problikavajici kontrolka mazani

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 » 20.06.2016 16:00

Tak půl roku a začalo to problikávat už před výměnou.Ale jak jsem už psal,dnes ani jednou.Jinak je to Ford Focus rv.1999 1.8 jen nevím jestli TDCi (je napsáno na kastli) ale já si myslím že je to TDDi protože má 66Kw.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od vladka1 » 20.06.2016 16:10

Jako první změřit tlak oleje.
Až pokud je tlak v pořádku tak jít po čidle. "Vono to bude čidlem" je nejlepší cesta k zadření/ opotřebení ;) Stejně tak jezdit s blikající kontrolkou s tim že "to nebude nic hroznýho, vždyť zvuk je normální" Aneb nízký tlak oleje = (hlavní) ložiska můžou jít nasucho, slyšet to neni ;)

Prohlá vana - přicpaný sací koš, vadné/ opotřebené čerpadlo, vadná regulace tlaku atd.
Olej 5w40 a 10W 40 má za provozní teploty stejnou viskozitu, 5W je řidší jen za studena. Spíš se viskozita liší jen o něco málo podle konkrétního oleje (za tepla klidně může být 10W40 řidší než 5W40). Pro Focus je 5-10W40 hustá až až, ta se leje do opotřebovanýho olejožrouta...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 » 20.06.2016 16:57

No jak jsem už psal tak mám prohlou vanu dovnitř a sací koš je těsně nad ní,velká pravděpodobnost problému.Našel jsem tu i podrobný návod jak na to takže půjdu do toho a uvidím.

Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 » 20.06.2016 18:22

ObrázekObrázek
Mohl by to být ten problém???

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Nepér » 21.06.2016 10:12

Vypusť olej, sundej vanu a uvidíš, nic lepšího na internetu nezjistíš. Třeba je to jenom tím, že je sací koš ucpaný plechem vany, nebo je ohnutý, vlivem toho třeba netěsní...
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 » 21.06.2016 10:57

Díky,přesně tohle mám v plánu.Snad to bude jeden s těchto problémů.Pak dám vědět.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od stano. » 01.01.2018 18:34

Menili ste niekto olejove cerpadlo na 1.6 TDCi? Odchadzaju vobec?
Kontrolka po nastartovani zhasne dost neskoro, skapalo turbo a mazacia skuska dopadla katastrofalne.
Cca 10t km dozadu som mal ten motor otvoreny a po karbone tam nebolo ani stopy. Takze zasvinenie karbonom sa mi nezda.
Teraz som ten motor este nevidel. Zhanam info, na co sa pripravit.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od stano. » 02.01.2018 22:55

Kedze sa nikto neunuval, odpoviem si sam, mozno aspon ja pomozem niekomu dalsiemu:

Na Citroen fore som sa docital, ze obtokovy ventil cerpadla sa casom zvykne pokazit. Tam je gulicka na pruzinke, co ma otvarat pri prilis vysokom tlaku na vystupe. A po rokoch sa stava, ze plne otvara uz iba pri necelych 2atm a vacsi tlak nie je teda ani pri vyssich otackach. Pri vypnuti motora sa ani nemusi uplne zavriet, takze olej padne do vane. Preto pri starte dost dlho svieti kontrolka mazania. A kvoli tomu nizkemu tlaku nemaze motor a turbo.
Nasiel som vela pripadov aj s novsimi 1.6HDi 8V, ze im toto spravilo cerpadlo pri relativne nizkom najazde.
Od mechanika, co robil repas turba mam potvrdene, ze na starych aj novych 1.6 TDCi motoroch je castou chybou havarie turba bud zalepenie privodu oleja karbonom alebo tato chyba cerpadla. Casto je to aj ruka v ruke. Pretoze pri nizkom tlaku je aj mensi prietok oleja, ma tendenciu v kanaloch karbonovat.

Takze ak dopadne mazacia skuska turba zle, pricinou moze byt nielen zapchata trubka/stiko, ale aj cerpadlo. Podla oficialneho postupu sa po havarii turba ma menit:

turbo
privodna hadicka oleja k turbu + novy srob so sitkom - ten novy ma inak tvarovane a vacsie sitko
olejove cerpadlo - kvoli obtokovemu ventilu
nasavaci kos olejoveho cerpadla - malo by stacit vycistit, no ide to dost komplikovane
olejova vana - kvoli usadeninam na dne, ale staci vycistit - toto stale neupravili a stale ma tak blby tvar, ze na dne zostava 3-4 deci oleja
na starsich 16V aj olejova merka, ak je tam stary typ (ta nova ma posunute rysky vyssie, aby sa do motora lialo viac oleja)

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od jojto » 21.02.2018 19:30

Priklad z praxe. Dôvod preblikavania kontrolky mazania hlavne do kopca, odhaleny. Zvukovy prejav pre pana vodica nepostrehnutelny. Na volnobeh jemne trhanie a trasenie agregatu. Je to sice Iveco Cargo120 - 6 valec, ale pre ukazku:

Drziak loziska kluky, vymena jedine s blokom (este spekulujeme)..cca 10.000€.
Přílohy
IMG_20180221_093147.jpg
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů