Motorový olej pro Focus - informace na str.1
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Od poslední výměny(cca 12000km) to spapalo litr 5W40 (Orlen Oil), teď budu dávat 5W50 Elf, ať objednávám do všech aut stejný olej, třeba si ho to zbaští míň a ještě mám větší rezervu v zátěži.
Tak a teď do mě
Tak a teď do mě
Focus 1999, benzín 1.8
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 998
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Já tam leji výhradně formulu (5l cca 500,-) a mezi výměnami (2x ročně, max. 15tis. km) nedolévám. A mám na ní najeto asi 150 tis. km.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 18.01.2014 13:43
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Jaký je rozdíl mezy olejem formula e a formula f ?
Ford Focus II 1,6 16V Titanium 5dv., r.v. 2008
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Formula F je nastupce Formuly E, prodává se už jen F. Mě by spíš zajímalo, jestli to je opravdu jen přebalený Castrol Magnatec,protože cenový rozdíl není úplně malý.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Pro informaci
ACEA 2010 představila minimální hodnoty Sulfátového popela ≥ 0.9% pro oleje A3/B3 a ≥ 1.0 % pro oleje A3/B4, zatímco dosud byl stanoven pouze maximální level, stejně tak jako pro ACEA C oleje. To tedy znamená, že hodnota sulfátového popela nutná pro plnění A3/B3 a A3/B4 je nyní přes limit ACEA Cx olejů. Tím pádem aktuálně nejmodernější oleje ACEA A3/B3-10 a A3/B4-10 již nemohou najednou uvádět a plnit i nejmodernější ACEA Cx-10.
Změny hodnoty popela taký zasáhly starší VW specifikace pro naftové agregáty, tedy 505.00. Od roku 2000 byla 505.00 často nahrazována s 505.01 nebo 507.00. Hodnoty popela požadované pro 505.00 jsou ale také příliš veliké pro plnění ACEA Cx !! Tím pádem od prosince 2012 může být VW 502.00/505.00 vyráběno pouze jako olej typu "high SAPS" (bez ACEA C3) a pouze 502.00/505.01 nebo 504.00/507.00 mohou být moderně vyráběny uváděny jako "lower SAPS" oleje.
Jen pro připomenutí, máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Změny v ACEA specifikacích by měly znamenat, že všichni výrobci olejů by se měli těmito pravidly řídit při jejich interpretaci a při sestavování svých retailových produktů - finálních motorových olejů. Ovšem reálná interpretace nových ACEA pravidel je vždy jak je možno vidět jiná a nejednotná, proto se nadále na trhu setkáváme a budeme setkávat se špatnými a již reálně výrobně nemožnými specifikacemi, které jednoduše řečeno "nejdou dohromady" (Třeba populární ACEA C3 + VW502.00 / 505.00 / VW505.01 je již nemožné).
ACEA 2010 představila minimální hodnoty Sulfátového popela ≥ 0.9% pro oleje A3/B3 a ≥ 1.0 % pro oleje A3/B4, zatímco dosud byl stanoven pouze maximální level, stejně tak jako pro ACEA C oleje. To tedy znamená, že hodnota sulfátového popela nutná pro plnění A3/B3 a A3/B4 je nyní přes limit ACEA Cx olejů. Tím pádem aktuálně nejmodernější oleje ACEA A3/B3-10 a A3/B4-10 již nemohou najednou uvádět a plnit i nejmodernější ACEA Cx-10.
Změny hodnoty popela taký zasáhly starší VW specifikace pro naftové agregáty, tedy 505.00. Od roku 2000 byla 505.00 často nahrazována s 505.01 nebo 507.00. Hodnoty popela požadované pro 505.00 jsou ale také příliš veliké pro plnění ACEA Cx !! Tím pádem od prosince 2012 může být VW 502.00/505.00 vyráběno pouze jako olej typu "high SAPS" (bez ACEA C3) a pouze 502.00/505.01 nebo 504.00/507.00 mohou být moderně vyráběny uváděny jako "lower SAPS" oleje.
Jen pro připomenutí, máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Změny v ACEA specifikacích by měly znamenat, že všichni výrobci olejů by se měli těmito pravidly řídit při jejich interpretaci a při sestavování svých retailových produktů - finálních motorových olejů. Ovšem reálná interpretace nových ACEA pravidel je vždy jak je možno vidět jiná a nejednotná, proto se nadále na trhu setkáváme a budeme setkávat se špatnými a již reálně výrobně nemožnými specifikacemi, které jednoduše řečeno "nejdou dohromady" (Třeba populární ACEA C3 + VW502.00 / 505.00 / VW505.01 je již nemožné).
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
A přitom stačilo napsat : Ford jezdí na olej Formula F a jemu podobné s Fordí normou.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
ballu, hezky napsané. Ale 99,9% řidičů asi nezajímá kolik je v oleji " popela".
Jen jsi tam ještě měl napsat = Dávat olej určený výrobcem a včas měnit, a stačilo to.
Jen jsi tam ještě měl napsat = Dávat olej určený výrobcem a včas měnit, a stačilo to.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Fordova specifikacia je C3, Citroen/Peugeot do novych 1.6 TDCi je C2.
C1 ma nizsiu HTHS ako C4. Ani jeden olej C1/C4 nesplna Fordovu specifiakciu.
C1 ma nizsiu HTHS ako C4. Ani jeden olej C1/C4 nesplna Fordovu specifiakciu.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Tady se napsalo tolik hovadin a teď vám vadí příspěvek k věci protože má hodně písmenek? To jako fakt?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Jen aby se toho někdo nechytl a nepřidal tam pro lepší pocit trošku popela z kamenpetulak píše:ballu, hezky napsané. Ale 99,9% řidičů asi nezajímá kolik je v oleji " popela".
Jen jsi tam ještě měl napsat = Dávat olej určený výrobcem a včas měnit, a stačilo to.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Příspěvek k věci? To jako fakt? A čemu tím pomůžete?vita_k píše:Tady se napsalo tolik hovadin a teď vám vadí příspěvek k věci protože má hodně písmenek? To jako fakt?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Bez ohledu na vecne valky A3 vs A5 to pro me bylo zajimave cteni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Trochu rozebrána vlastnost olejů, některé hodnoty mají za příčinu poruchy motoru. Vypadá to, že některým popsané rozdíly hodnot dělají evidentně problémy. Nevím pak, proč se zde k olejům vyjadřují,
když maximálně rozumí označení
5W30 napsanýho v manuálu.
Ve článku je nejdůležitější poslední odstavec.
když maximálně rozumí označení
5W30 napsanýho v manuálu.
Ve článku je nejdůležitější poslední odstavec.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Ono to bude tím že drtivá většina uživatelů aut tam naleje co tam patří a neřeší blbosti ! S autem najezdí klidně i půl mega km bez problémů, teda jestli nekoupí další nové dřív. Ten článek tak pro tyto uživatele má nulovou hodnotu.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1
Můžeš mě i ostatním vysvětlit, proč toto fordí foru existuje, když si vše může přečíst v manuálu?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů