LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
jansamaj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 14.11.2015 05:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jansamaj » 18.04.2017 21:59

45tkm som najazdil s podtlakovym primazavanim a teraz 5tkm s tlakovým. Zatiaľ bez problémov

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 18.04.2017 22:16

tlaky 8,5 a 9,5 opravdu standard nejsou...
dívej co jsem naměřil já :D

https://drive.google.com/file/d/1LjMhDu ... sp=sharing


Nebudu tě plašit, vlivem nulové vůle mohlo dojít k netěsnosti a podpálení ventilu. To ano.
Ale v tom případě bych ten ventil chtěl zpět, a co sedla? Ty dělat nebudete?

Ještě si nenapsal ty ventilové vůle. Nerozumím tomu, to už mechanik ví, že jsou podpálený, ale vůle ještě neměřil?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 18.04.2017 23:15

Tech dotazu je celkem hodne tak snad neco nevynecham. Co se tyce primazu tak ja ho nemam. Nez jsem si LPG poridil, prosel jsem cele tohle vlakno a ty nazory byly hodne rozporuplny. Stryc mel pry primaz blbe nastaveny takze mu to poustelo jen do jednoho valce. Co to bylo za system netusim. Co se tyce ventilu, mechanik (zde chvaleny pan Sindler z Brna) mi do telefonu oznamil, ze klepani ventilu slysel hned co nastartoval, takze nebylo co resit a po odhadu ceny jsem mu potvrdil, ze muze to nechat opravit, takze sundal hlavu a poslal clovekovi co se na ty hlavy specializuje. Nasledne po par hodinach telefon ohledne stavu ventilu a navyseni ceny opravy o ty vyfukove ventily. Nez jsem tady komentoval, tak jsem nevedel ze se opotrebovavaji jak sedla tak ventily takze ano, opravuji se jak sedla tak ventily, nasavaci se prebrousi, vyfukove meni. Co se tyce cest, ktere jsem s tim jezdil, tak prvnich 50 tis okresky a mesto, obcas dalnice. Poslednich 10 tis 90% dalnice. Diky tomu jsem na to prisel, protoze na dalnici mel problem vyjet kopec, ale jen nekdy. Jinak problemy uz byly pri posledni ceste do HR v srpnu min roku, kdy auto taky bojobalo s vykonem, ale posledni dobou to bylo castejsi a vice znat. Ve meste toho vykonu neni treba tolik, takze bych to zrejme nechal zajit daleko dal. Jinak na ty vule jsem se ptal kde koho, posledna par dni zpatky jsem volal do autogas Cadek, jestli by mi ty vule nezmerili a rekli ze to nedelaji.

Jinak snad jeste perlicka, tak to mazani jednou stryci zalepilo benzinovy vstrik, takze na zahratem motoru startoval na 3 valce. Nahazel do oprav asi 50 tis Kc nez jsem ho piosal za svym plynarem p. Sedou a ten mu to spravil. Kdyz jsem s nim pak resil podpaleni u te Fordacke 1.6 tak rikal ze to slysi prvne. No co se tyce montaze a reseni problemu s LPG maximalni spokojenost ale tady v tomto me zklamal. No kazdopadne ja jsem druhy a p. Sindler jak jsem zminoval rika, ze ty ventily se u tech ford resi jednou za 80 tis km. Zrejme myslel prebrus.

Jinak to tlakove mazani ma smysl? Abych to fakt fungovalo a nebyl to jen tahak na penize. Elektronicke stoji 8 tis. to radsi necham spravit hlavu.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 19.04.2017 07:28

V navodoch mam meranie ventilovej vole na FF1 1.4/1.6. Na FF2 je to takmer rovnake. A je to jednoduche. Ak servis povie, ze to nerobi, mozeme polemizovat preco...

Spocitaj cenu zastavby, prehliadok, servisu, opravy hlavy, nutnej vymeny nadrze... kolko si usetril na LPG?

jansamaj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 14.11.2015 05:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jansamaj » 19.04.2017 07:56

Aj mne mechanik odmietol premietať ventilove vôle. Že tam praská na daaky šrob, ukazoval na stranu rozvodu. Ale ževraj len na 1.6 ti...

