silné vibrace od předku při "záběru"

Odpovědět
vitamarousek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 06.03.2015 18:30
Bydliště: Praha

silné vibrace od předku při "záběru"

Příspěvek od vitamarousek » 18.07.2017 10:00

Ahoj,
prolezl jsem komplet podvozek 04-10 a podobnou potíž jsem tu nenašel:

Před pár týdny mi servis vyměnil snad půlku spodku - autem jsem si při vyjíždění od chalupy "sedl" na hranu cesty. Naštěstí to platila pojišťovna, jinak bych se asi zbláznil - výpis měněných dílů v obrázku. Prakticky v tu samou chvíli byly gumy i na vyvážení.

Nicméně po ujetí 1400 km najednou začaly vibrace - pocitově do stran. Zničehonic na dálnici při přidání plynu do kopce, pak i při brzdění motorem. Při ubrání plynu, vyřazení i brzdění naprostý klid v jakékoli rychlosti. Auto bylo komplet naložené - 2 lidi, mimino, kocour, plný kufr, kola na střeše.

Na první čerpačce (konec D3) jsem zastavil, dotáhl kolo, u kterého měnili poloosu (PP), rozjezd od čerpačky byl peklo, nemohl jsem pořádně šlápnout na plyn (už tak od 40) - hned vibrace, opravdu silné, manželka vzadu to taky cítila dost.

Ujeli jsem pár km (do Miličína), znovu jsem stál, volal servis, co mi s tím udělali, volal asistenci, jestli nás odtáhnou, páč kopce s tím jet fakt nešly. Znovu jsem zkusil všechny šrouby (LP, PP, LZ, PZ) a těsně před potvrzením odtahu to znovu projel. Auto do té chvíle stálo asi tak 45 minut v klidu... a při projetí najednou klid, plyn na podlaze, motor řve, táhne krásně, auto nevibruje, cítím se jak největší blbec.

Naložím rodinku, rozjedem se, pohoda. Po 20km kolem Benešova to začíná zase. Zastavím, oblezu s klíčem jak debil kola, nic nepřitáhnu. Nasednu a jedem. Chytnu se za autobus a jedu jak strýček Skrblík - plynu se bojím, z kopce motorem nebrzdím... Zbytek cesty pohoda, po nájezdu na D1 to můžu dokonce rozjet na 120 (kola na střeše).

Nějaké nápady? Při plném rejdu nic necvaká, gufera u poloosy v pohodě, neviděl jsem nikde nic téct... Zítra to půjde do servisu, kde to měli rozebrané, ale pochybuju, že to naloží naplno a pojednou s tím alespoň hodinu a půl v kuse.
Přílohy
servis.jpg
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010

Obrázek

vitamarousek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 06.03.2015 18:30
Bydliště: Praha

Re: silné vibrace od předku při "záběru"

Příspěvek od vitamarousek » 24.07.2017 15:23

Tak jsem o něco moudřejší a možná mě admin přesune do jiného vlákna...

Servisu se kupodivu podařilo na chvíli dostat auto přesně do stavu, který jsem tu popsal, takže spodek komplet prohlédli (nerozebírali), ale vůle nikde nebyla. Na konci příspěvku je díl, který podezřívají...

Vibrace (silné, levo-pravé) spolehlivě začnou po kombinaci:
levotočivá zatáčka + kopec (nebo delší silnější záběr) - vysledováno na Cukráku a za Dubencem. Pravotočivé zatáčky mohu projet s plynem na podlaze, dokud mi to odstředivá síla dovolí. Servisákovi se to stalo při úhybném manévru před kanálem (tipuju pod plynem).

Vibrace skončí: v malé rychlosti výraznějším vytočením kol doprava (na Cukráku jsem slyšel lupnutí), ve vyšší se to úplně provést nedá, ale doprava to obvykle vibrovat přestane. Vyřazení, a znovuzařazení rychlosti (stejné, vyšší, nižší) zafungovalo málokdy. Ale co pomáhá, je dostat motor se zařazenou rychlostí přesně na pomezí záběru vpřed a brzdění motorem - opravdu přesně trefit otáčky kol. Pak se ozve něco jako lupnutí a je možné vystřelit vpřed bez omezení.

Měnili mi levou poloosu a tohle bohužel vypadá na pravou stranu. Poloosa a její kloub jsou jedni z hlavních podezřelých, ale mohlo by to být i jinde? Servis to nacenil na cca 10t (7t repas. poloosa, 3t práce), ale bez záruky, že to je skutečná příčina :nixw:
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010

Obrázek

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 998
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: silné vibrace od předku při "záběru"

Příspěvek od hihi » 19.09.2017 20:04

By mě zajímalo, jak to dopadlo.

Stačí ji vyndat a podívat se do kloubu. Práce na hodinu (dvě). Pokud je člověk méně zručný, pak má asi smůlu a jedině servis. Ale i tam se nejdřív mohou podívat do kloubu, je to obvykle vidět.

(Nová pravá polosa se dá koupit včetně ložiska pod 5000,-. Jak je kvalitní je otázka...)
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

vitamarousek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 06.03.2015 18:30
Bydliště: Praha

Re: silné vibrace od předku při "záběru"

Příspěvek od vitamarousek » 20.09.2017 13:58

Nakonec to opravdu byla pravá poloosa, musela se vyměnit. Byly tam snad už nějaké kovové piliny, které se postupně sesypávaly do jednoho místa a kloub blokovaly... Takže zas spousta peněz v háji (Fordí repasovaná) s výhledem, že se může (ale nemusí) pokazit poslední něměněný kloub pohonu - vnější levý :-/
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů