Motorový olej pro Focus - informace na str.1
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Kontrolka tlaku oleje je pozdě - to už si sací koš lokne vzduchu = při normální jízdě ve vaně max. litr oleje. U prvního Fíka 1,6 FYDB mi chytráci v servisu nalili 0W30, po 3000km dálnice problikla kontrola a už bylo přidřeno na spodku pístů. Ale nevim jestli to nebylo přidřený už dřív... Po dolití resp. výměně za fordí 5W30 jsem jezdil ještě asi 10kkm a až pak byla rozborka (žral olej ca 0,3L na 1000 km, po proplachu začal brát přes litr = rozborka a přišlo se na přidření). Po laborování co s tim začištěno, složeno a jezdí kolem komína už dalších 40kkm, žere tak 0,4/1000km a nemění se to, docela čumim, na pístech byly roztavený plochy 2x3 cm Leju tam nejdřív 10W40 a teď 5W40 A3/B4 (krátké jízdy) a spotřeba oleje je u obou tak ty 0,4/1000km.
Druhej Fíkus 1,6 FYDD má 195kkm, leju 5W30 A5/B5 a bere si max. půl litru na 10 kkm tj. 0,05 / 1000 km, 60% klidné okresky, 30% dálnice, 10% sportovní jízda. Při zrychlování často točim do 6000 a pak v klídku držim stálou rychlost (na kombinaci spotřeba/ rychlost jízdy to vychází nejlíp - dlouhodobě jezdim za 6,3)
Druhej Fíkus 1,6 FYDD má 195kkm, leju 5W30 A5/B5 a bere si max. půl litru na 10 kkm tj. 0,05 / 1000 km, 60% klidné okresky, 30% dálnice, 10% sportovní jízda. Při zrychlování často točim do 6000 a pak v klídku držim stálou rychlost (na kombinaci spotřeba/ rychlost jízdy to vychází nejlíp - dlouhodobě jezdim za 6,3)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Takhle se economyrallye ale nejezdi.
90% plynu rozjet na 110, spojka, plachtit na 70.
Plnej...a porad doklola.
A nejhorsi merna spotreba je pri lechtani plynu tzn. lehke noze.
90% plynu rozjet na 110, spojka, plachtit na 70.
Plnej...a porad doklola.
A nejhorsi merna spotreba je pri lechtani plynu tzn. lehke noze.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Já taky nemluvim o ekorallye (zapomněl jsi na vypínání motoru ) ale o kompromisu rychlost - spotřeba.
Okresky klidnou jízdou běžně jezdim za 5,5, nejmíň za 5,0 (200 km tam a zpět, průmerná rychlost ca 75 kmh,přes vesnice 55, mimo kolem stovky). Na druhý straně je sportovní jízda, to si na okresce vezme klidně 12
A to jezdim bez plachtění = zakvaltováno i z kopce (Fíkus je na volnoběh divnej, hlavně když je zaplá klima) a to ještě mám volnoběh prakticky ideální stav... Plachtění je na spotřebu lepší resp. plachtit tam kde není třeba brzdit, jinak brzdit motorem (na neutrál nezavře vstřiky). Na spotřebu hodně pomůže před místem brždění pomalu zpomalovat, např. půl kilometru před křižovatkou 110, pomaloučku ubírat rychlost tak aby se 50m před křižovatkou jelo 80 kmh - např. do "lehce stoupající roviny" - při plachtění bys nedojel, při mírném zpomalování celou dobu okamžitá spotřeba 5,0, pokud jedeš 110 až před křižovatku tak si celou dobu bere okamžitou kolem 8 Opět s ohledem na okolní provoz ať zase nejedeš jak kloboučník
90% plynu rozjet na 110, spojka, plachtit na 70. - tohle v provozu moc nejde, by tě sežrali Ale v podstatě takhle zrychluju, pak ale místo plachtění držim rychlost.
OT - pardon, klidně to tu promažte (kromě prvního kde řešim i olej)
Okresky klidnou jízdou běžně jezdim za 5,5, nejmíň za 5,0 (200 km tam a zpět, průmerná rychlost ca 75 kmh,přes vesnice 55, mimo kolem stovky). Na druhý straně je sportovní jízda, to si na okresce vezme klidně 12
A to jezdim bez plachtění = zakvaltováno i z kopce (Fíkus je na volnoběh divnej, hlavně když je zaplá klima) a to ještě mám volnoběh prakticky ideální stav... Plachtění je na spotřebu lepší resp. plachtit tam kde není třeba brzdit, jinak brzdit motorem (na neutrál nezavře vstřiky). Na spotřebu hodně pomůže před místem brždění pomalu zpomalovat, např. půl kilometru před křižovatkou 110, pomaloučku ubírat rychlost tak aby se 50m před křižovatkou jelo 80 kmh - např. do "lehce stoupající roviny" - při plachtění bys nedojel, při mírném zpomalování celou dobu okamžitá spotřeba 5,0, pokud jedeš 110 až před křižovatku tak si celou dobu bere okamžitou kolem 8 Opět s ohledem na okolní provoz ať zase nejedeš jak kloboučník
90% plynu rozjet na 110, spojka, plachtit na 70. - tohle v provozu moc nejde, by tě sežrali Ale v podstatě takhle zrychluju, pak ale místo plachtění držim rychlost.
OT - pardon, klidně to tu promažte (kromě prvního kde řešim i olej)
Naposledy upravil(a) vladka1 dne 24.04.2017 13:13, celkem upraveno 1 x.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Mam rekord 4.8 s dvoulitrem trasu tam zpet 150km
a problem.... nikdo mi neveri.
Brzdit? Nesmi se, klima? Proboha jen to ne...
Sezrali? Nebojiim se, na radost z jizdy mam motorku.
To auto nedokaze-nejede.
a problem.... nikdo mi neveri.
Brzdit? Nesmi se, klima? Proboha jen to ne...
Sezrali? Nebojiim se, na radost z jizdy mam motorku.
To auto nedokaze-nejede.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Spotřebu paliva si řešte jinde, tady jste OT
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Nežere olej z výroby! Svýho fíka jsem si vezl nového z autosalónu, teď mám nalítáno 108tis. km a spotřeba oleje furt stejná, nulanula prd... Olej pořád Ford Formula F, měněno podle potřeby, 2x přešvihnuto i 20 000km...pkadecka píše:Nežere olej z výroby? Vždyť to má Ford i v návodu: "Spotřeba oleje se u nového motoru dostane na běžnou hodnotu až po ujetí přibližně 5000 kilometrů."
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue
Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
2x přešvihnuto i 20 000km...
to, se máš čím chlubit,
to, se máš čím chlubit,
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
...jen o pár set km. Ježděny delší trasy. Jak vidět, fíkovi to neuškodilo...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue
Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Tak ono nebude každé auto stejné, všechno se vyrábí s nějakými tolerancemi, takže předpokládám, že některý motor z výroby nežere vůbec nic, některý si holt něco vezme. Nový motor může brát víc oleje, než zajetý, protože pohyblivé části se vzájemně nepatrně obrousí a pak lépe těsní.
Ford (i jiní výrobci) se tou větou v manuálu jistí, aby jim to zákazníci nevraceli v záruce. Navíc to platí pro všechny motory v nabídce, naftu i benzín.
Někomu auto olej nežere ani po 150 tisících, někomu holt jo. A protože sytý hladovému nevěří, tak ti, kterým to nežere, nevěří těm, co jim to žere.
Taky se stává, že se do oleje dostává nespálené palivo, takže olej sice zdánlivě neubývá, protože ve skutečnosti co ubylo, bylo doplněno tím palivem Někdy hladina oleje i stoupá.
Ford (i jiní výrobci) se tou větou v manuálu jistí, aby jim to zákazníci nevraceli v záruce. Navíc to platí pro všechny motory v nabídce, naftu i benzín.
Někomu auto olej nežere ani po 150 tisících, někomu holt jo. A protože sytý hladovému nevěří, tak ti, kterým to nežere, nevěří těm, co jim to žere.
Taky se stává, že se do oleje dostává nespálené palivo, takže olej sice zdánlivě neubývá, protože ve skutečnosti co ubylo, bylo doplněno tím palivem Někdy hladina oleje i stoupá.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
presne..a hlavne to plati u utahanejch naftaku...olej vubec nezere ..bodej by jo..kdyz si ho sam doplnuje naftou
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23.06.2017 16:07
Total ineo esc 5W30 a 1.4 Duratec
Zdravím, mám dotaz, známý mi do 1.4 Duratec nalil olej Total ineo esc 5W30. Vím, že pro tenhle motor je předepsaný A1/B1 a A5/B5. A tenhle je C2. Tohle mám zjištěné. Předtím tam údajně byl nějaký AVIA olej, což prý taky není žádná sláva. Co jsem se dočetl, tak ford je předepsaný pro oleje s nižší viskozitu, což ten C2 také je. Ale nesplňuje tu fordí normu, ale nějakou od PSA a Toyoty. Vím, ze témat ohledně oleje je tady plno, tak snad tímhle dotazem nikoho nenaštvu, ale zajímal by mě názor konkrétně na tenhle olej a motor. Hodně mě to štve. Zdá se mi, ze po nastartování nějak prdí do výfuku, a pak to ustane. Ale to bude asi tou bohatší spalovací směsí po nastartování. Napadlo mě taky, je to stary motor, tak možná ještě v tu dobu ani C2 specifikace nebyla. Prosím o radu a případné zkušenosti.
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.
***
Bude to něco jako A1/B1 , neřešil bych to.
Mazat to bude a olej tam vydrží těch 5-8t km v pohodě.
***
Bude to něco jako A1/B1 , neřešil bych to.
Mazat to bude a olej tam vydrží těch 5-8t km v pohodě.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Fjuu: Ineo ECS 5W30 splňuje i A1/B1, A5/B5 a je v pohodě, skoro bych řekl ideální olej.
Prdí do výfuku a ustane - co ruplý svody a teplem se trhlina zatáhne?
(Dobře se to hledá omydlením a fouknutím do vejfuku, kupodivu stačí pusou, jako estét jsem natáhl kus duše od kola - guma se líp volizuje, ale asi stačí igelit s dírou..., i ten minimální přetlak z trhliny buble jak sviňa
Prdí do výfuku a ustane - co ruplý svody a teplem se trhlina zatáhne?
(Dobře se to hledá omydlením a fouknutím do vejfuku, kupodivu stačí pusou, jako estét jsem natáhl kus duše od kola - guma se líp volizuje, ale asi stačí igelit s dírou..., i ten minimální přetlak z trhliny buble jak sviňa
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- torque
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08.08.2016 23:07
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
ahoj všem,
prosím o radu k mému "novému" starému FFII 1.6i...nyní mám v motoru olej LiquiMoly TopTec 4100 5W-40 (pokud štítek nelže). Po porovnání specifikací olejů a pročtení tématu oleje, nevím zda raději nechat a koupit pro nadcházející výměnu olej stejný nebo přejít s výplachem/bez výplachu na originál F.Formula 5W-30 (popř. jiná alternativa). Spotřebu oleje jsem za posledních 10tis.km nezaznamenal.
prosím o radu k mému "novému" starému FFII 1.6i...nyní mám v motoru olej LiquiMoly TopTec 4100 5W-40 (pokud štítek nelže). Po porovnání specifikací olejů a pročtení tématu oleje, nevím zda raději nechat a koupit pro nadcházející výměnu olej stejný nebo přejít s výplachem/bez výplachu na originál F.Formula 5W-30 (popř. jiná alternativa). Spotřebu oleje jsem za posledních 10tis.km nezaznamenal.
FoFon II, 1.6i 16v, combi, r.v.2004
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Klidně přejdi na A3 5W-30 . A pokud máš najeto víc km třeba +150t mohu za sebe doporučit 5W-40 maxlife Valvoline - velice kvalitní olej a auto je spokojené ,před tím jsem měl kombinaci 5w-30 valvoline + nano aditivum ale nic extra jsem nepoznal .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů