Právě je 21.01.2018 13:26



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 nastavení volantu 
Autor Zpráva
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 03:18
Příspěvky: 971
Bydliště: čáslavsko
Odeslat Re: nastavení volantu
Já uváděl jen hrubé seřízení, aby se s tím dolo dojet do servisu, není to natrvalo

_________________
Ford Focus 2.0 HTB; 16V; 107 kW; 8/2010; Colorado Red


05.12.2017 14:10
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 02.12.2017 13:30
Příspěvky: 9
Odeslat Re: nastavení volantu
Tak pánové, dnes jsem dal auto na zdviž, ani jsem nesundával kola, na jedné straně jsem 1/4 závitu ubral (13 mm na cirkulární pásce) a na druhé straně 1/4 závitu přidal, tedy sbíhavost je stejná a volant, který byl 3° doprava je rovně :D

_________________
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017


09.12.2017 18:23
Profil E-mail
Junior
Junior

Registrován: 09.01.2013 21:02
Příspěvky: 278
Odeslat Re: nastavení volantu
Postup správný (taky tu už je popsaný), nalepená stupnice je asi nejpřesnější jednoduchá metoda, jen ti chybí kontrola sbíhavosti. Ta se neměří na řídicí tyči, ale na kolech. Teoreticky by měla být sbíhavost beze změny, ale prakticky vždycky pootočíš s chybou a sbíhavost se změní. Je oslovina nezměřit to a chybu zjistit až když se ojede kraj gumy ;). Kontrola sbíhavosti laser. vodováhou, latí a metrem je otázka 10 minut a při správném postupu srovnatelná s profi měřením.

_________________
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 205 kkm


11.12.2017 10:43
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 02.12.2017 13:30
Příspěvky: 9
Odeslat Re: nastavení volantu
To by byla opravdu oslovina, kdybych znovu dával auto seřídit do servisu, když před 2 týdny mi jej ve Fordu seřídili, ale volant neřešili. A když mám označení na čepu i na tyči, tak mi ujede maximálně milimetr.

_________________
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017


11.12.2017 18:44
Profil E-mail
Junior
Junior

Registrován: 09.01.2013 21:02
Příspěvky: 278
Odeslat Re: nastavení volantu
:D Hele, sbíhavost se dovede rozhodit i když jen vyndáš a nandáš čep řízení, přestože teoreticky nemůže dosednout jinak než byl... O znovuseřízení ve Fordu nemluvim, akorát by ti za pětikilo zase rozštelovali volant ;), Ale kontrola sbíhavosti opravdu není zbytečnost... Nebo aspoň hlídat gumu jestli se nezačala sjíždět nerovnoměrně...

_________________
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 205 kkm


11.12.2017 21:48
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 02.12.2017 13:30
Příspěvky: 9
Odeslat Re: nastavení volantu
No logicky se rozjede sbíhavost při vyndání a nandání čepu řízení a tím více při jeho výměně. Ale pokud povolím resp. utáhnu čepy o 1/4 závitu, tak se mi nerozhodí. Samozřejmě za předpokladu, že oba čepy mají stejné stoupání závitu. Hele

_________________
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017


12.12.2017 16:41
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2010 10:52
Příspěvky: 2632
Bydliště: Kaznějov
Odeslat Re: nastavení volantu
Pokud se udělá na řídící tyči a kulového čepu ryska a na obou stranách se řídící tyčí otočí o stejný díl, tak se sbíhavost logicky nemůže změnit. A pokud se netrefíš úplně přesně a sbíhavost se změní o 0,2 mm stane co? Ho.no. Na jízdních vlastnostech to nepoznáš a na nějakém opotřebení pneu už tuplem ne. Až budete někdy na STK, tak se koukněte jak ty ramena pochodují v silentblocích.
To samý když se demontuje kulák z těhlice.
Proč by se měla změnit sbíhavost když ho pouze vyrazím z kužele a s kontramatkou na řídící tyči nemanipuluju?

Dostkrát jsem měnil např. ložisko na jedný straně. Před demontáží auto projedu a všímám si kde je volant.
Po výměně ložiska, kdy byla venku těhlice a tudíš odpojenej kulák řízení, spodního ramene a svěrnej spoj k tlumiči, auto znovu projedu a volant je vždy ve stejný poloze jako byl. Pokud tedy není nějaký jiný důvod se geometrií zabývat, tak ji nekontroluju.

A mimochodem, pokud geometrii seřizuju, tak pokud chci aby při běžné jízdě byl volant rovně, tak po seřízení a nastavení kol do přímého směru podle kol zadní nápravy musí být volant lehonce natočenej doprava. Je to z toho důvodu, že silnice jsou do blouku a auto je tedy mírně nakloněný doprava a to je nutno kompenzovat. Vy co máte při jízdě po rovině volant natočenej mírně doleva, zkuste přejet do (volného) protisměru a uvidíte, že volant bude rovně, případně lehce doprava.

_________________
je: fabia 1,4 TDI 2008 kombi, polo 1,2 2008
byl: focus 1,8 TDCi 2002 kombi,


12.12.2017 22:14
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.