Do žhavících svíček nejde proud

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
Metla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice

Do žhavících svíček nejde proud

Příspěvek od Metla » 10.11.2006 08:43

Dobrý den. Jsem tu nový, prosím o radu. Do žhavících svíček mi nejde proud, zjištěno zkoušečkou (zapojeno na přívodní kabel ke žhavičům a současně ukostřeno) při zapnutí klíčku kontrolka žhavení svítí, ale proud na žhaviče nejde. Pojistka žhavení je OK, proud do ní jde. Délka žhavení dle kontrolky se s nižší teplotou také prodlužuje, takže čidlo asi také OK. Nevíte někdo v čem může být problém. Jedná se o FOCUS 1,8TDDI 8/2000.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 10.11.2006 14:59

Tak si vypni klicek, a zmer si drat od pojistky ke zhavici svicce, jestli neni preruseny a pojistku pro jistotu taky.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Metla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Metla » 10.11.2006 15:45

Pojistka žhavení je pod stálým proudem i při vypnutém klíčku, takže kabel není průchozí. Bude asi rozpojený v relé (to by mohl být možná můj problém), ale nevím kde se žhavící relé nachází.
Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 07/2000, černá met.

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Relé žhavení

Příspěvek od EL » 10.11.2006 16:35

Metla píše:Pojistka žhavení je pod stálým proudem i při vypnutém klíčku, takže kabel není průchozí. Bude asi rozpojený v relé (to by mohl být možná můj problém), ale nevím kde se žhavící relé nachází.
R2....R4___R_____R10........R16

R1....R3___R_____R9..........R15


P1..P5..P9______P10.........P19

P20.........P29

Toto je pohled na přídavnou pojistkovou skříňku. Relé žhavení je R9, pojistka
žhavení je č.5 /60A/
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 10.11.2006 19:18

Take mi nesel proud do zhavicu, celou minulou zimu. Vsechny 4 zhavice byly preruseny. Mezi kablikem (praporky pod M4 matickami) a telesem zhavice je velmi maly odpor, temer nemeritelny. Pokud nenameris maly odpor, tak zavcas vymen vsechny zhavice, dokud nejsou mrazy, i kdyz mi to startovalo do -17°C. Nekteri vsak meli letos potize uz pri -2°C. :lol: :lol: :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Metla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice

relé žhavení

Příspěvek od Metla » 11.11.2006 10:21

Tak problém byl vyřešen. Nakonec to bylo opravdu relé žhavení. Po jeho výměně se už proud sepne a jde do žhavičů. Trochu byl problém s proměřením, protože když byl motor teplý, tak i za 2 hodiny na přístrojové desce kontrolka žhavení problikla, ale nové relé neseplo. Spínací proud pro relé asi ovlivňuje čidlo teploty. Nechal jsem auto přes noc venku a dnes ráno na studeném motoru při teplotě 5°C už relé spíná. Po zhasnutí kontrolky žhavení žhavící svíčky ješte cca 5s dožhavují. Takže si myslím, že pokud jsou teploty pod nulou, je asi dobré se startováním po zhasnutí kontrolky žhavení těch cca 5s počkat. Děkuji Ahmedovi, Elovi a Pelenovi za pomocné rady.
Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 07/2000, černá met.

kristiaan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 04.10.2011 20:33

Re: Do žhavících svíček nejde proud

Příspěvek od kristiaan » 03.11.2016 10:37

Ahoj, prosím o radu. Minulou zimu jsem měl při teplotách pod 0 st. problém se startováním,jednou jsem skoro neodjel. Vyměnil jsem tedy tento týden žhavící svíčky,dal jsem BERU 993. Dnes jsem nechal auto přes noc venku, ráno byl 1 st. Nažhavil jsem, nastartoval, motor chytl, ale pocitově to nebylo uplně ono - hrubý chod a i nepatrně delší start než jsem byl zvyklý dříve v nízkých teplotách. Tak mám podezření jestli jde do svíček proud, ale nevím jak to poznat. Nemám žádný měřák ani se nevyznám v elektrice. Může mi někdo po lopatě vysvětlit kde a co změřit a jaký si na půjčit/sehnat měřák? Nebo nějaký test jak poznat, že do svíček jde/nejde proud? Kontrolka žhavení se chová normálně jak má, t.j. svítí různě dlouho podle teploty motoru a okolí. Díky P.S. 1.8 TDCI 85kw

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Do žhavících svíček nejde proud

Příspěvek od Andymaniac » 03.11.2016 13:42

Když otevřeš kapotu, sundáš ten plastovej kryt tak po pravé straně (z tvého pohledu) je úchytka matkou pod kterou je chycenej TLUSTEJ ČERVENEJ drát, kterej vede ke žhavičům. Koukni na stav toho šroubu, bývá tam přechoďák, kdy se ten plast doslova rozteče. Můžeš tam VOLTMETREM změřit napětí (vůči kostře) a pak ho změřit na žhaviči. Neměly by být moc rozdílené. Měří se hned po otočení klíčkem.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

kristiaan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 04.10.2011 20:33

Re: Do žhavících svíček nejde proud

Příspěvek od kristiaan » 03.11.2016 14:05

Ok, zkusím. Kabel vim kterej to je, musel jsem s nim operovat při výměně svíček :) Všim jsem si, že u toho spoje o kterém píšeš, je trochu oholenej, je tam prasklá ta červená izolace. Ale ten spoj jsem nekontroloval. Tak díky za info :)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti