Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 12.02.2018 14:30

Tohle by mě taky zajímalo jestli je tam takové kurvítko,žil jsem v domnění že ne.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 12.02.2018 14:31

Vadny clanok to nebude. Silver sa normalne neda otvorit, ani miernym nasilim.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 12.02.2018 15:09

FF2 ma regulator alternatoru, ktery sleduje proudovy odber, neridi tedy dobijeni baterie
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Baterie

Příspěvek od LeonardoTM » 14.02.2018 10:01

stano. píše:Ide do 13,1V a potom vypina. Aspon co sa mi podarilo odsledovat.
Mam na mysli tu verziu s displejom.
Stano, máš pravdu, našel jsem to třeba na tomto videu (3:30-4:00 min:sec):
https://www.youtube.com/watch?v=CQB1gUXrEvI
Pokud je to opravdu tak, pak je ta LIDLácká stejně dobrá (tj. umí to samé) jako Victron, co zmiňuje odborník v rozhovoru SM - viz str. 185 tohoto vlákna.
https://www.battery.cz/victron-nabijeck ... -0-8a.html
To mě potěšilo, jdu jí shánět...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 14.02.2018 11:08

Neshanej ji a objednej si ji v lidl shopu...

Ja podotknu muj nazor, ale vim ze stano je mnohem vetsi odbornik an problematiku, tak se nechci nikoho dotknout:
LeonardoTM - to co je na videu prece neni udrzovani 13,1V - Udrzovani 13,1V je pro me, ze napeti neklesne pod 13,1V. Tohle je , ze baterka dosahla nastaveneho maxima (14,4V) a vypla nabijeni a napeti na baterce kleslo na 13,1V. Ja uz na nabijecce videl i 12,8V a nabijecka nespustila nabijeni, cili ja tvrdim, ze udrzovaci napeti je rekneme 12,6V (mozna 12,7V) - za udrzovaci napeti povazuju napeti, pod ktere neklesne napeti baterie - ne kde vypne nabijeni a podobne....

V navode sem to chvili hledal,a le neni na to cas, zdali ho tam uvadi...

ale ma mod i na AGM baterie (hvezdicka) a pisou ze muzes nabijecku nechat i dlouhodobe pripojenou

http://www.lidl-service.com/static/1328 ... 545_CS.pdf
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Shav0
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1019
Registrován: 12.12.2015 17:33
Bydliště: Nová Paka

Re: Baterie

Příspěvek od Shav0 » 14.02.2018 18:00

Tak se mi přes noc vybila baterka. Možná jsem úplně nedovřel dveře a svítilo mi osvětlení. Nicméně baterka má teď 9 V. Proberu ji ještě, nebo je kaput?

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 14.02.2018 18:07

zkusit to můžeš ,osobně pokud to není časté tak s hluboko vybitou by si měla chytrá nabíječka(některé mají přímo program na to) poradit bez problémů pokud nemá baterka už 10 let.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
Shav0
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1019
Registrován: 12.12.2015 17:33
Bydliště: Nová Paka

Re: Baterie

Příspěvek od Shav0 » 14.02.2018 18:09

Baterka má půl roku, tak jestli půjde do háje tak budu dost naštván :evil:

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2985
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 14.02.2018 18:20

Ad Lidl nabijecka:
ten udrzovaci rezim 12,8-14,4V ma i starsi provedeni bez displeje, prodavala se cca v r. 2013. Nize je schema dle informaci vyrobce, casova osa neni popsana, ale pro predstavu jsou rezimy zrejme.
UltimateSpeedschemanabijeni.jpg

Obrazek vypujcen z motorkari,cz
viz http://www.motorkari.cz/tema/?t=146314&pgr=2
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 14.02.2018 18:31

Když odpojíte to "inteligentní dobíjení", tak co Vám bude regulovat nabíjení?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 14.02.2018 19:01

K tej Lidlackej s displejom:
Je pravda, ze som pri nej nestal a nepozoroval som ju. Mal som ju pripojenu na aute asi 6x. Vsimol som si ze:
Nabija do 14,8V. Potom vypne, necha napatie padnut a dotlaci na (asi) 14,4V. Ked aj tento proces ukonci, tak sa odpoji a napatie zacne padat. Potom prejde do udrzovacieho rezimu a tam som si zatial vsimol len hodnoty medzi 12,6V-13,1V.
Moze byt, ze ked je bateria starsia, poskodena, a napatie padne po odpojeni pod 12,6V, tak prejde do nabijacieho cyklu a nie udrziavacieho. Preto zas to lezie na 14,4V, nie len po 13,1V.
Ta bez displeja sa moze spravat inak. A aj ta s displejom, co mam, sa mozno sprava inak. Vravim, toto som odpozoroval len tak, co som chodil okolo toho v garazi.

LH
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: CZ

Re: Baterie

Příspěvek od LH » 14.02.2018 19:22

To Phofy: pokud tím pojmem "inteligentní dobíjení" myslíš ten modul co "bonzuje" autu stav baterie a vypíná se vytažením pojistky číslo22, tak předpokládám, že po odpojení tohoto modulu se auto nedozví jak je na tom baterie a nabudí alternátor stejně jako auto, které tuto vychytávku nemá. Alternátor je osazen regulátorem, který zajistí, že se jeho výstup bude držet na hodnotě kolem 14V. Toto napětí je přímo spojeno s baterií a ta se už tímto napětím bude dobíjet sama podle ohmova zákona. Když je baterie vybitá, tak jí bude protékat větší nabíjecí proud (ve vybitém stavu má baterie menší vnitřní odpor) a když se začne blížit nabitému stavu a napětí bude blízké výstupnímu napětí alternátoru, tak jí bude protékat úměrně menší nabíjecí proud (v nabitém stavu má baterie větší vnitřní odpor).
Pokud je to jinak prosím o doplnění / opravu mého vysvětlení.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 14.02.2018 19:29

Takhle nějak podobně jsem to myslel :wink:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 14.02.2018 19:45

Stary Focus tuto vychytavku nema, ale nedrzi napatie stale na 14,4V.
Riadi ho podla teploty, teda hlavne podla teploty baterie. Zo zaciatku drzi 14,4V, niekedy az 14,8V. Po prvotnom dobiti a zahriati baterie klesne na 13,8V, aby neplynovala.
Takze trvale vyradenie toho zazraku s tym, ze bude trvalo drzanych 14,4V tiez nie je vyhra pre zivotnost baterky.

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Baterie

Příspěvek od bembek » 14.02.2018 21:45

Ano, takto to funguje aj na mojom FF3 po odpojeni BMS. Po nastartovani okolo 14,2 az 14,9 a postupne klesa. Pri dlhsej jazde aj na 13,8V som si raz vsimol.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů