Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 10.02.2018 12:09

Do města je to stejně jedno tam to nedobijete snad nikdy takže klasika dobít přes nabíječku doplna.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

hudyss77
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 23.01.2018 19:06
Bydliště: Liberec

Re: Baterie

Příspěvek od hudyss77 » 10.02.2018 16:08

Prostě Murphyho zákony fungují. Akorát dnes dopoledne jsem si tu trochu četl tento topic a článek o SS. Teď odpoledne, že jedeme na nákup do Glóbusu, jdu pro auto do garáže a jen si to cvakalo :nunu: :nunu:
Tak už je připojená.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 10.02.2018 16:57

Hledam v navodu k autu, kde ma. pojistka na odpojeni toho kurvi, co "ridi" (kurvi) nabijeni a napadlo me, kdyz napojuju nabijecku, napojit ji na + a - poly baterie, nebo na + pol baterie a na original kostrici bod dat - pol nabijecky (u focusu III) - ten co je nad levym kolem (tlumicem). De mi o to, ze kdyz to dam rovnou na baterku, obejdu to kurvitko, kdyz to dam na kostrici bod, tak abych ji nenapojoval za kurvitko (smerem od baterie) - aby nabijeci proud nesel pres kurvitko


Finak i FF3 jsem nasel, ze by kurvitko mohla byt pojistka v motorovem prostoru - F22 - System sledovani akumulatoru
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

hudyss77
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 23.01.2018 19:06
Bydliště: Liberec

Re: Baterie

Příspěvek od hudyss77 » 10.02.2018 17:10

Já dávám klasicky + na baterku a - na ten kostřící bod. Však u Cmaxu je ten - až někde pod oknem. :roll:
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 10.02.2018 17:53

Jj, ale kurvitko je udajne aktivni neustale, tak aby nabijeni nekur. ilo - ale mam pocit ze kostrici bod de primo na - pol baterky, kor kdyz pres nej se ma napojovat i startovaci kabely
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

LH
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: CZ

Re: Baterie

Příspěvek od LH » 11.02.2018 11:08

Klidně to nabíjej přes ten kostřící bod u tlumiče. To sledování baterie má vliv jen na dobíjení z alternátoru (regulace buzení alternátoru), tahle elektronika nemá šanci regulovat tvoji externě připojenou nabíječku.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 11.02.2018 21:30

OK, to je fakt, stejne ji mrse vypnu privod stavy :)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Baterie

Příspěvek od Sagic » 12.02.2018 09:59

Rad bych se jeste jednou vratil k nabijeni nabijeckou. Ted sem tu svoji automatickou nabijecku pripojil k moto baterce kterou sem mel venku z moto a ukoncila nabijeni pri napeti 15,6 - 15,7V. Minule kdyz jsem dobijel auto tak jsem to pri vice jak 15V radsi vypnul. Muzu nechat nabijet baterii v aute (pripojenou) neudela tech temer 16V neco s elektronikou v aute?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

LH
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: CZ

Re: Baterie

Příspěvek od LH » 12.02.2018 10:57

Pro klasické olověné "nalévací" baterie se doporučuje ukončit nabíjení při 16,2 – 16,8V. Pro gelové baterie by výstup nabíječky neměl překročit cca 14,4V. Pro AGM pak 14,6V - 14,8V. Pokud se jde výš s napětím, tak se prý zkracuje životnost baterie. Za určitých okolností, například vzhledem k teplotní kompenzaci, je možné nabíjecí napětí zvýšit, ale obecně by mělo platit výše uvedené.
Je možné si o tom počíst třeba zde :
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie

Příspěvek od C-Maxis » 12.02.2018 11:33

V C-Maxovi nabíjím přímo přes póly baterie a ano, musím sahat hodně pod sklo. Používám tu dobře hodnocenou "chytrou" nabíječku ULTIMATESPEED z Lidlu a přiznávám se- napětí neřeším.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 12.02.2018 12:00

Lidlacka by mela davat tusim 14,4V v zinim rezimu tusim 14,6V (ci 14,7V) jako MAX
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12889
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 12.02.2018 12:14

To je nabijacie napatie. Udrzovacie ma 13,1V.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 12.02.2018 13:15

Psal ze napeti pri nabijeni neresi (psal ze pripojuje nabijecku na svorky, ...), tak sem napsal nabijeci...

Jinak s udrzovacim u LIDL anbijecky nesouhlasim na hodnote 13,1V, jelikoz kdyz ma baterka 12,8V, tak nabijecka ennabiji, tusim ze na 12,7V zacina nabijet, cili bych jako udrzovaci napeti (pod ktere to neklesne) stanovil prave tech 12,7V
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12889
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 12.02.2018 13:33

Ide do 13,1V a potom vypina. Aspon co sa mi podarilo odsledovat.
Mam na mysli tu verziu s displejom.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 322
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Baterie

Příspěvek od LeonardoTM » 12.02.2018 14:26

bembek píše:Ale dobíja, viem o tom svoje. Má to každý Ford od roku výroby 2011...
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=2565
a práve preto som to inteligentné dobíjanie odpojil a mám už takmer rok pokoj.
Netušíte někdo, jestli to má i MK2 ? Díval jsem se do Etzolda a Návodu k použití (česky) a na web (anglicky) a našel jsem, že u MK2 má existuje pojistka č. 31 (úplně v rohu v pojistkovém boxu v motorovém prostoru), která se jmenuje "Snímač inteligentního nabíjení baterie / Battery sensor smart charging". Že by to tam dali už dříve, než v roce 2011? U FF MK3 je to prý pojistka P22 pro "Battery Monitoring System" jak píše bembek ve výše uvedeném odkazu.

Byl jsem totiž přeměřovat svoji zánovní Vartu Silver Dynamic (v autě namontovaná necelých 5 měsíců) a protože jsem v poslední době (2 měsíce) jezdil jen kratší trasy po městě. Tak jsem byl změřit napětí v klidu a zjistil jsem znepokojivých 12,17V. Připojil jsem tedy nabíječku přes noc (něco podobného jako ta z Lidlu, baterie při nabíjení odpojená). Po 24h v klidu změřeno napětí 12,5V. Podle Etzolda a podle experta z článku v SM / auto.cz je to na okamžité dobití nebo výměnu baterie, podle jiného zdroje https://www.autobaterie-pema.cz/cs/udrz ... terie.html by to byla baterie nabitá na 75%. No nevím, zítra zkusím nastartovat a uvidím, jak snadno to bude roztáčet motor. Vidím, že diskuze se ubírá k tomu, jaké je napětí při startu (také mám ELM327 modul, zkusím to s tím sledovat).

Když to nepomůže, měl bych asi rychle rychle reklamovat, dokud je v záruce. U Silver Dynamic (zavřená) nemám šanci detekovat vadný segment nebo vás napadá nějaký další způsob diagnostiky?

Případně dlouhodobě vyřadit to inteligentní dobíjení jako to udělal bembek u MK3 (jestli to MK2 opravdu má)... Rozložení pojistkové skříně MK2 je zde (dolní část stránky): http://www.autogenius.info/ford-focus-m ... x-diagram/
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 12.02.2018 14:34, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů