spínání turba?

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
kmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kladensko

spínání turba?

Příspěvek od kmichal » 27.03.2006 21:30

při jakých otáčkách má spínat turbo?se mi zdá,že mi spíná dost pozdě-tdci 85Kw

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 27.03.2006 22:29

cca 1700 - 2000
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 27.03.2006 22:31

spínat se tě může tak ventilátor u chladiče, ale turbo ti slále běží s běžícím motorem, teda pokud se ti v ložiskách nezadře a přestane běžet a to by jsi potom okamžitě poznal na výkonu, jelo by to hůře než klasický atmosférický diesel. Turbo ti jen může zabírat až od určitých obrátek, pokud má stavitelné statorové lopatky může ten záběr být plně plynulý...
:idea:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
Singlemalt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Turbo

Příspěvek od Singlemalt » 14.11.2006 10:25

Zdravím.Ohledně turba bych potřeboval taky radu.Začíná mi to zabírat někde při 3000 ot. a do té doby se celkem nic moc neděje. 1 a 2 celkem jdou, ale při řazení ze3 na 4 otáčky spdnou ke 2000ot a než se to vyhrabe k 3000 je to docela doba.Při diagnostice mi zjistili, že turbo tlakuje při 2800 otáčkách 0.2 něčeho a podle tabulek při 1800 už by toho něčeho mělo být 0.4. V čem může být problém?
Díky.

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 14.11.2006 11:00

Nazdárek, tak ohledně toho turba by to mohlo být:
1. Špatný snímač tlaku plnícího vzduchu na intercooleru-udává nižší hodnotu tlaku než tam ve skutečnosti je, tzn. meší dávka paliva (měla by zjistit diagnostika)

2. Prasklá (steřelá) hadička podtlaku z ovládacího elektronag. ventilu do aktuátoru turbodmychadla ovládacího natáčení rozváděcích lopatek turbíny. (menší ovládací síla-malé natočení lopatek)

3. Prasklá (steřelá) membrána aktuátoru turbodmychadla ovládacího natáčení rozváděcích lopatek turbíny. (menší ovládací síla-malé natočení lopatek)

4. Zapečený, případně přidřený mechanizmus ovládání natáčení lopatek v turbíně turbodmychadla.
[/code][/quote]
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
Singlemalt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Singlemalt » 14.11.2006 11:13

Díky.Mrknu na to.Ty střelé věci - membrána a hadice - jaký myslíš že je časový horizont pro steření. Auto bylo vyrobeno 11/2001, a do provozu uvedeno 3/2002, a má najeto 86.000,-.
Dík.

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 14.11.2006 12:37

Nazdárek, ta doba se těžko určuje. Ta hadička může být také prodřená, například od ostré hrany, nebo jiné hadičky. Už jsem se také setkal s vadným elektormag. ventilem přepouštěcím podtlak z vakuové pumpy do aktuátoru turbodmychadla.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
Singlemalt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Singlemalt » 14.11.2006 12:41

No koukám že "možnosti tu sou".Díky za info.
FF 1.8 TDCi 115HP 2002

Uživatelský avatar
Pupca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Valašské Meziříčí

Příspěvek od Pupca » 14.11.2006 13:21

Mel bych taky dotaz. Jak to je u TDDI ? V jakem momentu by melo spinat turbo, me to taky preleze 2000 ot a turbo zretelne kopne nejdriv od 2600 ot.

Diky
Focus 1.8 TDDI (66kw) kombi r.v. 2000 Trend,
Obrázek

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 14.11.2006 14:09

Nazdárek, u TDDI nemá turbo natáčecí lopatky, tzn. že zátah je až při vyšších otáčkách a není tak výrazný. Taky bych se podíval na vzduchový filtr-jeho stav.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
Pupca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Valašské Meziříčí

Příspěvek od Pupca » 14.11.2006 14:54

Dikez.
Od vyssich otacek myslis jakou hranici? 25OO, 3000 nebo víc?
Asi se ptam jak lopata,ale co lepsi se zeptat nez nevedet.
Focus 1.8 TDDI (66kw) kombi r.v. 2000 Trend,
Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 14.11.2006 21:44

Hoj kluci,mam taky promblem(mozna turbo).Jak tomu slapnu,tak se mi stava, hlavne kdyz zaradim druhy stupen (nebo i trojka je lina) u techto rychlosti je to znat nejvic.Ze turbo chitne jak ma,pak kolem 3000ot. zase jakoby zvadlo nebo vubec nezabere.Mozna je to jedna z moznosti co psal Dala.Jinak Dalo vypadas ze se vyznas :lol:
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.11.2006 22:03

:x kdyz vidim vetu "turbo spina", tak mi jde mraz po zadech! Turbo nijak nespina, turbo pohani vyfukove plyny, takze se toci porad a az se zvysi mnozstvi vyfukovych plynu, tak se turbokompresor roztoci rychleji, motor plni vetsim tlakem a pak je citit, ze auto vice tahne. Uz jsem tu daval odkaz nekde jinde, ale kdo si chce o tom neco precist, tak muze tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
Ja mam TDDi a turbo mi zabira normalne od cca. 1800 ot. Kdyby to bylo od 2500, tak si toho asi moc neuziju, protoze tak motor vetsinou ani nevytacim. Ale ovlivnuje to hlavne styl jizdy, kdyz dam plyn na podlahu, tak zatah turba je krasne poznat, ale kdyz plynule pomalu pridavam plyn, tak klidne muzu vytocit na 4000 a zatah neni citit zadny. Pokud ma nekdo pocit, ze mu turbo tahne jenom do 3000 ot., tak to muze byt tim, ze nejvetsi kroutici moment je kolem 2000 ot a potom pomalu klesa, takze ten nejsilnejsi zatah potom vystrida umirani a od 3500ot. to treba uz vubec neleze nahoru. Kdezto u benzinaku to fici porad az do 7000 ot.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 14.11.2006 22:15

Je to vsechno pekne,ale vim co mi to delalo pred tim jak mi to fungovalo.Rikam druhy stupen jednou zabere jak ma nebo vubec pak se treba vzpamatuje i u 3000ot a pekne to dotahne do 4000ot. Je to TDCI uz jsi zkousel TDCI ? :lol: P.S. Uvadim druhy stupen proto ze to jde pekne poznat na zatahu.
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.11.2006 22:19

No, to jsi ale nenapsal :) :wink: Normalni to urcite nebude, zkus si skontrolovat ty filtry aspon.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 16 hostů