Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

hnizdo1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.06.2017 16:24

Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od hnizdo1 » 03.06.2017 17:26

Zdravím,

mám problém s klepáním motoru. Je to slyšet nejvíce za studena, jako když klapou ventily, ale nepřijde mi, že by to bylo od ventilovýho víka, (spíš někde níž, z pravé poloviny motoru). Když prošlápnu plyn na místě, je to nejvýraznější při padání otáček (při vzestupu to téměř mizí). Měl jsem dole ventildekl, vůle ventilů mi přišly v normě - sací ventily 0,15-0,2 (0,25 jsem nikam nedostal), výfukový 0,3-0,35 (0,4 jsem nikam nedostal). V servise to trochu svádí na ventily, že na výfukovým naměřili 0,4 - já ale ne, ač jsem se snažil tam tu měrku nacpat. Předepsaný vůle jsou do 0,37 - i kdyby tam dostali měrku 0,4, stejně by to podle mě nemělo být tak slyšet - nebo ano? Mám navíc za to, že ventily by klepaly pořád stejně a ne hlavně při padání otáček. Mimochodem servis to slyší pouze za studena, já i za tepla (i když výrazně méně).

Díky za případné nápady, o co by se mohlo jednat.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od miki21 » 03.06.2017 19:24

Nechci Tě moc strašit, ale mně tohle dělal vychozený pístní čep. V zátahu stichl a po ubrání plynu zaklepal až do okamžiku srovnání otáček na volnoběh. Pak ho bylo slyšet podstatně méně.
Když už mně to přestalo bavit,tak jsem vyměnil motor.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

hnizdo1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.06.2017 16:24

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od hnizdo1 » 05.06.2017 18:18

To mě právě nestrašíš, něco podobného jsem čekal.
Právě proto mě ale zarazilo, že to v servise svádějí na ventily, které jsem již měřil (ač se přiznám, nemám přeměřené měrky, zda jsou určitě O.K., jsou nové). Aktuálně na mě zkouší výměnu zdvihátek na výfukových ventilech a obou vaček (??). Budu se jich asi ptát, zda je podle nich po 200k opotřebení vaček při dodržování pravidelných servisních intervalů a absenci závady na mazání běžné.
Prý měli motor otevřený odspodu (předpokládám, že jen sundanou vanu a sací koš + šály z ojnic) a nic nenašli - odspodu je prý jako nový.
Moje otázka spíše v tomto případě je - dá se odhalit vůle pístního čepu bez demontáže kliky (pouze povolením ojnic)? Nějak si nedokážu představit, jaký tam může být přístup na nějaké laborování s vůlemi atd.
Pak si dovolím ještě druhou otázku: ač to nepřipouští můj selský rozum (čímž netvrdím, že ten selský má vždy pravdu), našel jsem zde na fóru téma, podle kterého se ventilové vůle s teplotou zvětšují (v jiných zdrojích - zejména strojárna VUT - je tomu zase opačně). Může tedy někdo potvrdit, že u OHC rozvodů tomu tak je? Pak by mi nešlo dohromady tvrzení servisu "klape to, protože jsou velké vůle (0,4:-)" a "je to slyšet pouze za studena".

Jen pro info: Jedná se o SHDC (r.v.2011), motor má naběhaných 100% poctivých 214k (většinou dálnice, takže relativně vysoké otáčky), pravidelné servisní intervaly řešeny u Forda.

badun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 16.02.2011 13:49

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od badun » 05.06.2017 19:10

Hoj jak jsem už psal tuhle problematiku řesim už běžně.Hlavně u motorú Hwda-d a Shda-d.Bohužel jsou to bez debat pístní čepy a i když to nevypadá je to celkem snadno řešitelný pokud se to udělá včas.Nicméně motor se musi komplet rozebrat ale blok zustava v aute.Zajimavějsí je proč se to stane a co se vydře,zrovna to řeším s technologama.Na ventily,Oleje a čarovný vody zapomeňte.Věc se má takhle.Při intervalu servisu 20 tkm nebo méně kvalitního oleje se postupně začnou zanášet jak drážky pístních kroužkú,tak břit polostěráku a pružina stěracího kroužku což má za následek zvýšenou spotřebu oleje a spolu s tim se v pístu ucpou především oba mazací kanálky pístního čepu který se začne vydírat což postupně zpúsobí to klepání při deceleraci.U benzinových motorú 1,6 je čep nalisován na pevno v ojnici a kýve se v pístu a ted to divný:to co se vydře (o cca 0,1-0,3mm)je právě ten tvrdej ocelovej cementovanej čep (viz.foto) a hliníkovej píst to skoro vždy přežije(kdo mě vysvětlí proč má u mě pivo).MOŽNOST OPRAVY:Bohužel samotnej čep se ve fordu koupit nedá jako vlastne skoro nic na spodek těchto motorú(dodává se polomotor)a i specialisti na motory jich moc samotnejch nemaj(dodávají se k pístúm).Možnost je nechat si vyrobit víc kusú(což mám) a mít přípravek na přelisování.Nedoporučuju to dělat na lisu protože reálně hrozí prasknutí nebo zdeformování pístu a ty už nekoupíte vúbec,mám speciální přípravek,nejde to pořádně uchytit stejně jako je potřeba před lisováním (např.indukcí) nahřát oko ojnice a čep zmrazit a vycentrovat.Mazací kanálky v pístu jsou zcela vyplněny ztvrdlým karbonem který se musí 2mm vrtákem protáhnout (na vodičky za chodu zapomeňte)stejně jako očistit drážky ,břity, a kroužky od usazenin. P.S. Už jsem to dělal i u motorú TI VCT 1,6 Focus i Mondeo 1,6 od 08.
Přílohy
vydřený.JPG
trouble.JPG
Naposledy upravil(a) badun dne 20.06.2019 22:20, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
nlc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 09.09.2014 09:24

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od nlc » 10.06.2017 18:51

Badune, nedá mi to, musím pochválit Tvůj příspěvek. Je skvělé, že takhle sdílíš důležité a málokdy zveřejňované informace :palec_nahoru: Díky za ně, ačkoliv doufám, že se mě tento problém nebude v budoucnu týkat ;)
Ford Focus Kombi FL Titanium, 2008, 1.6 74kW, Tango

badun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 16.02.2011 13:49

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od badun » 10.06.2017 20:37

Dík nemám s tím problém,chce to jen nepřejíždět olej a jezdit na to co tam patří (Formula 5w30 650kč 5 l) a jsi skoro :) mimo nebezpečí.bohužel už mě kontaktovali 2 klubáci s touto závadou tak jsem jim natočil ekg a měli ho tam.(klep)

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomin123 » 10.06.2017 23:02

Badun: Jak ma, pokud ma, prosim tenhle motor vyreseno chlazeni pistu ostrikem oleje ?
Naposledy upravil(a) Tomin123 dne 21.06.2019 10:49, celkem upraveno 1 x.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

badun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 16.02.2011 13:49

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od badun » 11.06.2017 08:16

Zajímavej dotaz,abych se přiznal nikdy jsem po tom extra nepátral,zřejmě jen rozstřikem od kliky.standartni ostřik tryskou z bloku na dno pistu(jako např.fiat apod.)to nemá.u řady motorú SHD. je ale uvnitř zcela inovovanej blok a je jinak řešený obtékání válcú chladící kapalinou a píst je oproti řadám HWD.. taky pozměněnej a taky už nemá z boku tu černou grafitovou třecí vrstvu.Z venku vypadají ty bloky identicky ale uvnitř je jinej.Možná v tom je právě zakopanej hund protože právě u řady SHD se to klepání vyskytuje nejčasteji.
Přílohy
blok shda.JPG
p1420486.jpg

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Tomin123 » 19.06.2017 10:09

Vsude se setri :cry:
SHDA je mladsi ? Ten je, jak koukam, typu "open deck" a jeho vyroba je levnejsi. Opendeck je ale mene pevny, protoze valce nemaji oporu nahore a tam jsou nejvetsi expanzni tlaky.
Jestli to nema ostrik dna pistu, tak je pist vice tepelne namahany. A hlavne, krouzky pak musi odnest vetsinu tepla. Pokud je ostrik, odnasi vetsinu olej ze dna pistu a na krouzky pak zbyva o hodne mene.

Zeptej se dobreho motorare, jestli by neslo udelat dirku do ojnic u panve. Seriova 2.0 DOHC Sierra
to tak mela uz v 89tem a nikda na tohle ty motory netrpely. A to najezdily mega km. Cep mely taky pevne v ojnici (takze take trvale "toceny" cep v pistu).

Bud takto
https://www.google.cz/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

nebo takto
http://www.fordmanuals.org/images/books ... 02/014.gif
Naposledy upravil(a) Tomin123 dne 02.01.2020 09:19, celkem upraveno 1 x.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Tomin123 » 19.06.2017 10:10

Vlevo Sierra N9C, vpravo Escort RS2000 N7A a Scorpio N3A
Přílohy
chlazeni pistu z ojnic pouze na RS2000 0071.jpg
Naposledy upravil(a) Tomin123 dne 19.06.2017 10:19, celkem upraveno 1 x.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Tomin123 » 19.06.2017 10:18

Jeste jsem nasel ty podily odvodu tepla
Přílohy
chlazeni pistu.jpg
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

hnizdo1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.06.2017 16:24

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od hnizdo1 » 22.06.2017 17:27

Jasný, SHDx je mladší. Jako nápad to rozhodně není špatný. Vzhledem k tomu, že příčinou celého problému je zakarbonování kanálku přímo pod kroužkem (tzn. pravděpodobně moc vysoká teplota na pístních kroužcích), tak by to mělo pomoct. Ta konstrukce SHDx bloku tomu asi taky moc nepomáhá - vzhledem k tomu, že tepelná vodivost vody není v porovnání s tepelnou vodivostí kovu žádný terno, tak bych v tomto případě očekával vyšší teploty vnitřního povrchu válce (nebo minimálně výrazně vyšší teplotní výkyvy), tzn. v důsledku opět horší chlazení pístního kroužku. Otázka je, kde tím pádem ten karbon vzniká - pokud až na pístním kroužku, tak by ta dírka pomohla - pokud už na stěně válce a pístní kroužek ho jen nasbírá, tak by to bylo víceméně bez efektu (až na dobrej pocit, že jsem teplotně ulevil pístu).

Další otázka je ,jestli by tím nemohlo na druhou stranu utrpět mazání těch ojničních pánví, to bys pak pravděpodobně musel ještě minimálně převrtávat kanálky na klice aby "stíhaly dávat" při zachování tlakovýho úbytku ten průtok navíc.

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Tomin123 » 23.06.2017 09:52

Teplota steny valce je mnohem nizsi nez steny pistu. Chladi se pist pres krouzky do steny,
takze karbon urcite vznika az na pistu.

Ohledne ubytku oleje z panve - stopro tam bude nejaka rezerva, protoze se pocita s tim
ze panev nebude vzdy tak tesnit jako nova. Ale kolik te rezervy tam je .... ?
Navic panev se take chladi jen olejem ktery tamtudy protyka = nejaky prutok tam vzdy je.
Nicmene ten ostrik staci i dost malou dirkou = prutok oleje nemusi byt nijak masivni
a olej. pumpa ma take rezervy (pro prechodove stavy VCT + pro narustani vuli vsude).
Byt to muj motor, tak to udelam.

(ja menil ojnice a ty nove, na rozdil od puvodnich, chlazeni nemaj, takze jsem si nechal udelat primo ostriky do olej.kanalu, neco takoveho: https://goo.gl/photos/xdXm1CcnErog67LX6)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Twisster
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 22.03.2008 15:19
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Twisster » 24.06.2017 21:47

Mam taky dotaz. Ako casto treba menit olej aby nedochadzalo k takymto problemom? Ak to teda spravne chapem tak 20 tis. je vela. Tak 15 tis.? Alebo 10 tis.?
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
Obrázek

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Tomin123 » 25.06.2017 15:28

Ja menim vzdy na vsech motorech po 10 tis., nebo po roce.
A zatim jedine co jsem kdy s motorem resil byly blosti s civkou, kabely a jednou tesneni pod hlavou. Klep klep.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host