LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 13:10

Šindelář mi říkal, že přímaz by nedával. Plynaři ho dávají rádi, zase na tom mají určitě marži a dovozce, se kterým jsem teď byl říkal, že klienti, co od něj mají 2l Focusy na LPG dávají přímaz a jsou v pohodě. Spíš mi to připadá jako jedna baba povídala. Všichni to mají z doslechu a nikdo tak doopravdy neví, jestli to něco ochrání nebo ne. Možná si to namontovat nechám a vyzkouším, jak dlouho ten motor vydrží při jeho používání. Pokud bych fakt s tím autem ještě 5 let vydržel, atakoval bych hranici 300 tis. km a vidělo by se, jak na tom ty ventily po 100 tis. Km převážně dálničního ježdění jsou.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 19.04.2017 13:13

Ja po 100 000km, rozdil proti tovarnimu:
saci 8x nula
vyfuk -0.10 , jeden ventil -0.15
Tento jediny dle manualu ford chtel zvetsit.
Udelal jsem vsechny, kdyz jsem mel dole vacku ze ..
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 13:17

Těch 100 tis. jsi udělal na LPG? S přímazem nebo bez?
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 19.04.2017 13:23

Tovarni brc takze bez, pozor hlava syda, ne aob..
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 13:35

Aha takže by to mělo něco vydržet už z výroby. No uvidíme co s tím ten hlavař udělá. Nemáte někdo info, jestli se tam do té 1.6 dá dát tvrzená sedla ventilu? Několikkrát jsem zdůrazňoval Šindlerovi, že pokud to jde, tak ať tam ty tvrzené dá, ale on jen že to běžně předává hlavařovi s infem, že se jedná o hlavu s motorem na LPG, takže jsem se nedozvěděl, jestli to jde a jestli to dělá.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 19.04.2017 13:52

Kolem tohoho se toci take oblacek tajemna.
Nekdo tvdi, ze ford nema tvrzena sedla - sedla jsou od doby favorita vzdy tvrzena, nemusi se davat olovnaty benzin.
Nekdo tady psal, ze hlavy jsou dle cisla dilu dokonce shodne.

Meli jsme escorda na plyn, namotano neskutecna porce km.
Ventily se zaklepaly o 1cm !!!!
Ne ze by se ale rozklepalo sedlo, nebo jaka je vseobecna predstava.. Cele to sedlo se zaklepalo hloboko do hlavy.
Pak rupl rozvodak, nechali jsme za 4 tisice opravit hlavu, nova delsi sedla, 2 nove ventily. A escord ma dodnes deda, auto ma 35 let a jezdi jak z praku.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 19.04.2017 14:00

Ono mě to tak připadá, že pořádně tvrzená sedla se dávaly právě kolem favoritů, pak se postupně začalo na tvrdosti ubírat, protože zjistili (asi), že je to levnější a ty bezolovnatý benzíny to dává, ale někde to přehnali jako u 1.8, kde ty sedla jsou prý tak měkké, že odcházejí i po 100 tis. Km na benzín. Pokud se tedy nebavíme o BiFuelu.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 19.04.2017 14:07

Po aditivech jsem patral 14 dni, krome jedna pani povidala, nebo reklamnich reci jsem nenasel nic.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 19.04.2017 15:12

To zaklepanie je asi 1mm :)

Uživatelský avatar
Regulos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 04.07.2008 14:08
Bydliště: Liberec

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Regulos » 22.04.2017 22:34

Přispěju svojí troškou do mlýna.
Auto koupeno s nájezdem 150tkm se zaklepaným 1 sacím ventilem. Což jsem zjistil až při řešení záhady neklidného volnoběhu.
Nádobka pro přímaz byla prázdná a vypadalo to že už dost dlouho. Takže je možné, že se ventil zaklepal kvůli nefunkčnímu přímazu.
Po repasi hlavy najeto s přimazáváním 50tkm a ventilové vůle beze změny od repase.
LPG Prins VSI, přímaz flashlube. Motor AODA. Svíčky Brisk LPG.
byl: 1.8TDCi 85kW, 2002, combi, comfort
je: 2.0 Duratec HE, 2009, combi, Titanium

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 02.05.2017 12:05

Takže jsem po opravě, v rámci repasu hlavy vyměněno i variabilní časování (+řemeny, olej a další blbosti). Variabil by asi ještě chvíli vydržel, ale při jednom jsem to nechal udělat. Bylo ještě originální z výroby takže je div, že vydrželo tak dlouho. Celková cena opravy necelých 22 tis.( bez variabilu cca 13 tis.). Provizorně jsem nechal nastavit přívstřik benzínu, dle plynaře co mi ten plyn montoval blbost, dle aktuálního u Ford motorů povinnost. Nicméně dle mých vlastních zkušeností, když jsem měl ty ventily nahlodané, tak jízda na benzín tomu dost pomohla, aby se autu vrátil výkon. Předpokládám, že se motor benálem trošku zchladil (pokud je to fyzikálně možné) a vůle se vrátily do normy. Níže aspoň foto vyměněných ventilů, dle hlavaře už nešly zbrousit do funkčního stavu, nevím, nevyznám se. Můžete posoudit, dle fotky níže.
Jinak na autě jsem udělal po opravě cca 1000Km. Výkon motoru se znatelně zlepšil, připisuji to taky tomu přívstřiku benzínu, který začíná na 3 tis. ot. I se zapnutou klimou tahá do dálničních kopců bez problému. Snad mu to vydrží :)
Přílohy
IMG_20170501_133343.jpg
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

jansamaj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 14.11.2015 05:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jansamaj » 13.06.2017 11:47

Tak sa pridávam do klubu zaklepanych ventilov ( aspoň si myslím že sú)
Keď jazdím sam, s vypnutou klimatizáciou tak som nič nepozoroval. Otáčky stabilné, necuka, štartuje dobre. Len spotreba..
Išli sme na výlet, celá rodinka, vonku teplo, zapnutá klíma a prvý kopec a auto vôbec nechcelo ťahať. Pod 2200ot vydavalo hlasný dunivy zvuk. Jemne cukanie. Všimol som si zvýšenej spotreby, po diaľnici kľudne aj 11l. A pod 9 sa len tak nedostanem.
Mám 1.6 ti najazdené cca 145tkm. Od cca 80tkm namontovaný plyn s podtlakovym primazavanim. Posledných cca 6-7tkm mám tlakové.

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 13.06.2017 12:16

Ono se to dá asi jednoduše poznat, jestli ten zvuk je už takový více dieselový. Ono hlavně teď v létě se to bude projevovat více, kdy má ten motor tendenci se více zahřívat. Pokud porovnám zvuk předtím a teď, tak aktuálně motor spíš jen cvaká, předtím klepal, resp dost hlasitě cvakal. Podle mě jsi v počáteční fázi. Mě se pokles výkonu projevoval už před rokem a postupně se to stávalo pravidelnějším jevem. Pokud to budeš řešit hned, je pravděpodobné, že něco ušetříš, protože bude stačit ventily jen přebrousit. Já jsem musel výfukové měnit. Btw. to podtlakové mazání taky funguje kdy se mu chce. Podle mě lepší už použít ten přivstřik benzínu nebo pokud už máš tlakový přímaz, tak víc už udělat nemůžeš. Dej to někomu kdo se v tom vyzná, opraví ti to a máš dalších 60 tis. km pokoj. Při tom tlakovém mazání pravděpodobně ještě víc.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 15.06.2017 09:23

Jízda s karavanem (1 tuna), poklidná jízda po okreskách = spotřeba 12,4 :D
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od ly-lu » 23.06.2017 12:30

Lidi co máte za systémy? Chtěla bych nechat udělat žábě přestavbu na lpg ale ztrácím se v těch všech výrobcích ... díky

líbí se mi toto:
http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/program-individual/
Naposledy upravil(a) ly-lu dne 23.06.2017 12:49, celkem upraveno 1 x.
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 16 hostů