Atmosféra vs. downsizing motory
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Servisni interval
Tak z těch leasingů jsou ty odkupy celkem zajímavé, sám lituju, že jsem si neodkoupil focuse MK3 když byla možnost ho mít v roce 2016 za 118tis. Bohužel to byla nafta a tu fakt nemám rád - i když ta 1,6 tdci 70kW v tom nebyla vůbec zlá a dneska bych asi neváhal a koupil...
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Servisni interval
Ježíš, vždyť jsi to mohl obratem prodat za 2x tolik
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Servisni interval
Toto me pobavilo, na to jsi prisel jak?
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.10.2021 21:40
Re: Servisni interval
No a neni? O negativnim efektu downsizingu a vselijakem dopovani motoru turbinami, popropadne jinymi kurvitkami, na ukor jejich zivotnosti je napsano prehrsel clanku a nemyslim si ze jsou to blaboly. To ze se setri na materialech a prodluzuji servisni intervaly (jako treba zminovana vymena oleje v OT) aby to na papire vypadalo "zelene", ikdyz se ten motor po 150tkm rozpadne, je taky celkem znama vec.
Kdyz si vezmu jakekoliv z mych predchozich aut za poslednich rekneme 10 let, at uz to byly, mezi jinymi, volvo s80 2.4 V5, mondeo 2.5T V6, 1.8 TDCI mondeo co jsem mel chiple na 150 koni a 400 nM nebo posledni kousek, Mondas 1.8 benzin, tak ty, presto ze jsem je kupoval s minimalne 100tkm na tachometru, me vzdy spolehlive dovezly tam kde mely, a to nejsem zadny svatecni jezdec, ale clovek co jezdi 40-50tkm rocne. Dnes, ikdyz uz mi nerikaji pane, maji statisicove najezdy zacinajici mininalne cislem 2, dale vesele jezdi tady po holandsku nebo v CZ, kde jsem je prodal kamaradum.
Nepredpokladam, ze tohle kuratko trivalcove, ktery je mensi nez motor co mam na swoji Kawasaki Ninja Zx12R, pres vsi uctu k inzenyrum od fordu (nebo ke komukoliv kdo to pro ne vyrabi), vydrzi bez problemu do konce leasingu tzn 160tkm a uz urcite ne, pokud bude servisovan tak jak ma byt.
Asi tak tedy.
Rad si ale prectu tvuj nazor, proc myslis, ze to tak neni.
Kdyz si vezmu jakekoliv z mych predchozich aut za poslednich rekneme 10 let, at uz to byly, mezi jinymi, volvo s80 2.4 V5, mondeo 2.5T V6, 1.8 TDCI mondeo co jsem mel chiple na 150 koni a 400 nM nebo posledni kousek, Mondas 1.8 benzin, tak ty, presto ze jsem je kupoval s minimalne 100tkm na tachometru, me vzdy spolehlive dovezly tam kde mely, a to nejsem zadny svatecni jezdec, ale clovek co jezdi 40-50tkm rocne. Dnes, ikdyz uz mi nerikaji pane, maji statisicove najezdy zacinajici mininalne cislem 2, dale vesele jezdi tady po holandsku nebo v CZ, kde jsem je prodal kamaradum.
Nepredpokladam, ze tohle kuratko trivalcove, ktery je mensi nez motor co mam na swoji Kawasaki Ninja Zx12R, pres vsi uctu k inzenyrum od fordu (nebo ke komukoliv kdo to pro ne vyrabi), vydrzi bez problemu do konce leasingu tzn 160tkm a uz urcite ne, pokud bude servisovan tak jak ma byt.
Asi tak tedy.
Rad si ale prectu tvuj nazor, proc myslis, ze to tak neni.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.10.2021 21:40
Re: Servisni interval
Kdybych vedel s jistotou, ze ho chcu odkoupit (nebo nekdo ze znamych) tak bych nemel zadne dilema a proste ten olej menil klidne i co 10tkm, jenze ja ho odkupovat stoprocentne nebudu, no a nikdo nebude cekat 4 roky az bude k dispozici obzvlast kdyz nebudou vedet za jakou cenu - myslim ze to se az takhle dopredu zjistit neda.pbjun píše: ↑14.10.2021 09:29 Tak z těch leasingů jsou ty odkupy celkem zajímavé, sám lituju, že jsem si neodkoupil focuse MK3 když byla možnost ho mít v roce 2016 za 118tis. Bohužel to byla nafta a tu fakt nemám rád - i když ta 1,6 tdci 70kW v tom nebyla vůbec zlá a dneska bych asi neváhal a koupil...
I tak mi to ale vrta hlavou a proste prijde jako uplna neucta k tomu autu, takhle ho mrvit nedostatecnym servisem.
Nebudeme si lhat - 1 majitel, pravidelny servis, NAP (nationale auto pass - tzn garance kilometru - alespon tady v holandsku), solidni vybava - to auto v bazaru dlouho stat nebude.
Potom si ho koupi nejake mlade pako, co si na to jeste vezme pujcku...a pak se mu to za rok rozpadne a zaplati 4000 EUR za novy motor.
To je asi to co me na tom sere nejvic - a ano, ja vim to mi muze byt taky ukradene - ale ja tak nefunguju.
Kazdopadne, ja uz jsem si to rozhodl - cokoliv by se s tim autem v budoucnosti delo nebo nedelo - koupil jsem si z lidlu za 15 eur male cerpadlo kterym proste mezi vymenama (tzn 15, 45, 75 etc) pres merku oleje vytahnu co se da, a doleju stejne mnozstvi noveho a finito. Zajedu dneska do fordu kde jsem to auto dostal, at mi reknou presne jaky olej tam je, ze potrebuju na dolivani no a vic to resit nebudu.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23677
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Servisni interval
z technickeho vlakna, jste si udelali kecaci ... je to s vama tezky ... zaclenim to nekam, kam se to bude hodit
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4839
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jackill tak na co ses tu ptal?Aby sis tu pohonil ego a má to vůbec měrku oleje a když jo odsaješ tím vůbec něco?Za mě blbost a zbytečná práce.Včera jsem jel Rapidem s litrem v automatu na tacho dvěstětisíc a převodovka a motor původní,operák a výměny po třiceti.Sice hučelo ložisko,brzdy na výměnu a tlumiče už taky mlely z posledního,ale na agregát nebylo šáhnuto a věřím,že bude jezdit v pohodě dál bez výměny motoru.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12981
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Servisni interval
A tie slavne trvacne motory "nasich dedov" v zigulakoch, skodovkach, vydrzali kolko?Jackill píše: ↑14.10.2021 12:46 No a neni? O negativnim efektu downsizingu a vselijakem dopovani motoru turbinami, popropadne jinymi kurvitkami, na ukor jejich zivotnosti je napsano prehrsel clanku a nemyslim si ze jsou to blaboly. To ze se setri na materialech a prodluzuji servisni intervaly (jako treba zminovana vymena oleje v OT) aby to na papire vypadalo "zelene", ikdyz se ten motor po 150tkm rozpadne, je taky celkem znama vec.
Bla bla bla. Tu sme uz mali expertov, podla ktorych toho casu nove 1.0 trojvalce uz pred rokmi nemohli vydrzat ani 50t km. A cuduj sa svete, nemaju problem najazdit 200t.Jackill píše: ↑14.10.2021 12:46 Nepredpokladam, ze tohle kuratko trivalcove, ktery je mensi nez motor co mam na swoji Kawasaki Ninja Zx12R, pres vsi uctu k inzenyrum od fordu (nebo ke komukoliv kdo to pro ne vyrabi), vydrzi bez problemu do konce leasingu tzn 160tkm a uz urcite ne, pokud bude servisovan tak jak ma byt.
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Servisni interval
Můžeš jezdit v půlce na kondiční prohlídky.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12981
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ak si to ma platit zo svojho a po 4 rokoch ho nechce odkupit?
