Dobrý den,
přibližně před 2 týdny jsem si pořídil ojetý Ford Focus 1.6 Ti-VCT 77 kW z autobazaru. Je to rok výroby 2011, po první majitelce z Německa. Najeto má asi 128 000 km. Zatím maximální spokojenost, motor až nečekaně táhne, spotřeba podle palubního počítače taky nevypadá zle. Je to však asi 4 dny zpátky, co se mi začal objevovat určitý problém. Předpokládám, že na vině bude převodovka. Problém spočívá v tom, že když se potřebuji rozjet na spátečku, tak jakmile lehce zvednu otáčky a pouštím spojku do záběru, ozve se rána a po ní zvuk, který bych asi nejlépe dokázal přirovnat ke zvuku dotáčejícího se turba po akceleraci u vyběhaných dieselů. V ten moment také auto navzdory spojce v záběru přestane táhnout. Zatím mi naštěstí vždy pomohlo vyřadit do neutrálu, uvolnit spojku, pár vteřin počkat a pak řadit znovu.
Zatím asi jediné bližší informace, které jsem byl schopen vysledovat, jsou, že k tomu dochází vždy po předchozí jízdě (klidně i kratší). Předpokládám, že to nemá souvislost s tím, jak moc je spojka při tom či onom rozjezdu namáhána, protože si mi to většinou stalo při rozjezdu prakticky po rovině. Například když ráno couvám s chladným motorem z garáže, je to dost prudký kopec a přesto se za takové situace s ničím problém nebyl.
Auto mám teprve krátce, takže o něm ještě nemám nastudovaných příliš mnoho informací. Co jsem se ale tak díval, měla by mít převodovka ovládání lanovody. Tak mě napadlo, jestli třeba nedochází k tomu, že by mi prostě v převodovce "vyskakovala zpátečka" ze záběru. Jsem ale pouze začátečník, takže budu rád za jakoukoli radu. Na autě jsem dost závislý a nerad bych, aby mě někde nechalo.
Předem díky všem
Martin
1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07.10.2018 15:07
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2969
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou
Zpátečka a převodovka ib5, to je klasika... Ja si ještě nezvyknul. Někdy proste nezapadne pri řazení jak by měla a jak se dostane spojka do záběru, tak vyskočí.
Co dělám já (už to mám tak nějak v ruce, takže v 80% jsem schopen tipnout, že zpátečka nezapadla):
1. Před zařazením zpátečky u stojiciho auta zaradim čtyřku (zastavení roztocene hřídele převodovky, eliminuje ránu při řazení zpátečky)
2. Rozjíždím se / pouštím spojku a stále tlačím na řadící páku, jako bych radil zpatecku - někdy je znát, ze rychlost zapadne až potom, co se dostane do záběru spojka. Po té již netlacit.
Za sebe musím říct, ze se mi to 100% prostě nedaří a to se nepokladam za ridicskou lamu.
Co dělám já (už to mám tak nějak v ruce, takže v 80% jsem schopen tipnout, že zpátečka nezapadla):
1. Před zařazením zpátečky u stojiciho auta zaradim čtyřku (zastavení roztocene hřídele převodovky, eliminuje ránu při řazení zpátečky)
2. Rozjíždím se / pouštím spojku a stále tlačím na řadící páku, jako bych radil zpatecku - někdy je znát, ze rychlost zapadne až potom, co se dostane do záběru spojka. Po té již netlacit.
Za sebe musím říct, ze se mi to 100% prostě nedaří a to se nepokladam za ridicskou lamu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07.10.2018 15:07
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou
Velice děkuji za informace. Chtěl jsem se jenom ještě zeptat, jestli je možné, že by problémy se řazením zpátečky mohly souviset se stavem lanovodů ovládajících převodovku.
Předem díky
Předem díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů