zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Josef Hýbl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 23.01.2015 16:08

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Josef Hýbl » 02.04.2016 09:56

Ten utěsňovací sajrajt jsem tam opravdu měl, občas smrděl v kabině fridex, tenkrát se to tím vyřešilo. Odvzdušňovací hadička od motoru je určitě průchozí, valí tam při tom povolení víčka spousta bublin i vody, od chladiče jsem tam protíkání vody(vzduchu) nezaznamenal. Reduktor plynu je umístěn nad hladinou chl.kapaliny. Dnes nejdříve zkusím dát vykuchaný termostat, aby fungoval i velký okruh. Rád bych vyloučit mikroprasklinku v hlavě motoru. Každopádně ty hadičky při vypuštění kapaliny zkontroluju. Ještě přemýšlím o odvzdušňovacím šroubku u toho reduktoru.

Jdu na to. Ahoj
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 02.04.2016 11:29

Ahoj Pepo ............ když stále zkoušíš ty termostaty, dáváš je jistě do motoru nejen tou odvzdušňovací dírkou nahoru, ale i teplotním čidlem (kolem kterého je ta tlačná pružina) směrem do bloku motoru . Pokud máš nový termostat , tak ho tam dej, protože, pokud nemáš technický teploměr, ale jen na zavařování ovoce a zkušenosti s postupem měření, tak je to nepřesné a poznáš jen, že se někdy otevře a třeba i zavře. Pokud je dobrý termostat, vodní pumpa a odvzdušněno, tak tam není nic, co by bránilo průtoku v celém okruhu .
Mně se otevře na optimální teplotu po 1,5 - 1,7km .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Josef Hýbl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 23.01.2015 16:08

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Josef Hýbl » 02.04.2016 12:45

Na nákresu byl opačně než říkáš, ale teď ho tam mám právě tou pružinou do bloku motoru, jak mě nutila logika dřívějšího otevření. U mě bude snad problém s tím zavzdušněním, ale jak na to už kloudně nevím. Reduktor je nad hladinou chl. kapaliny a tak při výměně chladící kapaliny logicky zůstal u reduktoru vzduch. Z něj mě vede hadice do topení, takže se nejspíše vzduch nacpal do topeni a to nevím jak je dělané(trubičky v sérii nebo paralelně). Nebo jinak :cry: .

Každopádně při nastartování a nechání na volnoběh, se po čase otevře i velký okruh. Při jízdě ne, tam hadice od chladiče k termostatu je furt studená.

Ještě než případně vykuchám termostat jsem si teď půjčil víčko na nádržku. Údajně tam má být přesný tlak na případné odfouknutí, jinak že systém nemusí fungovat. Jdu to projet.

Projeto s novým víčkem a vše se zatím chová jak má. Kontrolka je v klidu a funguje podle hadic a chladiče i velký okruh. vyzkoušený to je ale jenom jednou jízdou, takže raději zůstávám jen mírně optimistický.
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 02.04.2016 14:55

Ahoj Pepo ................. ještě jsem zapomněl dodat, že při odvzdušňování musí být puštěné topení na max (nemyslím ventilátor).

.............. nevím co máš na mysli ...... reduktor ......já nic takového nemám .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od petulak » 02.04.2016 20:48

matys píše:Ahoj Pepo ................. ještě jsem zapomněl dodat, že při odvzdušňování musí být puštěné topení na max (nemyslím ventilátor).

.............. nevím co máš na mysli ...... reduktor ......já nic takového nemám .
to, jako myslíš klapku? :mrgreen:
jelikož, ff1, ventil na stud. + teplou vodu nemá. :)
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od krenda » 03.04.2016 13:24

Reduktor= zařízení, které převádí LPG z kapalného stavu do plynného pomocí ohřátí teplou vodou z chladicího okruhu motoru a udržuje potřebný tlak LPG pro vstřikování do sání motoru :wink:
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 03.04.2016 18:53

Zdravím krendu ............. díky za vysvětlení. I když to nemám, budu příště vědět o co se jedná .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Lašty » 28.04.2016 15:17

Ahoj budu měnit chladič a chtěl bych se zeptat kde mám odvzdušnit systém?
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Josef Hýbl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 23.01.2015 16:08

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Josef Hýbl » 25.06.2016 14:49

Ahoj, tak můj problém s teplotou vyřešen jiným termostatem, který otvírá dříve. Podle roku výroby mě kámoš dodával termostat myslím 82°. Plynař, kterého jsem donutil dát reduktor níže současně vyměnil i termostat a dal tam podle informací z Fordu nějak 74°. Nejsem si teď jistý přesnou teplotou, tak mě prosím nenadávejte.....
Motorizace focusu 1,4/1,6l Zetec-SE má údajně problém s kanálky v hlavě motoru, které se řeší výměnou termostatu aby otvíral dříve(72-74° nejsem si jistý). Technik mu tvrdil, že to vždy pomohlo. Pokud by to nepomohlo, tak je další úprava v podobě "bajpasu" chladiče.
Na 6 stránce je popsáno odvzdušnění chl. systému.
2 měsíce jezdím bez problému a to i s naloženým vlekem 150km vzdálenosti, takže došlo i na zatížení motoru.
Stálo mě to po opravářích cca 18 000(zároveň při rozdělání, výměna rozvodů). Na druhou stranu bych se k nim asi jen tak neodhodlal, tak vše špatné k něčemu dobré.

Doufám, že ty oskenované informace někomu pomohou ušetřit nějakou tu kačku, před bajpasem motoru. Tady je to otázka stovek korun.

Mějte se. Pepa
Přílohy
6.pdf
(15.87 KiB) Staženo 329 x
5.pdf
(16.45 KiB) Staženo 285 x
4.pdf
(18.01 KiB) Staženo 274 x
3.pdf
(17.82 KiB) Staženo 259 x
2.pdf
(17.87 KiB) Staženo 276 x
1.pdf
(17.62 KiB) Staženo 278 x
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001

j.hung
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.08.2014 10:23

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od j.hung » 30.11.2016 21:11

Mě se teď po výměně chladící kapaliny + chladče stává, že jedu, ručička leze na střed a jakmile zastavím a stojím na volnoběh, tak padá pomalu do studena. Až se zase rozjedu tak se zase vrácí do středu. Termostat mám starý cca 2 roky a ručička držela teplotu v pohodě na středu i v zimě po zahřátí. Že by taky špatné ovzdušení nebo čidlo teploty motoru? Mám focusa 1.8i, benzín.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 01.12.2016 06:45

Pusť topení a sleduj, jestli při tom klesání ručičky klesá i teplot foukaného vzduchu. Pokud jo, vypadá to, že se termostat zasekl v otevřené poloze.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 01.12.2016 08:21

Ale to by padala skor pri jazde, hlavne z kopca. Nie na volnobeh :nixw:

j.hung
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.08.2014 10:23

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od j.hung » 01.12.2016 10:50

Právě že to topí, aji při kolísání. Dneska ráno stejná situace. Jedu teplota v klidu stoupá, auto po 2km už topí, dojedu na světelnou křižovatku, stojím a už leze dolů. Pak se zase rozjedu a opět to jde na střed.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 01.12.2016 11:39

Mas poFL verziu? Mas otocny ovladac v krajnej polohe na ofuk okna?
Ak ano, tak ho otoc dolava, napr. na okno+nohy a pozoruj, co to spravi.

j.hung
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.08.2014 10:23

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od j.hung » 01.12.2016 13:31

Mám 98 rok, používám ofuk na okna + nohy. Ale topí to fakt po ujetí 2km. Paradox je, že to dělá od výměny kapaliny a chladiče.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jemar a 6 hostů