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Hele, pokud je možnost podívat se do papírů na odkupní hodnotu po konci operáku a pokud to bude zajímavé, jakože to bývá kurňa zajímavé obvykle(takhle si kolegyně přišla na RS oktávku v benzínu za 250 tisíc), tak bych to asi určitě chtěl, to auto. I kdybych ho mě obratem prodat.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4839
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No podle toho co tu vypráví,tak po konci leasingu koupí novýmu majiteli min dvě sady nových kol a zgenerálkuje motor On jinak nefunguje
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A leasingovce novyho fofana, aby si ho zpětně pronajmul a servis bude platit ze svyho
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.10.2021 21:40
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale zas az tak do extremu to prekrucovat nemusis.
Nemyslim, ze je neco zleho na tom, se k autu ktere mi bylo svereno chovat jako ke svemu a obcas do nej neco zainvestovat i kdyz neni moje a odevzdat ho, pokud mozno ve stavu co mozna nejblizsimu tomu, v jakem jsem ho dostal.
Gumove koberercky a folie na kufru tam taky nebyly a i kdyz origo vsecko stalo asi 200 EUR tak jsem si je z vlastniho koupil a ano - za 4 roky je v tom aute necham. Kdybych mel za ty 4 roky 5x koupit par litru oleje a vymenit ho a melo by me to vyjit na dalsich 200 EUR, tak to mam v konecnem dusledku za min nez 10 EUR na mesic. 250 czk, co to je v dnesni dobe?
Taky nemyslim, ze je spatne to, ze nefunguju stylem "po me potopa". Ale kazdy mame svoje.
Nekde vys si napsal proc jsem se tu vubec ptal? Mozna proto, ze me zajimalo jak by to resili jini lidi - jestli by to resili. Nebo proto, abych se dovedel prakticke zkusenosti nekoho, kdo na takovem motoru, se stejnym servisem najel 300tkm a nezpozoroval zadny problem - napriklad tvuj post byl celkem eye opener protoze bych fakt neveril tomu, ze litrovy trivalec vydrzi 200. Nebo treba nejakou technickou radu, jak to delat a nebo nedelat, popripade nejaky link na zajimavy clanek nebo neco inspirativniho, co muze zmenit jak clovek uvazuje.
Od toho jsou fora,ne? Co si tady jako mam honit?
Zajimavy nazor. Ze srandy jsem napsal leasingovce dotaz, jestli jsou schopni to alespon odhadnout. Sam jsem zvedav na odpoved, ikdyz nemyslim ze to bude nejak moc zajimava castka. Byvala oktavka byla za 30.000 EUR a po 160tkm ji prodavali za 12.000. Focus je za 39000...nemyslim, ze by to melo byt pod 15. Uvidime.enjoy píše: ↑14.10.2021 21:36 Hele, pokud je možnost podívat se do papírů na odkupní hodnotu po konci operáku a pokud to bude zajímavé, jakože to bývá kurňa zajímavé obvykle(takhle si kolegyně přišla na RS oktávku v benzínu za 250 tisíc), tak bych to asi určitě chtěl, to auto. I kdybych ho mě obratem prodat.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3763
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Co tu vlastně řešíte?
Nikdo normální, kdo jen na vteřinu uvažuje, že si daný auto potom nechá nebude jezdit na litrovým tříválci 30 000km od nova na první olej, to udělá jen ten, kdo prostě na tuty ví, že po leasingu/operáku jde auto dál a naprosto ho nic nezajímá, jde mu jen o náklady na provoz.
Všichní ví, že tyhle limity jsou nastavený právě jen kvůli operákům a snížením nákladů, né proto, aby si motor rochnil blahem.
Pumá má taky ten šílenej interval 30k km/2 roky, mám jí soukromě a při prodeji mi samozřejmě zdůrazňovali, at dorazim za rok nebo podle km.
Nikdo normální, kdo jen na vteřinu uvažuje, že si daný auto potom nechá nebude jezdit na litrovým tříválci 30 000km od nova na první olej, to udělá jen ten, kdo prostě na tuty ví, že po leasingu/operáku jde auto dál a naprosto ho nic nezajímá, jde mu jen o náklady na provoz.
Všichní ví, že tyhle limity jsou nastavený právě jen kvůli operákům a snížením nákladů, né proto, aby si motor rochnil blahem.
Pumá má taky ten šílenej interval 30k km/2 roky, mám jí soukromě a při prodeji mi samozřejmě zdůrazňovali, at dorazim za rok nebo podle km.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů