Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 22.02.2018 09:59

jarod72pm píše:Dodržet typ možná ale je moda dávat silnější baterky i do benziňáků a pak se lidi co jezdí po městě diví že jim to nestačí dobíjet baterku i když jednou za čas jedou delší trasu ,když někde dává Ford 43Ah baterii tak to evidentně stačí a není potřeba tam cpát 60Ah baterku kterou stejně před zimou musí dobít.(pokud nejezdí stále dlouhé štreky)
Toto mi vysvetli. Lebo asi pojdem vratit diplom :roll:

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Baterie

Příspěvek od jojto » 22.02.2018 10:28

jarod72pm: Tak samozrejme, ze to je moj nazor a moj uhol pohladu, preto to sem pisem. Ja nikoho o nicom nepresviedcam, iba pisem osobne skusenosti.
Co sa tyka Recond modu mozem porovnat s naozaj profi nabijackou a tam to funguje nasledovne. Priklad ! : dobijete akumulator na normal mode (nemusite), nasledne prepnete na recond (obnovaci rezim) a zacne nabijat na 16,6V (v navode Cteku je 15,8V) a 1.2A (uz dobitu na max.), postupne znizuje az na 0,1A. 160Ah obnovuje 3 dni, 44Ah-4 hodiny. Samozrejme, casy su relevantne stavu vybitia. Tym chcem iba povedat, ze Recond mod na Ctekoch je neplnohodnotny, tj. takmer rovnaky cas (v manualy je 30minut až 4hodiny, odskusane mam ze su to vzdy cca 4hodiny) dobija 44ah ako 160Ah. Nepliect si a nespajat obnovovaci rezim s udrziavacim. Kvalita prevedenia akumulatorov je vecna otazka. Netvrdim, ze som sa nestretol s bannerkou co vydrzala 9 rokov, ale moje skusenosti su bohuzial take, ze polovica z nich (pocty fakt nevediem) je po 2 rokoch v zbere. K poslednej pasazi o vhodnej kapacite sa radsej nevyjadrujem.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 22.02.2018 10:49

stano. píše:
jarod72pm píše:Dodržet typ možná ale je moda dávat silnější baterky i do benziňáků a pak se lidi co jezdí po městě diví že jim to nestačí dobíjet baterku i když jednou za čas jedou delší trasu ,když někde dává Ford 43Ah baterii tak to evidentně stačí a není potřeba tam cpát 60Ah baterku kterou stejně před zimou musí dobít.(pokud nejezdí stále dlouhé štreky)
Toto mi vysvetli. Lebo asi pojdem vratit diplom :roll:
Co je na tom divného? Větší kapacita baterie potřebuje delší čas do plného nabití ,při couračkách po týdnu tam byl měřitelný rozdíl že s menší kapacitou byla na tom líp než ta s tou velkou.Jistě velká měla větší rezervu tedy vydržela by dýl startovat ale o to tu nejde. Po létě jsem tak silnější dával na nabíječku kdežto slabší co se líp dobíjela k maximu vydržela v kondici do podzimu kde jsem ji na zimu nabil ,obě průběžně měřené chinou do zapalovače ale měli stejný měřák a odchylka tam byla.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Baterie

Příspěvek od jojto » 22.02.2018 11:02

Este v kratkosti skusenost z minuleho tyzdna. Zakaznicka prisla, ze rano slabo startuje. 9 rocna Varta silver 54Ah. Mechanici automaticky vymenili za novu. Akumulator hlboko vybity. Doliata destilka (na minime), zapojeny na Cteku na Recond. Po skonceni a otestovani, startovaci prud 390A (na stitku je tusim 530A) a nedrzala pod zatazakom. Pripojil som na Banner Accucharger (obnovovaci mod) na noc (dobijaci cas fakt neviem), rano ukazalo nejakych 38Ah a start. prud 540A a pod zatazakom drzi. Neviem sice kolko este vydrzi, ale niekedy nie je recond ako recond.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 22.02.2018 11:16

Ono to možná bylo tím že jedno nabíjení tu baterku "oživilo" a druhé pak korektně nabilo . Někdy víc je líp než míň no :nixw:
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Baterie

Příspěvek od jojto » 22.02.2018 11:19

Ale to co pises je s prepacenim hlupost.
Aky je rozdiel pri jazde na 44Ah a prezeniem na 160Ah?
Z oboch pri starte odoberies rovnaku energiu. Ci z tej 160Ah viac, ked sa musi dlhsie dobijat? Myslis, ze ked stojis, tak radio vybija 160Ah viac ako 44Ah?
Alternatoru je rovnako jedno ci tlaci do toho ci onoho akumulatora.
A presne o tu rezervu ide, hlavne v zime.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 22.02.2018 11:31

V tom případě je mi to divné když na konci léta s tou silnější na popojížĎkách už jsem měl 12,2V kdežto s tou exide co mám ted minulé léto na konci pouze 12,4V takže silnější baterka to evidentně nedávala proč? Měli stejný altík stejné dobíjení a odběr ale dobíjení po max 5-10minutách.
Není to poprvé i když v minulosti jsem to tak neměřil ale když jsem si je proměřil přes multimert před zimním nabíjením (co dělám už 25 let nejen na mém autě )tak rozdíl tam byl.

ps: takže alternátoru je jedno do jaké kapacity musí dobít? Je to pokaždé stejný čas jo?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 22.02.2018 11:52

Jojto ti to v podstate vysvetlil.
A dokonca vacsia kapacita pri starte "strati" menej energie. Pretoze nizsia kapacita ide blizsie k svojim limitom. A ako je zname, cim je vyssi vybijaci prud, tym je nizsia kapacita baterie. Viac energie sa "strati" (premeni) hlavne na teplo.
To, ze ty si mal 2 uplne rozdielne baterky, rozdielnej znacky, rozdielneho stavu, neznamena, ze je to pravidlo a ze to tak funguje.

Ale zas davat 160Ah do obycajneho (stareho) benzinaku je nezmysel. Ekonomicky, vahovy, rozmerovy, enviromentalny, atd. Moze mat zmysel namiesto 43Ah dat povedzme 75Ah (tak nejako aj ja mam). Vyssia kapacita uz nema nejaky prinos.
Naposledy upravil(a) stano. dne 22.02.2018 11:57, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Baterie

Příspěvek od jojto » 22.02.2018 11:56

Ano. Alternator vyraba energiu neustale, to co riadi dobijanie je elektronika a mozno tu je nejaky zadrhel. Kazdopadne plati, ze vyrobena a nespotrebovana energia (svetla, vyhrievania, audio...) je tlacena do zasobnika energie (akumulatora). Alternator (tesime na SMART v osobakoch) nepozna ci je v aute 44Ah alebo 160Ah, zvyskova energia ide do kazdeho akumulatora rovnaka.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 22.02.2018 12:00

To nie je uplne pravda. Alternator nie je zdroj "konstatneho mnozstva (elektrickej) energie". Snazi sa drzat urcite napatie v palubnej sieti. Preto je tam regulator, ktory meni budenie alternatora podla aktualnej potreby. Podla zataze sa meni prud a tym aj celkove mnozstvo (elektrickej) energie, ktoru alternator produkuje.
Pokym sa alternatoru dari drzat 14,4V (alebo podobne napatie), tak do baterky natlaci presne tolko, kolko je jej nabijaci prud pri takom napati. Presne rovnako, ako keby je pripojena na nabijacku s rovnakym napatim.

Ked sa aj zapnu vyhrevy a alternatoru sa dari drzat stale rovnake napatie, tak baterku dobija stale rovnako. Co ale nemusi nastat pri slabsom alternatore a na volnobehu (jednotkove Focusy s tym maju problem). Zvysenim otacok alebo zredukovanim zataze uz alternator problem nema. Toto je ale ojedinely pripad, nie pravidlo (80A alternator, zapnute svetla, vyhrev predneho a zadneho skla, vyhrev sedaciek a na diesloch dozhavovanie po starte - este je otazne, aky vplyv na to maju tensie kable - nemeral som). A uz vobec to nema nic s tym, ci sa v meste dobije alebo nedobije nizsia/vyssia kapacita.

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 22.02.2018 12:24

Tak díky za vysvětlení ,budu muset pátrat dál proč silnější baterku mi auto po létě a krátkých jízdách nedoplní tak jako tu slabší.(před a po zimě jsem je dobíjel stejně)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Baterie

Příspěvek od petulak » 22.02.2018 12:29

do 1000MB jsem na zimu dával za zadní sedačky 115tku, a nou problém. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 22.02.2018 12:32

jarod: Zalezi od inych vlastnosti baterie. Alebo mas inu skladbu jazd. Alebo bola teplejsia/chladnejsia zima. Alebo je jedna z baterii v celkovo horsom stave.
Mam v benzinaku 6 rocnu Vartu. Cca 75Ah namiesto 50Ah. Startuje bez problemov. Ale kedze teraz na dlhe trate beriem naftak, benzin jazdi do 20km, musel som teraz ako prvu zimu nabijat uz viac krat.
Urcite to nie je jej vekom, ani tym, ze som dal vyssiu kapacitu.

petulak: My sme mali ciernu asfaltovu, so zelenymi stuplami, z Liazky/Zetora/BVP. Kapacitu netusim. ALe startovala furt :D

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 22.02.2018 12:49

Este ma napada, ze isty vplyv moze mat premenlive nabijacie napatie. Rozpisoval som to tu viac krat. Jednoducho na zaciatku pri studenej baterii je 14,4-14,7V. Po zahriati 13,8V.
RJ urcuje teplotu baterie nepriamo. Hodnoty su nastavene +- na kapacitu/velkost baterky, aka je tam od vyroby. Ked sa tam da vacsia, ta sa zohrieva pomalsie. Vyssie napatie by potrebovala podrzat trosku dlhsie.

To je jediny rozdiel na ktory si spominam a moze mat vplyv. Nespravi to vela pri rozdiele kapacity 50Ah od vyroby vs. 75Ah vymenena. Ved aj na prvy pohlad narast vo velkosti a vahe nie je 50%, ale mensi. Ked tam niekto praskne 160Ah, tak to uz samozrejme isty vplyv mat moze.

Tebou popisovane rozdiely su dost velke. Podla mna to bude (ako som pisal) ina skladba jazd, bateria v inom stave, ina bateria ako taka, atd.

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: Baterie

Příspěvek od cannobit » 22.02.2018 16:22

Mám baterii v autě od výroby. To jest prosinec 2009. Nikdy jsem nedobijel a zatím startuji. No, uvidím, co udělají přicházející mrazy a pobyt příští týden na horách. :mrgreen:
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti