zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Jirik 1.8 » 06.01.2017 22:30

Tak mám též problém, co kolega podemnou. Teplota leze do půlky, pak na volnoběh padá do 1/4 a pak zase jde do půlky. :? Nemůže to dělat snímač teploty? Já jsem zkoušel, přes ofuky sledovat, zda se mění teplota vzduchu od topení a byla pořád stejná i když to lezlo na tu 1/4. Nepadne to úplně do studena na budíku, ale vždy to jde max do 1/4. Zvláštní je, že třeba po ujetí v kuse 40km to zůstane už v té půlce i na volnoběh. Termostat tam mám cca 3 roky starej, kapalina měněná vloni, nový chladič v létě. Začalo to až teď posledních pár týdnů.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), r.v. 1999, GHIA
Obrázek

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 07.01.2017 14:45

j.hung + Jirik 1.8..........jak se Ti odlepí rafika teploměru (než dosáhne provozní teploty) , zkus osahat hadice z motoru (nemyslím k topení) , jestli už nejsou teplé jako hodnota na teploměru ..... (vadný termostat) . Mohou být max. trochu vlažné u výstupu z termostatu (průtokem odvzdušňovací dírkou v talířku termostatu).
Po dosažení teploty (vyznačené na termostatu) teprve začne termostat otevírat průtok z malého okruhu do celého a při snížování teploty chl.kapaliny (vyznačené na termostatu) u termostatu , se tento opět uzavírá (snižuje průtok) a tak stále cykluje a udržuje vyznačenou teplotu chl.kapaliny .
To je celý princip termostatu .

................... to,že po ujetí tolika km nepadá rafička teploměru je způsobeno tím,že se již ohřála chl.kapalina v celém (malém i velkém okruhu chlazení). To, že klesá rafika po zahřátí při krátké jízdě způsobuje vadný termostat (pootevřený - nedovírá se).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Jirik 1.8 » 07.01.2017 17:33

matys: Juknu na to a holt případně zopakuji po 3 letech výměnu termostatu. Ale čekal bych že vydrží déle no. Tak uvidím. Dík
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), r.v. 1999, GHIA
Obrázek

8masar8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05.09.2016 19:46

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od 8masar8 » 22.02.2017 12:18

Je někdo schopný mi ukázat na schématu/obrázku nebo poradit kde na po FL verzi hledat na motoru 1.6 16V FYDD z r. 10/2002 hledat bypass, který nahrazuje TI č. 005/2001? Mám totiž stejné příznaky jako většina přechdozích uživatelů, ale právě u po FL verze, které by se problém týkat neměl. Děkuji za jakoukoliv radu.
Ford Focus MkI 1.6 16V 74 kW FYDD 10/2002

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 22.02.2017 12:46

Před a po fl jsou ty motory až na malé detaily stejné.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

8masar8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05.09.2016 19:46

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od 8masar8 » 22.02.2017 19:37

Pokoušel jsem se hledat ten bypass jak tu někdo zmínil, že by měl být u po FL verzí už z továrny, ale nic jsem nenašel. Nadruhou stranu jdž jsem volal do Fordu, tak dle VIn se to TI 005/2005 mého vozu prý netýká :nixw:
Ford Focus MkI 1.6 16V 74 kW FYDD 10/2002

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od vandal46 » 10.05.2018 21:12

Ahojte, tak som to tu prečítal celé ale už si popravde nepamatám čo som čítal na začiatku :)

Mám teda Mondeo TDCi ale mám nasledujúci problém. Na dialnici som zistil že mi ručička letí do červeného pola. Trochu som to skúšal a zistil som že to robí iba pri 2500 otáčkach a iba pri 6 prevodovom stupni.
Takže na 6-tke vytočené na 2500 a teplota behom chvíle stúpa, po vyradení behom chvíle ručička padá na stred. Takže zase na 2500 a teplota ide hore, v tom preradím na 5 a otáčky točia cca 3000 a teplota zostane presne tam kde bola v čase preradenia. Po vyradení ju nechám klesnúť na 90 a zase zaradím 5 a 3000 otáčok, teplota zas drží na mieste kde bola (to znamená teraz na strede). Možem točiť aj viac ale teplota drží presne na mieste.
Tak som ešte skúsil tých 2500 otáčiek na 5-ke ale nič, teplota sa nepohla. Takže teplota stúpa iba pri zaradenej 6-tke a 2500 otáčkach.

Predpokladam že by to nemal byť problém ktorú tu na Focuse riešite bypassom ale popravde mi to moc zmysel nedáva.
TDCi predpokladam má samoodvzdušňovací systém.

Nemáte nejaký tip s čím v takomto prípade začať?
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od vandal46 » 06.06.2018 12:48

Ahojte, tak sa to trochu pohlo, problém sa zhoršil, teraz sa to už viac prehrieva ale stále pod vačšou záťažou.
Mám vymenený termostat - nepomohol, vymenené teplotné čidlo nepomohlo, teraz mi konečne na moje naliehanie v servise skontrolovali vodnú pumpu a je zas vymlátený ten „tisíchran“.

Takže teraz uvažujem či vymeniť iba vodnú pumpu alebo rovno aj servo (ten tisíchran na pumpe je hodne zničený ale strana na strane serva neviem ako vyzerá, myslím si ale že tá nebude zas tak moc špatná keďže odoláva zubom na tej vodnej pumpe).

Zároveň ale známy tvrdí že si myslí že to bude aj tak hlava ... a tvrdí že na týchto motoroch v podstate neodchádza tesnenie ale praská rovno hlava.
Čo si o tom myslíte?

Keď sa nad tým zamyslím, može spoj medzi servom a vodnou pumpou resp. nefunkčná pumpa pod velkou záťažou sposobiť prehrianie a po prehriani prestať topiť?
Mne to práve robí teraz keď sa auto prehreje do červeného tak úplne prestane topiť. A to aj keď zastavím a ďalej ide na volnobeh (to už predpokladam že pumpa zas zaberá) auto stále netopí.
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od IvanSt » 31.08.2018 11:26

Tento dotaz jsem měl u ST motorů, ale asi tam mnoho lidí nechodí.

V autě mi při jízdě se zapnutou klimatizací mírně klesne rafička ukazující teplotu motorového oleje. Třeba při venkovní teplotě necelých 30 stupňů a rychlosti kolem 200 km/h je rozdíl cca 115 vs 105 stupňů mezi vypnutou a zapnutou klimou. Při pomalejší jízdě cca 100 vs 90 stupňů.
Chladící okruh klimatizace je tuším samostatný, tak se mi to nezdá. Nesouvisí s aktivními žaluziemi před chladičem a nebo že by budík kecal?
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Sagic » 31.08.2018 12:14

Hoj, podle me to souvisi s tim, ze jakmile pustis klimu oteviraji se zaluzie a spousti sahara. Aspon u me. Tim predpokladam ze klesa pak teplota oleje pac jde do motoru vice vzduchu a uchladi to.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od IvanSt » 31.08.2018 19:57

Jo jo to mi přijde logické.
Ty žaluzie reagují na teplotu a na rychlost (aerodynamiku). V létě jsem je ještě neviděl zavřené, což se možná děje při vysokých rychlostech, kdy se zavřou a do toho klima, kdy se zase otevřou - teplota jde dolů. Ale teplota klesne, i když jedu 60km/h a to nevím, jestli už jsou žaluzie kvůli aerodynamice zavřené (nebo přivřené?).
Co se týká sahary, přemýšlím, jestli má kolem 200km/h takovou účinnost, že s teplotou zahýbe i přes už silné nasávání okolního vzduchu samotnou rychlostí.
A třeba to je kombinace obojího. Nic důmyslnějšího v tom asi nebude. Díky za zamyšlení.
Ještě dodám, že to ochlazení je do pár minut (možná minuty), což by tak nějak mohlo odpovídat.

Zajímalo by mě, při jaké teplotě motor. oleje se auto začne chladit plnou silou, jako při zapnutí klimy a jestli vůbec. Abychom v létě kvůli lepším teplotám nejezdili po okruzích se zapnutou klimatizací.. :)
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Sagic » 31.08.2018 20:23

Hele ja mam naopak stale zavrene ikdyz stojim s nastartovanym motorem, pokud je vypla klima... Nezalezi podle me ani na rychlosti. Teplota vody je 100 stupnu a zaluzky zavrene, jakmile ale zapnu klimu hned se oteviraji. Jakmile teplota stoupne na 101 zrejme otevre termostat a skokove se snizi na 98-99 stupnu ale zaluzky zavrene :mrgreen:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů