Koupě Focusu mk1
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Koupě Focusu mk1
Tyhlety nabídky, kdy autu na prodej je "jenom" nějaká drobnost, bych ignoroval. Dieslům nijak zvlášť nerozumím, ale co když to nebudou jenom vstřiky? Hoď si to na papír, kolik bude stát auto, kolik díly, kolik práce na opravu a uvidíš. Ale hlavně bych počítal s tím, že to nemusí být jenom vstřiky.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Koupě Focusu mk1
Za auto dáš cca 10 tkč a za repas čerpadla a vstřiků a vyčištění pal soustavy dáš dalších cca 35 tkč.
A to jsi auto ještě neslyšel vrčet, takže nevíš v jakým stavu je turbo a dvouhmota se spojkou.
Aby to toho mělo smysl jít, musela by být karoserie v bezvadným stavu (hlavně co se týče koroze).
Koukni hlavně na spodky dveří a zadní části prahů ze spodu, zadní lemy a podlaha za zadní nápravou..
A to jsi auto ještě neslyšel vrčet, takže nevíš v jakým stavu je turbo a dvouhmota se spojkou.
Aby to toho mělo smysl jít, musela by být karoserie v bezvadným stavu (hlavně co se týče koroze).
Koukni hlavně na spodky dveří a zadní části prahů ze spodu, zadní lemy a podlaha za zadní nápravou..
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Koupě Focusu mk1
Musím zaklepat že mi 1.6 zatím olej nepapá respektive vezme si cca 0.5 litru na 10 tisíc přičemž si to sosne když se blíží výměna oleje. Ted jsem do toho navíc nalil tec2000 oil booster na uvolnění pístních kroužků tak jsem zvědav na efekt.. najeto momentálně 155 tisíc + ty co někdo možná stočil. a šlape jak hodinky dokonce bych řekl že mu svědčí když ho proháním v rozmezí 3-4000 otáček. Spotřeba dlouhodobě 6.5-7 litrů kombinovaně což mi může hafo lidí si myslím závidět. U tý 1.6tky je duležitý nepřecházet na hustší 5W40 nebo 10W40 .... ve výsledku třeba člověk srazí spotřebu oleje o pul litru ale jen krátkodobě přičemž velice brzo oddělá klikovku...
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Koupě Focusu mk1
Jak může olej oddělat klikovku? A pokud by použití oleje 5W40 nebo 10W40 bylo tak kritické, proč by ho Ford psal do návodu jako alternativní olej?
Najel jsem s focusem 40 tisíc km za 3 roky na olej 5W40. Dokonce to byl levný olej Carlson a auto furt jezdí.
Najel jsem s focusem 40 tisíc km za 3 roky na olej 5W40. Dokonce to byl levný olej Carlson a auto furt jezdí.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Koupě Focusu mk1
takhle on sám o sobě nevadí ale jsou háklivější na přejíždění tak to bych jen doplnil. 5W40 se doporučuje měnit co 5000 km protože ztrácí rychle vizkozitu
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Koupě Focusu mk1
Miestny clen tu jazdi roky na 10W-40, olej meni podla standardneho intervalu a motor ma stale ten isty
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Koupě Focusu mk1
Cimi: To jako háklivější než 5W30? Měnil jsem 5W40 jednou po 13500 km, pak po 15000 km, pak po 10000 km. Motor se nezadřel, auto furt jezdí. A to jsem jezdil hodně město, tj. nejblbější podmínky.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Koupě Focusu mk1
Na klice po změně viskozity to může odejít jen v tom případě, že motor je už na tu fordí vodu natolik načatej, že použitím hustšího oleje se dotěsní písty ve válcích, ale načatá klika zvýšenou zátěž už nezvládne.
Pokud je motor OK, musí jezdit na 5W 40, nebo 10W 40 bez problémů...
Pokud je motor OK, musí jezdit na 5W 40, nebo 10W 40 bez problémů...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 21.02.2018 16:11
LPG - montáže a zkušenosti sem...
Dobrý den! Dnes při projíždce v tramvaji kolem čerpačky mě zaujal rozdíl téměř 20-korun mezi benzínem a plynem. Myslím, že i přes nutnost větší péče je cesta do plynu dobrou volbou. Chci se zeptat na kategorii aut s plynem do 30 tisíc(Každé auto od 10 tisíc do miliona se prodává s dodatkem, že poslouží, a všechny auta od 25 tisíc jsou bez nutnosti investic. Realita bývá jiná, vím, že slušná auta začínají od 75 tisíc, ale příjem mi dovoluje dát 3 tisícovky bokem, díky autu bych si mohl přivydělat, ale ne majland, takže zvažuji auto na splátky se splátkou 1500 měsíčně, úvěr u banky). Očekávám, že tyhle kousky budou vyžadovat investici tak 15 tisíc, avšak pak by mohl celkem dobře posloužit, nebo se pletu? Trochu mě včera zarazilo, že i auta s plynem jsou na prodej již dva měsíce, konkrétně asi 5 kusů do 30 tisíc na bazoši svítí již od října. Jasně, ony jsou to 20ti leté kousky a jsou i zadarmo drahé, aůe co na plat? Něco se koupit musí a splácení vozu za 75 tisíc zatím nemám a absence auta mě začíná dost omezovat. Teď zpátky k oné kategorii do 30 tisíc. U takové "vraždy" by asi stálo zato skontrolovat vše, co se točí a hýbe, tedy:
1. vůli ventilů, zdali nezmizely
2. stav rozvodu
3. výměna oleje, brzdové kapaliny, převodového oleje
4. stav manžet na poloosech, doplnění maziva
5. ložiska kol, stav řízení
6. proběhnout kontoxem a konkorem kontakty na světlech, altíku, ABS, zapalování, plynu s opatrností na ulomení konektorů
Po tomto kolotoči se uvidí, zdali:
1. není propálený některý ventil
2. není potřeba zainvestovat do hydraulické části brzd
3. není potřeba řešit plyn(filtry, vstřikovače)
Pokud je to skutečně vražda, klidně mě odraďte, jinak se oprav nebojím, měl jsem favorita a zvládl jsem ho, umím i zavařit díru v podlaze a připravit blatník na lakování.
Děkuji všem za připomínky
1. vůli ventilů, zdali nezmizely
2. stav rozvodu
3. výměna oleje, brzdové kapaliny, převodového oleje
4. stav manžet na poloosech, doplnění maziva
5. ložiska kol, stav řízení
6. proběhnout kontoxem a konkorem kontakty na světlech, altíku, ABS, zapalování, plynu s opatrností na ulomení konektorů
Po tomto kolotoči se uvidí, zdali:
1. není propálený některý ventil
2. není potřeba zainvestovat do hydraulické části brzd
3. není potřeba řešit plyn(filtry, vstřikovače)
Pokud je to skutečně vražda, klidně mě odraďte, jinak se oprav nebojím, měl jsem favorita a zvládl jsem ho, umím i zavařit díru v podlaze a připravit blatník na lakování.
Děkuji všem za připomínky
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9424
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Slušný auto začíná okolo 150-200k kč
Podle toho co píšeš, raději nic nekupuj
Podívej se po něčem jiným v benzínu bez plynu okolo 50k kč
Ford v tomhle věku bude z 90% shnilej a většinou bude žrát olej (1.6i) a ostatní motorizace ti sežerou ponožky, podle tvé finanční situace
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 21.02.2018 16:11
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Co bys teda doporučil? Můj účel auta: to co večer a o víkendu, když spoje začnou jít méně frekventovaně vyřeším za dvě hodiny, bych autem vyřešil za hodinu + výlet v sobotu do 300km.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Kup feliciu (prip. podobne auto) v pojazdnom stave a dojazdi ju az do zastavenia.
V tvojom prepocte nevidim naklady na palivo a dalsiu reziu - olej, brzdy, filtre, nejake opravy, co vzdy budu na tak starom aute, STK/EK, poistka, atd.
Na vymenu spojky alebo rozvodov budes brat dalsiu pozicku?
V tvojom prepocte nevidim naklady na palivo a dalsiu reziu - olej, brzdy, filtre, nejake opravy, co vzdy budu na tak starom aute, STK/EK, poistka, atd.
Na vymenu spojky alebo rozvodov budes brat dalsiu pozicku?
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
michal102: Na LPG zapomeň, někdo to podojil a ty si odskáčeš ty největší průšvihy, budeš splácet půjčku a auto ti bude stát před domem.
Sem se cvičně podíval a lidi za ty felicie chtějí normálně peníze. To jako v době, kdy rok stará fabia stojí 200k, jdou a koupí si za 20k dvacetiletou rezavou plechovku?
Sem se cvičně podíval a lidi za ty felicie chtějí normálně peníze. To jako v době, kdy rok stará fabia stojí 200k, jdou a koupí si za 20k dvacetiletou rezavou plechovku?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Uz by sa to asi zislo hodit do ineho vlakna. Ked felicia za 20k pojazdi 2 roky bez investicii, z cisto ekonomickeho hladiska ta fabia len za tie 2 roky strati na hodnote ovela viac ako 20k.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 21.02.2018 16:11
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tenhle příspěvek berte s humorem, nechci prudit, ale přeci
Jako kluci, sorry, ale Felda, která bude za 2 roky soucí do šrotu zároveň nebude vyžadovat velké investice a projde jak kontrolami, tak policisty? Jo, a teď tu o červené čepičce .
Teď vážně. Ty staré Focusy žerou olej i na kroužcích, nebo by postačila výměna gufer na ventilech? Sice to není žádná malina, může se u toho zjistit, že je potřeba přefrézovat sedlo, někdy vyměnit vodítko, či srovnat hlavu, natož blok. A to už se dostáváme kam sme nechtěli, ale pořád je to méně, než dělat výbrus.
Focusy moc neznám, na Escortu jsem kdysi pomáhal kámošovi měnit Prahy, ty vozy nerezaví tak jako favority a feldy.
Pak jsem ještě zvažoval Thaliu 1.4.
Jako kluci, sorry, ale Felda, která bude za 2 roky soucí do šrotu zároveň nebude vyžadovat velké investice a projde jak kontrolami, tak policisty? Jo, a teď tu o červené čepičce .
Teď vážně. Ty staré Focusy žerou olej i na kroužcích, nebo by postačila výměna gufer na ventilech? Sice to není žádná malina, může se u toho zjistit, že je potřeba přefrézovat sedlo, někdy vyměnit vodítko, či srovnat hlavu, natož blok. A to už se dostáváme kam sme nechtěli, ale pořád je to méně, než dělat výbrus.
Focusy moc neznám, na Escortu jsem kdysi pomáhal kámošovi měnit Prahy, ty vozy nerezaví tak jako favority a feldy.
Pak jsem ještě zvažoval Thaliu 1.4.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host