Posilovač řízení - servo

Odpovědět
Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1734
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od ScorpionSX » 22.09.2018 13:11

Mesiac dozadu som menil kvapalinu v FF2 2005 aj ja. Bola zelená (pôvodne, teraz už skôr taká "blatová" :D) - nová išla zelená.
Takže asi tam bolo viacero čerpadiel, resp. možno záleží aj od mesiaca výroby / miesta výroby / motorizácie a výbavy.
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Focusmk2ghia
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 12.07.2018 08:40

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od Focusmk2ghia » 22.09.2018 13:55

Scorpion- pozerám že máš 1.8tdci tam bolo elektro- hydraulické servo. V tvojom prípade to je jasné, takže si tam musel mať zelenú, a aj dobre že si ju dal, pretože v tomto prípade by červená nerobila dobrotu. Rozdiely boli len u 1.4 a 1.6 lebo tam bolo klasické hydraulické servo, kde som už videl zelenú a aj červenú.

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od petersbond » 15.12.2018 11:29

Napíšu to sem.

Mám problém s posilovačem řízení. Vynechává, spíš víc nejde než jde.
Baterka je úplně nová, oleje mám dost, porušené kabely nikde není vidět. Ještě chci zkusit pojistku.
Když měřím baterku, tak při vypnutí a zpětném zapnutí posilovače je na baterce stále stejné napětí 14,3 V.
Co jsem vypozoroval, tak při jízdě pod plynem posilovač nejde, většinou naskočí, když stojím a jsem na volnoběhu. ????? :nixw: :nixw: :nixw:
Na diagnostice to ještě nebylo, mají čas až v novém roce.
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od ZaQik » 16.12.2018 07:41

uhnilej kabel? pohne se pri jizde a nema spojeni s jednotkou posilovace - koukni na konektory na posilovaci, jestli nejsou rozpadle/zoxidovane

chtelo by to vycist chyby, bez toho je to vesteni z koule ...
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od petersbond » 28.12.2018 11:44

Vyčetli jsme chyby z diagnostiky. Díky stand.

P0460 Obvod senzoru úrovně paliva: Porucha
U1900 CAN Communication Bus Fault: Receive Error
P1000 OBD testy nejsou kompletní
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od ZaQik » 28.12.2018 20:38

z kterych jednotek to je?
a bylo neco v posilovaci (jednotka EHPAS)?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od stand » 28.12.2018 22:26

Popravdě sem vyndal diag. po letech..
Vyčtení ze všech jednotek FoComem, závadou z jednotky EPS si nejsem jistý,
K jednotce EPS se nešlo připojit (jednotka EPS neodpovídá, chyba komunikace).
2 chyby nešly smazat, 1 se znova objevovala, jsou nejspíš následek neoriginální diagnostiky, teda krom té P0460

Petře, kdyžtak můžeme zkusit vyčíst znovu ..(uvidíme jestli tam něco nepřibylo, také jsem udělal update firmware)


P0460 Obvod senzoru úrovně paliva: Porucha - PCM Řídicí jednotka motoru
U1900 CAN Communication Bus Fault: Receive Error IPC - Panel přístrojů
P1000 OBD testy nejsou kompletní - PCM Řídicí jednotka motoru

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od ZaQik » 29.12.2018 07:41

pokud nefungovalo spojeni s jednotkou posilovace rizeni, je potreba zjistit proc; tzn. promerit napajeni a sbernici v konektoru jednotky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od petersbond » 29.12.2018 15:01

Dnes jsme zkusili diagnostiku znovu.

EPS - Elektronický posilovač řízení (EPS 2004,Ford Focus)
C1099 Electronic power steer motor

Když EPS šel, tak jsme vyčetli chybu i dokázali smazat, když nešel(chyba na displeji přístrojové desky) nešlo se diagnosticky s jednotkou spojit.

Je to stejné jako tento případ: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=135
Konektor napájení u serva jsme kontrolovali, ten se zdá být čistý. Kde najdu druhý konec, v pojistkovce ??
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od stand » 29.12.2018 15:29

Jeden konec v pojistkovce, z které pokračuje k baterii a druhý černý bude někde ukostřený(ten bych určitě zkontroloval), zkus jít po svazku a hledat..
Kontroloval jsi oxidaci konektorů na baterce? I když teda startér točí normálně, tak by mělo být asi ok..

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od petersbond » 29.12.2018 17:52

Tak kostry jsem zkontroloval. jedna je hned u serva (tam si myslím, že vede ten černý z konektoru napájení) , k té se tedy moc nemůže, ale nevypadá, že by tam byla oxidace. Dalši dvě jsem očistil, i když také nebyly zoxidovaný.
Nepomohlo. :nixw:
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od ZaQik » 29.12.2018 21:22

C1099 je predzvesti umrti posilovace - sezen jiny a vymen ho
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od petersbond » 29.12.2018 23:10

To není dobrá zpráva. :wallbash:
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od petersbond » 28.01.2019 07:15

Tak servo vyměněno a zatím dobrý. :nixw:
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od petersbond » 23.04.2019 12:17

Tak se servo ozvalo znovu, respektive chyba. Ale je divné, že to nastalo při nakloněném stání. Pak po ujetí pár km, jsem vypnul a znovu nastartoval a zatím ok. Nevěděl by někdo ? Nechce se mi věřit, že by bylo vyměněné (byť jeté) servo taky špatné. :nixw: :nixw:
Mohlo by to být neodvzdušněním ??
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti