Stránka 45 z 48

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 06.01.2016 10:45
od stano.
Ano, donedavna bral od NGK. Teraz od Bosch.
Asi ako s olejom. Po novom zmenil dodavatela na Castrol.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 06.01.2016 12:08
od vitr73
no a vidis..a proto se mne termin "originalni dil" vubec nelibi a rozdrazdi mne....proc tedy platit or.dil draz(moc pripadu u vsech automobilek) kdyz to uplne stejne jde koupit jinde mnohdy levneji akorad to ma jinou krabicku ale jinak to je nachlup stejne?
treba u oleje jak pises...kdyz leju do nejakeho ff castrol (napsano na kanystru) nebo formula f(taky psano na kanystru) jakej je tedy rozdil? orygo dil se pozna jen podle toho ze je ve vice pripadech daleko drazsi nez to same z jineho kramu? ...nechapu to....

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 06.01.2016 13:34
od fofok
Zrovna u Fordu je ta cenová politika příznivější než u jinejch značek.Je to každýho věc jestli dá za svíčky o pár desetikorun víc nebo za olej Castrol Magnatec o 300,- víc než za origo Formulu.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 06.01.2016 14:50
od Karel2
O 300 vic? U nas se Ford nestiti chtit 600 za obycejnej tocenej, uz ani nevim presne kolik to bylo pri prvni garancce. Jinak ja mam na vicku oleje Castrol primo vylisek, takze ho davali uz pri vyrobe.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 06.01.2016 15:38
od stano.
vitr: Ked das olej Castrol Magnatec 5W-30 A1/B1, tak to mas to iste ako original. Ano. Ale nebudes davat do auta nejaky Carlson 5W-30 (kaufland) ako nieco totozne s originalom.
A to iste plati aj u sviecok.Ked tam das tu istu NGK, alebo ten isty Bosch, vsetko v poriadku. Ale ked tam das nieco ine, aj ked kompatibilne, mozu sa objavit problemy. A zvysok som uz pisal pred tym.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 06.01.2016 16:29
od pkadecka
Carslon už má olej přímo s fordí specifikací: http://www.carlson-oil.cz/plne-syntetic ... 0-ford.htm

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 06.01.2016 16:37
od miki21
oleje řešte jinde :wink:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 18.02.2016 12:37
od tomax
Chlapi, poprvé jsem do tohoto fóra psal v r. 2010 s problémem s cukáním, jak jsem auto koupil.
Za tu dobu jsem už zase něco najezdil, teď mám 232tkm.

Můj problém teď je v tom, že po nastartování studeného motoru na benzín (mám i LPG),
občas motor zhasne, nebo se z toho tak tak vyhrabe, aby nezhasl. Pokud zhasne, tak po druhém startu už zpravidla nezhasne - udrží se, ale je fatální problém se s tímto studeným motorem hned rozjet.
Jakékoli přidání plynu způsobuje v lepším případě zadušení motoru (ikdyž motor nezhasne), v horším případě velmi nepříjemné střílení do sání. Pokud nechám studené auto po nastartování cca 2-3 min. na volnoběhu, tak mám šanci se s autem jakž takž rozjet, jinak to je opravdu skoro nemožné.

Pokud se motor alespoň trochu zahřeje, tak to bych řekl, že i jede.
V nižších otáčkách u teplého motoru na benzín to občas i zacuká, nejde to plynule do tahu po sešlápnutí z nižších otáček - cca kolem 1400.
Jak to automatika přepne na LPG, tak žádné cukání, plynulá akcelerace při přidání plynu ... prostě bez problémů.

Co jsem zkoušel:
Vzduchový filtr je OK.
Používal jsem na doporučení nějaké přípravky do benzínu na pročištění vstřiků, ale bez zásadního efektu.
Svíčky jsou skoro nové, max. 5000km.
Zkoušel jsem různé bezníny od různých dodavatelů jak 95 tak i 100 okt., ty 100 okt. působí méně problémů při studeném motoru, ale ani tak to není úplně v pohodě.
Dle mechanika není rozvodový řetěz slyšet, tak by měl být ještě OK. (údajně má životnost kolem 200tkm)
Na diagnostice to už bylo mnohokrát, nic se v závadách nenašlo, až na jeden údaj, který se mechanikovi nezdál: časování zapalování: 40st, údajně má být kolem 15-25. viz. příloha z diagnostiky (motor ještě nebyl úplně zahřátý)

Mám FF Cmax rv. 2006, 1,8 -92 Kw - motor QQDB

Nevím, co ještě kontrolovat, zda nějaké netěsnosti, "přeskočení" rozvodového řetězu ... fakt nevím, ale jezdit se studeným motorem se fakt nedá.

Nemáte nějakou radu nebo nasměrování?
Díky.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 18.02.2016 20:51
od krenda
Pokud ti to na LPG jede dobře, tak zapalování je v pořádku. Směs LPG je hůř zapálitelná a vyžaduje zapalování ve 100% stavu. Proto bych se zaměřil na problém ve vedení a dávkování benzínu. Palivové čerpadlo, filtr- pokud je osazen, voda v benzínu, vstřiky. Pokud už jsou načaté vstřiky- zalepené karbonem, směsí LPG která kolem nich proudí, tak přípravek v benzínu při pouhých startech a krátkou dobu jízdy než auto přepne na plyn nemůže pomoct. Právě benzínové vstřiky hodně trpí. Nejsou v provozu, nečistí se benzínem. Zkusit je vytáhnout a pročistit v ultrazvukové čističce...

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 19.02.2016 08:15
od tomax
Díky za reakci.
Přípravek na čištění jsem nalil do nádrže a najel jsem min. 200km jen na benzín na jeden zátah,
abych to pročistil, tak jsem si myslel, že by těch kontinuálních 200km mohlo něco pomoc, ale moc to teda nepomohlo.

S tou vodou v nádrži ... možná by to mohlo být, zkusím se domluvit s mechanikem,
zajímavé, že tyto příznaky s cukáním jsou asi nejvíce kolem 0 st venkovní teploty.

S tou ultrazvukvou čističkou, podívám se, kdo je to v okolí schopen udělat.
Jaké jsou orientační ceny za vyčištění?
Jde vůbec tímto čištěním vstřik zachránit do "skoro původního" stavu?

Náhodou nemá někdo ještě nějakou zkušenost s tím časováním, jak jsem psal?
Je to vůbec nějaká důležitá hodnota, kterou je třeba řešit?

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 19.02.2016 12:13
od vitr73
pripravek na "cisteni vstriku" je uplne predrazena vec co jde koupit u kazde druhe benzinky...a jmenuje se E85-neznam nikoho kdo po pouzivani dlouhodobe E85ky si stezoval ze by se "neco" ucpalo....to same Velfobin...opet ho nahradi plne E85ka....vsechny tyhle predrazene sracky jen kvuli blbosti uzivatelu vyrobci vydelava penize....
o nejakem zazracnem pripravku do nafty se ani nebudu vyjadrovat....ale kazdej sveho stesti strujcem...

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 20.02.2016 11:37
od phofy
vitr73 píše:o nejakem zazracnem pripravku do nafty se ani nebudu vyjadrovat....ale kazdej sveho stesti strujcem...
A čím se dají vyčistit, když ne přípravkem?

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 20.02.2016 11:48
od Karel2

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 20.02.2016 16:18
od Tomin123
tomax píše:Můj problém teď je v tom, že po nastartování studeného motoru na benzín (mám i LPG),
občas motor zhasne, ...
Zkus jednoduchou vec:
- vecer pred zhasnutim motoru prepni na benzin a nech to 10 minut bublat na volnobeh
- pripadne obcas 10-20sec. pridrzet na 1200 otackach, pak zas nechat spadnout na volnobeh
- rano uvidis jestli to bude lepsi
- pokud ano, je plyn spatne nastaveny a jeho adaptace (ze vcerejsi jizdy) Ti pak rano kazi benzinovou smes

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 03.05.2017 20:56
od kama83
tak jen doplním info ohledně mého problému z před roka a půl (asi 3 stránky zpět)

předchozí text:"Tak jsem tedy vyměnil civku za originál fomoco z jineho auta a je to ok. Foki holt ví o cem mluvi.

Rekapitulace. Cukal mi motor při rychlém přidání plynu a po vymene svicek a civky za orig. Fomoco pomohlo. Bylo to civkou ale jelikoz ta znicila i svicky, menil jsem i je. Sehnal jsem je na netu za cca 80 kc za kus. Docela tezko se shánějí fomoco. Maji ngk ci bosch. Kdyby tedy nekdo chtel odkaz na ty stranky, muzu se podivat. Civku jsem koupil spolecne s celym autem na dily. Jinak orig. Stoji min 2500 nova a buhvi kolik z vrakace pouzita."


doplnění infa:

kabely jsem již neměnil, zapomněl jsem na to, nicméně od té doby s tím není žádný problém (ťuk, ťuk) - tzn. že je originál cívka (i použitá) prostě kvalitativně lepší, než třeba Valeo za 1700 Kč, nebo tím, že jsem vyměnil i ty svíčky (1,5 roku staré origo fomoco za nové original fomoco)

tzn - svíčky či cívka - a tím se vracíme na začátek tohoto celého vlákna, kdy přesně toto psal Foki

já už pro jistotu s sebou vozím obojí náhradní, kdyby se po cestě projevila stejná závada

PS: k tomuto přidám i jednu zajímavost ohledně katalyzátoru, když mi před lety vyplivla z podobných příčin 1. cívka, tak jsem takhle ujel asi 300 km s tím, že mi při prudší akceleraci motor jel jen na 3 válce (po vypálení čehosi v ŘJ pak už jen na válce 2 - vždy jdou spolu 1. a 4. válec a 2. a 3.) - no a podle toho jsem soudil, že jsem si tím zničil katalyzátor - u první TK to neprošlo emisemi (ale tenkrát to ještě neřešili s těmi diagnostikami jako dnes a dal mi to jen tak) a letos u druhé TK jsem se tedy obával, že už budu muset kaťák měnit - světe div se, kluk na emisích tak dlouho stál na plynu a hodnoty klesaly až do povoleného limitu, takže jsem měl radost a bylo to

toť vše :-) sorry za story