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 08:21

stano. píše:V navodoch mam meranie ventilovej vole na FF1 1.4/1.6. Na FF2 je to takmer rovnake. A je to jednoduche. Ak servis povie, ze to nerobi, mozeme polemizovat preco...

Spocitaj cenu zastavby, prehliadok, servisu, opravy hlavy, nutnej vymeny nadrze... kolko si usetril na LPG?
Těžko to takhle přesně spočítat. Revize dělám i s emisemi za 900, takže i kdyby půlka byla revize, tak za 5 let 2250Kč, instalace LPG 22 500Kč, jednou čištěný splynovač nebo co to bylo za 500Kč, teď posledně i s filtry za 1650Kč, a palivové čerpadlo benalu (ovšem to mohlo odejít i bez LPG, benzinu mam pořád nad 1/4) za 8 000 Kč. Teď oprava hlavy cca 13 tis. Kč, takže celkem 47 900Kč. Najeto na LPG 74 tis. Km, pokud bychom počítali tak 0,8Kč/Km úsporu, tak je to 59 200Kč ušetřeno, minus opravy máme zisk 11 300. Takže pořád se to oplatí, hlavně teď si troufám říct, že dalších 40 tis. Km by to mělo vydržet bez větších zásahů, takže dál to vydělává. Když to člověk porovná s naftou která jezdí za 5l/100km, při 30Kč za litr je náklad na KM 1,5Kč což já mám stejně s LPG a spotřebou 10l. Ale nemám v autě věci jako turbo, dvojhmotu, dpf, různý čidla atd. Takže z tohohle pohledu se mi jeví i oprava těch ventilů jako rozumná daň za tu úsporu. Nádrž se mění po 10 letech tuším, takže ta tam vydrží zřejmě do konce auta a taky nepočítám, že by to měla být nějaká významná pálka. Do 5 tis. by se to mohlo vlézt.

Jinak pokud by to někoho zajímalo, tak zde kompletní přehled spotřeby od 125 tis. Km. Vše poctivě zapisováno :) Bohužel zde nejde určit % poměr cest dalnice, mimo a město. Nicméně od 15.8. jsem v Brně a cesty se změnily na 90% dalnice do Ostravy a Bratislavy. Zbytek nákupy po městě, výlety a občas služebky v okolí Brna. https://www.spritmonitor.de/en/detail/590229.html
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 19.04.2017 09:38

Do te ceny ale nemuzes prece pocitat vymenu ventilu!

To je jen tvoje pochybeni.
Olej si taky asi menil ne? A kdyby ti v lpg servisu rekli ze to nedelaji, nechal by si ho 5 let? A pak zapocital cenu noveho motoru?
Jakykoliv servis vc.forda, ktery to musi delat. Lpg montazni firma s tim nema absolutne co delat, oni do mororu nelozi :)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 09:49

Tak dej 3000 Kč dolů, to už je jedno. :) Chtěl jsem tím demonstrovat, že pořád se LPG vyplatí. Právě jsem měl za to, že když to LPG dělají, tak kontrolují i ventily. No teď to budu asi servisovat u Šindlera, takže si to nechám vždy přeměřit. Ono taky těžko říct, kolik stojí ty podložky a jejich výměna, jestli třeba ten repas hlavy není ve výsledku levnější, než měnit co 20 tis. Km podložky. Prostě auto to je svoboda, ale taky peníze, peníze a peníze :D
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 19.04.2017 09:49

MaxSand: Takze ked zohladnim nutnost castejsej vymeny oleja a sviecok, spotrebu benzinu pri studenom motore a dalsie nevyhody LPG (nadrz v kufri, podzemne garaze, cas straveny po servisoch), ja tam usporu nevidim...

Meranie ventilovej vole by predislo repasu hlavy. Ale treba platit meranie. A potom nastavenie vole, ked je mala. To tiez nie je lacne.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 19.04.2017 10:02

Stano: Koukáš na to až moc pesimisticky ;)
Můj optimistickej pohled je: olej budu měnit tak jako tak po 15tis.km, spotřebu benzínu mám třetinu litru na 100km, do podzemních garáží normálně jezdím, vůle si zkontroluju doma při každý druhý výměně oleje a když jsem auto koupil, tak tam místo rezervy stejně byla jenom sada na opravu a polystyrenová výstelka (s autem jsem neměl defekt pneu na silnici několik set tisíc km, zatímco na motorce to řeším skoro každej rok - a tam ani možnost vožení rezervy nemám).
Naposledy upravil(a) jarous350 dne 19.04.2017 11:06, celkem upraveno 1 x.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 10:18

Taky bych to neviděl tak pesimisticky :) Olej měním po 15 tis. standardně, svíčky jsem prvně měnil ve 180 tis. Km, nicméně mohli mi je měnit i dříve při pravidelných servisech, ale spíš si nemyslím. Spotřeba benzinu mi dělá 0,25Kč/km, plyn 1,25, celkem 1,5. Takže s tím už počítám. Plyn se fakt pořád vyplatí. Jen ty podzemní garáže, to občas naštve, ale dá se to přežít, kdybych vozil častěji náklad, dám místo rezervy opravárenskou sadu. Stejně mám plnou asistenčku, takže bych to kolo asi snad ani neměnil :D. Pokud bys měl auto, který si vezme třeba 8l/100km LPG, tak se k tomu neblíží, ani nejúspornější nafta. A pořád jsi bez významnějších kurvítek.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 19.04.2017 10:25

Ake jeste se mam co ucit.
Poslechnout motor a zvakani ventilu (velka vule)diagnostikovat vuli nulovou s podpalenim ventilu. Tlak 8.5 diagnostikivat jako normalni.
Zabrusovani sacich ventilu, ktere se nemohou podpalit a nikdy se jejich vule nemeni...

Jeste ze jsem nikdy nic do servisu jeste nedal a dat nebudu muset.
Staci me ze spravujeme motorky po servisu. Tim nechci rici ze tvuj servis je spatny, zadny si jeste nemel.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 10:47

Tak abych to trošku dal na pravou míru. To cvakaní je velmi snadno zaměnitelné za cvakání plynových vstřikovačů. Nevím jak u jiných LPG systémů, ale Lovata cvakají pořádně. Nevím, jak to poznal mechanik, každopádně podle všeho měl pravdu. Tlak 8,5 byl vyhodnocen v servisu jako normální stylem, "odchylka 1 bar je v normě". Max tlak 9.5, MIN 8.5. Později na netu jsem vyčetl jak někdo na základě kompresního poměru vypočítal u tohoto motoru normu 8,5bar za studena, ale je pravda, že jiní uživatelé uváděli tlak i 13bar apod. Co se bude zabrušovat nebude netuším, nechávám to na hlavaři, který snad ví, co s tím má dělat :)

Jelikož ty zřejmě taky servisuješ a vidím v popisu Brno, tak se můžu zeptat kde děláš nebo co vlastníš za dílnu? Případně pošli do SZ, pokud nechceš dělat veřejně reklamu. :)

Jinak ještě mi nikdo tady neřekl, zda to přimazávání má opravdu smysl. To tlakové vychází na nějakých 5,5 tis. Kč. není lepší nastavit přivstřik benzinu?
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 19.04.2017 12:31

Delame motorky a jezdime zavody, auto jen svoje.
To co pises o tlaku je uplny nesmysl.
Nejaky nastrel dostanes kdyz vynasobis kompresni pomer druhou odmocninou, ale jen velmu zhruba.... 8 az 9 uz je mrtvy motor, nebo kdyz nekdo neda plny plyn a je zavrena klapka...tak potom nameri 8.
Testy primazu by me taky zajimaly, nenasel jsem nic krom placenych reklamnich testu, kde se ventily na benzin zaklepavali pomalu, pak osadili lpg, behem 20000 meli zaklepano 10x tolik co ja za 100.000km.
Pak dali flashlube a zaklepavani se nejen zastavilo, coz se nedelo ani u benzinu, ale dokonce se vule zacali zvetsovat.
To mi jako odpoved naprosto postacuje, hotovy Horst Fuchs.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 19.04.2017 12:55

Po 200t km na benzine (nemam LPG) som mal na sacich ventiloch VACSIE vole. Riesilo sa to tu. Takze je to mozne.
Ale suhlasim, ze v spojeni so spominanym produktom je to ako z teleshopingu.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů