DPF + benzin
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
DPF + benzin
Viac krat som uz pocul, ze sa na nas chysta prekvapenie v podobe montovania DPF filtrov aj do benzinovych motorov kvoli novym Euro normam. Pod zamienkou ekologie.
Co je na tom pravdy? Mate o tom lepsie info? Kde k tomu najdem nieco aspon trochu zarucene?
Aby som vedel, dokedy sa mam rozhodnut o kupe noveho/jazdeneho auta...
Co je na tom pravdy? Mate o tom lepsie info? Kde k tomu najdem nieco aspon trochu zarucene?
Aby som vedel, dokedy sa mam rozhodnut o kupe noveho/jazdeneho auta...
- Jajar
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 21.03.2012 16:31
Re: DPF + benzin
Já teda nejsem expert, ale už z podstaty funkce DPF je to stejnej nesmysl, jako kdybych Ti řekl, abys mi došel nabrat vodu do síťovky.
Ale možná se takhle po ránu mejlim .
Ale možná se takhle po ránu mejlim .
Focus II 1.6 Ti-VCT, 3 dv.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: DPF + benzin
Pre Euro VI maju aj pre benziny rapidne klesnut normy pre mikrocastice. Tak ze ci sa to nebude riesit DPF, alebo niecim veelmi podobnym.
Samozrejme, ze to nebude rovnake ako naftove DPF. Ale skusenosti s nim a fakt, ze pre benzin bude musiet byt este jemnejsie, su dostatocnym dovodom pre mna, aby som to v aute nemal ani keby co bolo. Plus ze to bude novinka s mnohymi chybami, ktore sa vychytaju az casom.
Ved pre naftaky su v autach od 80-tych rokov (ak mam spravne info) a stale su s tym problemy.
Samozrejme, ze to nebude rovnake ako naftove DPF. Ale skusenosti s nim a fakt, ze pre benzin bude musiet byt este jemnejsie, su dostatocnym dovodom pre mna, aby som to v aute nemal ani keby co bolo. Plus ze to bude novinka s mnohymi chybami, ktore sa vychytaju az casom.
Ved pre naftaky su v autach od 80-tych rokov (ak mam spravne info) a stale su s tym problemy.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: DPF + benzin
Tie problemy vychadzaju z nevhodneho pouzivania aut s DPF. Auta, ktore jazdia dlhe trasy s DPF problem nemaju. Napr. pre FFII 2.0TDCI je norma vymeny DPF 120 tisic km. Pritom viem o minimalne jednom, ktory ma yz takmer 180 tisic a stale na povodny filter. Iba dolial aditivum a bolo vybavene, DPF stale v pohode.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: DPF + benzin
To je pravda. Ale ja budem auto pouzivat inak, nie stale na dlhe trasy. Nechcem preto diesel, a vobec nechcem v aute DPF.
Este raz otazka. Viete niekto podrobnosti o Euro 6 a ci to bude znamenat nutnost mat DPF aj v benzinovych motoroch?
Este raz otazka. Viete niekto podrobnosti o Euro 6 a ci to bude znamenat nutnost mat DPF aj v benzinovych motoroch?
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: DPF + benzin
Ano, u motorů s přímým střikem, který zapříčiňuje vznik sazí i u benzinových motorů, EURO 6 znamená přítomnost DPF.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: DPF + benzin
Dik za info. Konecne k veci
Ak to bude bez priameho vstreku? Budu aj take motory?
Ak to bude bez priameho vstreku? Budu aj take motory?
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: DPF + benzin
To je otazne, ci budu "nepriame" motory, mozno sa konecne zmeni metodika merania spotreby na sposob tej americkej.
Nech je, ako je, ale benzin ti nikdy nevytvori tolko pevnych castic, ako nafta. Mimochodom, kto uz videl dymiace TSI? Jednoducho nafta dymi viac. Takze problemy s DPF ocakavam mensie a teda mozno na inom principe, nez naftove. Pripadne nebude problem s vypalovanim, lebo benzin ma principialne vyssie teploty.
http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards
Podla tohoto je uz dnes limit na pevne castice rovnaky pre naftu aj diesel a ziaden benzin DPF este nema.
Euro6 ma mat rovnake limity na castice, takze ziadna zmena.
Nech je, ako je, ale benzin ti nikdy nevytvori tolko pevnych castic, ako nafta. Mimochodom, kto uz videl dymiace TSI? Jednoducho nafta dymi viac. Takze problemy s DPF ocakavam mensie a teda mozno na inom principe, nez naftove. Pripadne nebude problem s vypalovanim, lebo benzin ma principialne vyssie teploty.
http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards
Podla tohoto je uz dnes limit na pevne castice rovnaky pre naftu aj diesel a ziaden benzin DPF este nema.
Euro6 ma mat rovnake limity na castice, takze ziadna zmena.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Test driver
- Příspěvky: 4779
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF + benzin
Některý motory už plněj euro 6 teď a nemaj dpf.Tsi má černej vejfuk jak starej nafťák.Věřím že se to automobilky budou snažit vymyslet jinak a nehrotil bych to a rozhodně bych s toho nebyl zbytečně předposr...j jak by řekl Karl von osterreich Je zbytečný to teď řešit,počkal bych s čím vylezou a podle toho se zařídil.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: DPF + benzin
Kup si novy Mercedes a nemusis to resit.
A pokud budes dal jezdit v autech starych 10 let a vice,tak te DPF v benzinech jeste velmi dlouho nemusi trapit. Nehlede na to,ze se u tech slabsich motorizaci jiste obejdou bez DPF.
A pokud budes dal jezdit v autech starych 10 let a vice,tak te DPF v benzinech jeste velmi dlouho nemusi trapit. Nehlede na to,ze se u tech slabsich motorizaci jiste obejdou bez DPF.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: DPF + benzin
Rozmyslam nad novym. Nie "novym", tam ma to nemusi trapit. Mlynceky s objemom pod 1.6 nechcem. 1.6 je minimum, aj to len s turbom... A dalsiemu kurvitku v podobe vysokotlakoveho priameho vstrekovania sa tiez radsej vyhnem.
S tym, ze uz dnesne splnaju Euro 6 bez DPF je tiez pravda. Tak diky za ukludnenie, nemusim to riesit do roka. Este FoFika dojazdim
S tym, ze uz dnesne splnaju Euro 6 bez DPF je tiez pravda. Tak diky za ukludnenie, nemusim to riesit do roka. Este FoFika dojazdim
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 10 hostů