Baterie / autobaterie / nabijecka
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Baterie
Tohle by mě taky zajímalo jestli je tam takové kurvítko,žil jsem v domnění že ne.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Vadny clanok to nebude. Silver sa normalne neda otvorit, ani miernym nasilim.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23444
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
FF2 ma regulator alternatoru, ktery sleduje proudovy odber, neridi tedy dobijeni baterie
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Baterie
Stano, máš pravdu, našel jsem to třeba na tomto videu (3:30-4:00 min:sec):stano. píše:Ide do 13,1V a potom vypina. Aspon co sa mi podarilo odsledovat.
Mam na mysli tu verziu s displejom.
https://www.youtube.com/watch?v=CQB1gUXrEvI
Pokud je to opravdu tak, pak je ta LIDLácká stejně dobrá (tj. umí to samé) jako Victron, co zmiňuje odborník v rozhovoru SM - viz str. 185 tohoto vlákna.
https://www.battery.cz/victron-nabijeck ... -0-8a.html
To mě potěšilo, jdu jí shánět...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Neshanej ji a objednej si ji v lidl shopu...
Ja podotknu muj nazor, ale vim ze stano je mnohem vetsi odbornik an problematiku, tak se nechci nikoho dotknout:
LeonardoTM - to co je na videu prece neni udrzovani 13,1V - Udrzovani 13,1V je pro me, ze napeti neklesne pod 13,1V. Tohle je , ze baterka dosahla nastaveneho maxima (14,4V) a vypla nabijeni a napeti na baterce kleslo na 13,1V. Ja uz na nabijecce videl i 12,8V a nabijecka nespustila nabijeni, cili ja tvrdim, ze udrzovaci napeti je rekneme 12,6V (mozna 12,7V) - za udrzovaci napeti povazuju napeti, pod ktere neklesne napeti baterie - ne kde vypne nabijeni a podobne....
V navode sem to chvili hledal,a le neni na to cas, zdali ho tam uvadi...
ale ma mod i na AGM baterie (hvezdicka) a pisou ze muzes nabijecku nechat i dlouhodobe pripojenou
http://www.lidl-service.com/static/1328 ... 545_CS.pdf
Ja podotknu muj nazor, ale vim ze stano je mnohem vetsi odbornik an problematiku, tak se nechci nikoho dotknout:
LeonardoTM - to co je na videu prece neni udrzovani 13,1V - Udrzovani 13,1V je pro me, ze napeti neklesne pod 13,1V. Tohle je , ze baterka dosahla nastaveneho maxima (14,4V) a vypla nabijeni a napeti na baterce kleslo na 13,1V. Ja uz na nabijecce videl i 12,8V a nabijecka nespustila nabijeni, cili ja tvrdim, ze udrzovaci napeti je rekneme 12,6V (mozna 12,7V) - za udrzovaci napeti povazuju napeti, pod ktere neklesne napeti baterie - ne kde vypne nabijeni a podobne....
V navode sem to chvili hledal,a le neni na to cas, zdali ho tam uvadi...
ale ma mod i na AGM baterie (hvezdicka) a pisou ze muzes nabijecku nechat i dlouhodobe pripojenou
http://www.lidl-service.com/static/1328 ... 545_CS.pdf
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Shav0
- Člen klubu
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 12.12.2015 17:33
- Bydliště: Nová Paka
Re: Baterie
Tak se mi přes noc vybila baterka. Možná jsem úplně nedovřel dveře a svítilo mi osvětlení. Nicméně baterka má teď 9 V. Proberu ji ještě, nebo je kaput?
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Baterie
zkusit to můžeš ,osobně pokud to není časté tak s hluboko vybitou by si měla chytrá nabíječka(některé mají přímo program na to) poradit bez problémů pokud nemá baterka už 10 let.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- Shav0
- Člen klubu
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 12.12.2015 17:33
- Bydliště: Nová Paka
Re: Baterie
Baterka má půl roku, tak jestli půjde do háje tak budu dost naštván
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Ad Lidl nabijecka:
ten udrzovaci rezim 12,8-14,4V ma i starsi provedeni bez displeje, prodavala se cca v r. 2013. Nize je schema dle informaci vyrobce, casova osa neni popsana, ale pro predstavu jsou rezimy zrejme.
Obrazek vypujcen z motorkari,cz
viz http://www.motorkari.cz/tema/?t=146314&pgr=2
ten udrzovaci rezim 12,8-14,4V ma i starsi provedeni bez displeje, prodavala se cca v r. 2013. Nize je schema dle informaci vyrobce, casova osa neni popsana, ale pro predstavu jsou rezimy zrejme.
Obrazek vypujcen z motorkari,cz
viz http://www.motorkari.cz/tema/?t=146314&pgr=2
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Když odpojíte to "inteligentní dobíjení", tak co Vám bude regulovat nabíjení?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
K tej Lidlackej s displejom:
Je pravda, ze som pri nej nestal a nepozoroval som ju. Mal som ju pripojenu na aute asi 6x. Vsimol som si ze:
Nabija do 14,8V. Potom vypne, necha napatie padnut a dotlaci na (asi) 14,4V. Ked aj tento proces ukonci, tak sa odpoji a napatie zacne padat. Potom prejde do udrzovacieho rezimu a tam som si zatial vsimol len hodnoty medzi 12,6V-13,1V.
Moze byt, ze ked je bateria starsia, poskodena, a napatie padne po odpojeni pod 12,6V, tak prejde do nabijacieho cyklu a nie udrziavacieho. Preto zas to lezie na 14,4V, nie len po 13,1V.
Ta bez displeja sa moze spravat inak. A aj ta s displejom, co mam, sa mozno sprava inak. Vravim, toto som odpozoroval len tak, co som chodil okolo toho v garazi.
Je pravda, ze som pri nej nestal a nepozoroval som ju. Mal som ju pripojenu na aute asi 6x. Vsimol som si ze:
Nabija do 14,8V. Potom vypne, necha napatie padnut a dotlaci na (asi) 14,4V. Ked aj tento proces ukonci, tak sa odpoji a napatie zacne padat. Potom prejde do udrzovacieho rezimu a tam som si zatial vsimol len hodnoty medzi 12,6V-13,1V.
Moze byt, ze ked je bateria starsia, poskodena, a napatie padne po odpojeni pod 12,6V, tak prejde do nabijacieho cyklu a nie udrziavacieho. Preto zas to lezie na 14,4V, nie len po 13,1V.
Ta bez displeja sa moze spravat inak. A aj ta s displejom, co mam, sa mozno sprava inak. Vravim, toto som odpozoroval len tak, co som chodil okolo toho v garazi.
-
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Baterie
To Phofy: pokud tím pojmem "inteligentní dobíjení" myslíš ten modul co "bonzuje" autu stav baterie a vypíná se vytažením pojistky číslo22, tak předpokládám, že po odpojení tohoto modulu se auto nedozví jak je na tom baterie a nabudí alternátor stejně jako auto, které tuto vychytávku nemá. Alternátor je osazen regulátorem, který zajistí, že se jeho výstup bude držet na hodnotě kolem 14V. Toto napětí je přímo spojeno s baterií a ta se už tímto napětím bude dobíjet sama podle ohmova zákona. Když je baterie vybitá, tak jí bude protékat větší nabíjecí proud (ve vybitém stavu má baterie menší vnitřní odpor) a když se začne blížit nabitému stavu a napětí bude blízké výstupnímu napětí alternátoru, tak jí bude protékat úměrně menší nabíjecí proud (v nabitém stavu má baterie větší vnitřní odpor).
Pokud je to jinak prosím o doplnění / opravu mého vysvětlení.
Pokud je to jinak prosím o doplnění / opravu mého vysvětlení.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Takhle nějak podobně jsem to myslel
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Stary Focus tuto vychytavku nema, ale nedrzi napatie stale na 14,4V.
Riadi ho podla teploty, teda hlavne podla teploty baterie. Zo zaciatku drzi 14,4V, niekedy az 14,8V. Po prvotnom dobiti a zahriati baterie klesne na 13,8V, aby neplynovala.
Takze trvale vyradenie toho zazraku s tym, ze bude trvalo drzanych 14,4V tiez nie je vyhra pre zivotnost baterky.
Riadi ho podla teploty, teda hlavne podla teploty baterie. Zo zaciatku drzi 14,4V, niekedy az 14,8V. Po prvotnom dobiti a zahriati baterie klesne na 13,8V, aby neplynovala.
Takze trvale vyradenie toho zazraku s tym, ze bude trvalo drzanych 14,4V tiez nie je vyhra pre zivotnost baterky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů