Právě je 19.12.2018 13:27



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 642 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
 zvyšování teploty 
Autor Zpráva
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2010 19:35
Příspěvky: 254
Bydliště: Brno
Odeslat Re: zvyšování teploty
Tak mám též problém, co kolega podemnou. Teplota leze do půlky, pak na volnoběh padá do 1/4 a pak zase jde do půlky. :? Nemůže to dělat snímač teploty? Já jsem zkoušel, přes ofuky sledovat, zda se mění teplota vzduchu od topení a byla pořád stejná i když to lezlo na tu 1/4. Nepadne to úplně do studena na budíku, ale vždy to jde max do 1/4. Zvláštní je, že třeba po ujetí v kuse 40km to zůstane už v té půlce i na volnoběh. Termostat tam mám cca 3 roky starej, kapalina měněná vloni, nový chladič v létě. Začalo to až teď posledních pár týdnů.

_________________
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), r.v. 1999, GHIA
Obrázek


06.01.2017 22:30
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 03:18
Příspěvky: 654
Bydliště: JIHLAVA Březinky
Odeslat Re: zvyšování teploty
j.hung + Jirik 1.8..........jak se Ti odlepí rafika teploměru (než dosáhne provozní teploty) , zkus osahat hadice z motoru (nemyslím k topení) , jestli už nejsou teplé jako hodnota na teploměru ..... (vadný termostat) . Mohou být max. trochu vlažné u výstupu z termostatu (průtokem odvzdušňovací dírkou v talířku termostatu).
Po dosažení teploty (vyznačené na termostatu) teprve začne termostat otevírat průtok z malého okruhu do celého a při snížování teploty chl.kapaliny (vyznačené na termostatu) u termostatu , se tento opět uzavírá (snižuje průtok) a tak stále cykluje a udržuje vyznačenou teplotu chl.kapaliny .
To je celý princip termostatu .

................... to,že po ujetí tolika km nepadá rafička teploměru je způsobeno tím,že se již ohřála chl.kapalina v celém (malém i velkém okruhu chlazení). To, že klesá rafika po zahřátí při krátké jízdě způsobuje vadný termostat (pootevřený - nedovírá se).

_________________
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek


07.01.2017 14:45
Profil E-mail
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2010 19:35
Příspěvky: 254
Bydliště: Brno
Odeslat Re: zvyšování teploty
matys: Juknu na to a holt případně zopakuji po 3 letech výměnu termostatu. Ale čekal bych že vydrží déle no. Tak uvidím. Dík

_________________
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), r.v. 1999, GHIA
Obrázek


07.01.2017 17:33
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 05.09.2016 18:46
Příspěvky: 2
Odeslat Re: zvyšování teploty
Je někdo schopný mi ukázat na schématu/obrázku nebo poradit kde na po FL verzi hledat na motoru 1.6 16V FYDD z r. 10/2002 hledat bypass, který nahrazuje TI č. 005/2001? Mám totiž stejné příznaky jako většina přechdozích uživatelů, ale právě u po FL verze, které by se problém týkat neměl. Děkuji za jakoukoliv radu.

_________________
Ford Focus MkI 1.6 16V 74 kW FYDD 10/2002


22.02.2017 12:18
Profil E-mail
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01.04.2009 17:21
Příspěvky: 7303
Bydliště: Třinec
Odeslat Re: zvyšování teploty
Před a po fl jsou ty motory až na malé detaily stejné.

_________________
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.


22.02.2017 12:46
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 05.09.2016 18:46
Příspěvky: 2
Odeslat Re: zvyšování teploty
Pokoušel jsem se hledat ten bypass jak tu někdo zmínil, že by měl být u po FL verzí už z továrny, ale nic jsem nenašel. Nadruhou stranu jdž jsem volal do Fordu, tak dle VIn se to TI 005/2005 mého vozu prý netýká :nixw:

_________________
Ford Focus MkI 1.6 16V 74 kW FYDD 10/2002


22.02.2017 19:37
Profil E-mail
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2009 05:09
Příspěvky: 438
Bydliště: Čeladná
Odeslat Re: zvyšování teploty
Ahojte, tak som to tu prečítal celé ale už si popravde nepamatám čo som čítal na začiatku :)

Mám teda Mondeo TDCi ale mám nasledujúci problém. Na dialnici som zistil že mi ručička letí do červeného pola. Trochu som to skúšal a zistil som že to robí iba pri 2500 otáčkach a iba pri 6 prevodovom stupni.
Takže na 6-tke vytočené na 2500 a teplota behom chvíle stúpa, po vyradení behom chvíle ručička padá na stred. Takže zase na 2500 a teplota ide hore, v tom preradím na 5 a otáčky točia cca 3000 a teplota zostane presne tam kde bola v čase preradenia. Po vyradení ju nechám klesnúť na 90 a zase zaradím 5 a 3000 otáčok, teplota zas drží na mieste kde bola (to znamená teraz na strede). Možem točiť aj viac ale teplota drží presne na mieste.
Tak som ešte skúsil tých 2500 otáčiek na 5-ke ale nič, teplota sa nepohla. Takže teplota stúpa iba pri zaradenej 6-tke a 2500 otáčkach.

Predpokladam že by to nemal byť problém ktorú tu na Focuse riešite bypassom ale popravde mi to moc zmysel nedáva.
TDCi predpokladam má samoodvzdušňovací systém.

Nemáte nejaký tip s čím v takomto prípade začať?

_________________
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k


10.05.2018 20:12
Profil E-mail
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2009 05:09
Příspěvky: 438
Bydliště: Čeladná
Odeslat Re: zvyšování teploty
Ahojte, tak sa to trochu pohlo, problém sa zhoršil, teraz sa to už viac prehrieva ale stále pod vačšou záťažou.
Mám vymenený termostat - nepomohol, vymenené teplotné čidlo nepomohlo, teraz mi konečne na moje naliehanie v servise skontrolovali vodnú pumpu a je zas vymlátený ten „tisíchran“.

Takže teraz uvažujem či vymeniť iba vodnú pumpu alebo rovno aj servo (ten tisíchran na pumpe je hodne zničený ale strana na strane serva neviem ako vyzerá, myslím si ale že tá nebude zas tak moc špatná keďže odoláva zubom na tej vodnej pumpe).

Zároveň ale známy tvrdí že si myslí že to bude aj tak hlava ... a tvrdí že na týchto motoroch v podstate neodchádza tesnenie ale praská rovno hlava.
Čo si o tom myslíte?

Keď sa nad tým zamyslím, može spoj medzi servom a vodnou pumpou resp. nefunkčná pumpa pod velkou záťažou sposobiť prehrianie a po prehriani prestať topiť?
Mne to práve robí teraz keď sa auto prehreje do červeného tak úplne prestane topiť. A to aj keď zastavím a ďalej ide na volnobeh (to už predpokladam že pumpa zas zaberá) auto stále netopí.

_________________
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k


06.06.2018 11:48
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 16.07.2017 17:01
Příspěvky: 87
Odeslat Re: zvyšování teploty
Tento dotaz jsem měl u ST motorů, ale asi tam mnoho lidí nechodí.

V autě mi při jízdě se zapnutou klimatizací mírně klesne rafička ukazující teplotu motorového oleje. Třeba při venkovní teplotě necelých 30 stupňů a rychlosti kolem 200 km/h je rozdíl cca 115 vs 105 stupňů mezi vypnutou a zapnutou klimou. Při pomalejší jízdě cca 100 vs 90 stupňů.
Chladící okruh klimatizace je tuším samostatný, tak se mi to nezdá. Nesouvisí s aktivními žaluziemi před chladičem a nebo že by budík kecal?

_________________
Ford Focus ST 2014


31.08.2018 10:26
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2012 10:59
Příspěvky: 936
Bydliště: Náchodsko
Odeslat Re: zvyšování teploty
Hoj, podle me to souvisi s tim, ze jakmile pustis klimu oteviraji se zaluzie a spousti sahara. Aspon u me. Tim predpokladam ze klesa pak teplota oleje pac jde do motoru vice vzduchu a uchladi to.

_________________
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=246&t=46977
Obrázek

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF


31.08.2018 11:14
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 16.07.2017 17:01
Příspěvky: 87
Odeslat Re: zvyšování teploty
Jo jo to mi přijde logické.
Ty žaluzie reagují na teplotu a na rychlost (aerodynamiku). V létě jsem je ještě neviděl zavřené, což se možná děje při vysokých rychlostech, kdy se zavřou a do toho klima, kdy se zase otevřou - teplota jde dolů. Ale teplota klesne, i když jedu 60km/h a to nevím, jestli už jsou žaluzie kvůli aerodynamice zavřené (nebo přivřené?).
Co se týká sahary, přemýšlím, jestli má kolem 200km/h takovou účinnost, že s teplotou zahýbe i přes už silné nasávání okolního vzduchu samotnou rychlostí.
A třeba to je kombinace obojího. Nic důmyslnějšího v tom asi nebude. Díky za zamyšlení.
Ještě dodám, že to ochlazení je do pár minut (možná minuty), což by tak nějak mohlo odpovídat.

Zajímalo by mě, při jaké teplotě motor. oleje se auto začne chladit plnou silou, jako při zapnutí klimy a jestli vůbec. Abychom v létě kvůli lepším teplotám nejezdili po okruzích se zapnutou klimatizací.. :)

_________________
Ford Focus ST 2014


31.08.2018 18:57
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2012 10:59
Příspěvky: 936
Bydliště: Náchodsko
Odeslat Re: zvyšování teploty
Hele ja mam naopak stale zavrene ikdyz stojim s nastartovanym motorem, pokud je vypla klima... Nezalezi podle me ani na rychlosti. Teplota vody je 100 stupnu a zaluzky zavrene, jakmile ale zapnu klimu hned se oteviraji. Jakmile teplota stoupne na 101 zrejme otevre termostat a skokove se snizi na 98-99 stupnu ale zaluzky zavrene :mrgreen:

_________________
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=246&t=46977
Obrázek

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF


31.08.2018 19:23
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 642 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.