že ze zkušeností co jsem získal jako člen SDH by naprostá většina řidičů zachovala paniku a zapoměla v tu chvíli i to jak se s HS zachází a o tel.čísle na Záchranný sbor ani nemluvě.Možná se mnou někteří z Vás nebudou souhlasit a proto se jim předem omlouvám.Přeji hezký den (večer)

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od canndale » 01.01.2010 22:18

podla mna, je hasiaci pristroj v aute vhodny len vtedy, ak je dosiahnutelny z vodicovho miesta, na to, aby v pripade problemu v kabine dokazal rychlo reagovat.. akonahle uz hori pod kapotou, treba podla mna utekat co najdalej, pretoze nielen to, ze focus ma uzamikanie cez prednu masku a neda sa z miesta vodica otvorit.. aj keby sa dala, tak treba stale uvolnit poistku.. jedna moznost je cez prednu masku nastriekat hasivo, ale neviem ako je to s ucinnostou..
dalsia vec ze hasenie motoru sa realizuje bez otvorenia kapoty, resp pootvorenim a naslednym hasenim..
a dalsia vec.. niekde v tomto vlakne tusim PedroH pisal ze ak sa nepodari ohen na aute uhasit tusim do 1min, tak treba kaslat na to a ist do bezpecnej vzdialenosti.. auto vyhori do 10min :evil:
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od PedroH » 02.01.2010 22:34

Ano, canndale má pravdu. Pokud hoří v motorovém prostoru plamenem, je nejlepší už kapotu neotvírat, páč bysme se stejně spálili a volat okamžitě hasiče. Jestliže kapotu neotevřeme, tak je tady naděje, že oheň bude dostatečně "přidušen", že se tolik nerozhoří, než hasiči dorazí.
Jinak pokud se nepletu, tak v motoru naproti přední masce je vstup do intercooleru, kde se chladí vzduch pro turbo a tudíž bys to nastříkal tam a ne na místo, kde to většinou hoří (palivová soustava).
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!


Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od georgi » 13.11.2011 12:16

Vyzera to zaujimavo - dokonca by sa take nieco mozno dalo umiestit priamo do motoroveho priestoru ;).
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Martin22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 07.11.2009 09:45
Bydliště: Praha - Haje
Kontaktovat uživatele:

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od Martin22 » 13.11.2011 12:29

Do motoru by se to asi davalo spatne, ta koule je dost velka, ale existuji i jine systemy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ijE16vFz ... plpp_video[/youtube]

Bude to teda asi drazsi jak ta koule.

Martin22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 07.11.2009 09:45
Bydliště: Praha - Haje
Kontaktovat uživatele:

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od Martin22 » 13.11.2011 12:53

Tohle by se do motoru uz davalo lip
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WeWs8Aqo2Fk[/youtube]

A neni z toho zadnej prach jako z ty koule.

benytrans
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03.02.2012 20:29

Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde

Příspěvek od benytrans » 03.02.2012 20:40

Jen bych chtěl něco doplnit k tomu udusávání prášku v HP. V dnešní době již není ve většině hasičáků patrona, která by mohla po spuštění rozvířit prášek, i to je ale dost odvážné tvrzení, jelikož patrona vypouští výtlačný plyn zvrchu a stejně tak působí hasičák pod stálým tlakem (dnes lze poznat většinou dle budíčku, ale není to podmínkou). Výtlačný plyn působí na prášek zvrchu a ten přes stoupačku spodem jde do ventilu, při "udusaném" prášku by se taky nemuselo stát vůbec nic (rozuměj prášek prostě nevystříkne). Nejlepší je těsně před použitím HP s ním pořádně zatřepat a pak teprve hasit... AAAAle pozor, pokud spustíte hasičák dnem vzhůru tak vám akorát přes stoupačku vyfouká vzduch a jste nahraní :hah: Jinak doporučuji právě hasičáky pod stálým tlakem, třeba naši dva čeští výrobci je vyrábějí, všude vám je vyservisujou, naplněj atd... Zdraví revizák...

Odpovědět

Zpět na „Interier“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů