ford focus ST - úprava motoru
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Ono i seriove ST bez BF dost trpi bez intercooleru .
Krasne byla videt potreba i/c na brzde v Bratislave, kdy uprostred leta (cca. 35°C) v byl vykon s BF1 na urovni standartniho ST v 5°C ...
Brzda od 16:20 http://vimeo.com/14115104
Krasne byla videt potreba i/c na brzde v Bratislave, kdy uprostred leta (cca. 35°C) v byl vykon s BF1 na urovni standartniho ST v 5°C ...
Brzda od 16:20 http://vimeo.com/14115104
Naposledy upravil(a) Marťas dne 31.05.2012 16:24, celkem upraveno 1 x.
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- Miguelicek
- Test driver
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: ford focus ST - úprava motoru
Prostě sání, mapu, IC, decat a hotovo
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
Mluvil jsem přesně o tom, co Marťas ted napsal Nárust krouťáku velikej, výkon nula
Tesna: zkušenost máme oba, vzpomeň si na sprinty v Bechyni serie ST vs. ST s BF... To samý pepe.st, měl Stage 1 a jezdilo to víceméně stejně jako serie, až na ten brutální krouťák
Tesna: zkušenost máme oba, vzpomeň si na sprinty v Bechyni serie ST vs. ST s BF... To samý pepe.st, měl Stage 1 a jezdilo to víceméně stejně jako serie, až na ten brutální krouťák
ST150
- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
"Nárust krouťáku velikej, výkon nula"
Fyzikální nesmysl u veličin, které jsou zcela a naprosto lineárně závislé ...
Druhá věc je ovšem ta, že největší relativní rozdíl je v otáčkách, které při sprintu nevyužiješ (2.500-4.000), zatímco v běžném provoze denně x-krát.
A když bys do aut posadil toho maníka, co dělá automobilkám sprinty do oficiálních technických dat, tak bys ten rozdíl viděl. Ne když to řídí někdo jako já, co jel sprint poprvé v životě
Předpokládám, že se s námi STanda příští týden podělí o dojmy.
PS: Z Bánovců doporučuji to prohnnat přes kopce na Trenčianské Teplice, tam si to ošaháš za 5 minut
Fyzikální nesmysl u veličin, které jsou zcela a naprosto lineárně závislé ...
Druhá věc je ovšem ta, že největší relativní rozdíl je v otáčkách, které při sprintu nevyužiješ (2.500-4.000), zatímco v běžném provoze denně x-krát.
A když bys do aut posadil toho maníka, co dělá automobilkám sprinty do oficiálních technických dat, tak bys ten rozdíl viděl. Ne když to řídí někdo jako já, co jel sprint poprvé v životě
Předpokládám, že se s námi STanda příští týden podělí o dojmy.
PS: Z Bánovců doporučuji to prohnnat přes kopce na Trenčianské Teplice, tam si to ošaháš za 5 minut
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
Taky nejsem zrovna fanda sprintů Já chápu, co tim chceš říct
Jen jsem vyjádřil svůj názor, že DS je lepší, pokud nechystáš žádný další úpravy, toť vše
Jen jsem vyjádřil svůj názor, že DS je lepší, pokud nechystáš žádný další úpravy, toť vše
ST150
- STanda74
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 08.10.2009 11:17
Re: ford focus ST - úprava motoru
Vidím, že se to tu slušně rozjelo , mám ST na denní ježdění + 2x ročně okruh a nějaké to občasné vyblbnutí - proto jsem zatím zvolil BF Level 1(snad správně) a dál se uvidí???
Jasně, že se podělím o dojmy z první větší úpravy - vlastně je to i Vaše práce - jinak bych se asi nikdy nerozhoupal. Takže "díky chlapi" a díky i Tesnovi za doporučení na cestu zpět - určitě zkusím a také za nasměrování na p.Koiše (joo vlastní zkušenost je lepší než 100 reklam).
Jasně, že se podělím o dojmy z první větší úpravy - vlastně je to i Vaše práce - jinak bych se asi nikdy nerozhoupal. Takže "díky chlapi" a díky i Tesnovi za doporučení na cestu zpět - určitě zkusím a také za nasměrování na p.Koiše (joo vlastní zkušenost je lepší než 100 reklam).
ex Ford Focus II ST, 2.5 DURAtec 20V turbo, 3.dv, Performance blue, r.v.2006, Sport. filtr K&N, Blow off ventil, Bluefin Stage 1.
Ford Focus ST 170, 2.0 DURATEC, 3.dv, Stardust Silver - Metallic, r.v.2002 , sériový kus.
Ford Focus ST 170, 2.0 DURATEC, 3.dv, Stardust Silver - Metallic, r.v.2002 , sériový kus.
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
...kdyz jsme u Martina Koise - pujc mu po instalaci na chvili auto, at te povozi.....bude se ti to libit
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- STanda74
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 08.10.2009 11:17
Re: ford focus ST - úprava motoru
Tak včera jsem se vrátil od Martina Koiše - super chlap - výborně jsme pokecali o rychlých Fordech (a jeho garáž Fiesta RS na kopce, Siera Cosworth - jezdí ji jeho otec, standartní RS, upravené ST) - prostě opravdový nadšenec. Vše mi vysvětlil, poté nainstaloval a jeli jsme na zkušební jízdu - ovšem hustě pršelo - celý den - takže když byl zavolantem M.Koiš - hrabalo auto i na čtverku a pětku. Ovšem nárůst kroutícího momentu byl znát hned od začátku a to ve středních otáčkách - auto se chová úplně jinak. Plnící tlak turba povyskočil až přes 1 bar a je to opravdu znát.
Zpáteční cesta domů byla úžasná - užíval jsem si i na mokru příval kr. momentu - hlavně ve stř. otáčkách - nad 5500-6000 opravdu rychleji vadne.
Za mně - Bluefin Stage 1 - naprosto splnil moje očekávání (možná i předčil ) a určitě doporučuji Stejně tak Martina Koiše, který je srdcař a Fordům opravdu rozumí
Zpáteční cesta domů byla úžasná - užíval jsem si i na mokru příval kr. momentu - hlavně ve stř. otáčkách - nad 5500-6000 opravdu rychleji vadne.
Za mně - Bluefin Stage 1 - naprosto splnil moje očekávání (možná i předčil ) a určitě doporučuji Stejně tak Martina Koiše, který je srdcař a Fordům opravdu rozumí
ex Ford Focus II ST, 2.5 DURAtec 20V turbo, 3.dv, Performance blue, r.v.2006, Sport. filtr K&N, Blow off ventil, Bluefin Stage 1.
Ford Focus ST 170, 2.0 DURATEC, 3.dv, Stardust Silver - Metallic, r.v.2002 , sériový kus.
Ford Focus ST 170, 2.0 DURATEC, 3.dv, Stardust Silver - Metallic, r.v.2002 , sériový kus.
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Vylozene narust vykonu / kroutaku je u Bluefinu super. V podstate nejvyraznejsi zmena oproti seriovym parametrum za tyto finance. Dalsi upgrady vykonu maji sice mensi navyseni, ale o to jsou zivelnejsi - vyfuk, sani (zvuk ). A z rychleho auta udelaji auto, co rozdava usmevy ...
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
-
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 06.12.2011 19:59
- Bydliště: Jablonec n.n.
Re: ford focus ST - úprava motoru
Tak to vypada že příšti tyden pojedu na chip sem http://www.mereni-vykonu.cz/ tak jestli to klapne dam vědet jak jsem uspěl kluci tam maj brzdu tak hned uvidim co a jak.
Ford Focus ST Black Panther ,2006, camp performance 187 kw,
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012
-
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 06.12.2011 19:59
- Bydliště: Jablonec n.n.
Re: ford focus ST - úprava motoru
Toto je graf z brzdy po cipu. zatah motoru proti serii o hodně větší turbo tlačí až do cervene stupnice zatim plna spokojenost.
Ford Focus ST Black Panther ,2006, camp performance 187 kw,
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
trochu to ozivim otazkou zda se da code red pouzit na jine auto ( vice aut ) ? nekde jsem nasel toto ale z popisu jsem se dozveďel ze nevi jestli se da pouzit dal
- Přílohy
-
- image.jpg (23.17 KiB) Zobrazeno 3320 x
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
Code:red tady asi nikdo nemá, ale myslím, že to bude stejné jako Bluefin. Bude potřeba ten handheld resetovat, aby ho bylo možné použít na jiné auto.
Asi bych napsal do Code:red a zeptal se, kolik za reset chtějí. Čekám, že to bude cena blížící se koupi nového.
Asi bych napsal do Code:red a zeptal se, kolik za reset chtějí. Čekám, že to bude cena blížící se koupi nového.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Po možná 3 letech používání aditiva do benzínu (Wynns) jsem teď testnul VIF (Super Benzin Aditiv), a to prakticky jen z toho důvodu, že mne zaujala směšná (resp. poloviční cena) - 500 ml od nějakých 160 Kč, a recenze byly až na výjimky kladné.
Už u Wynns jsem si ověřil, že funguje. A to, že jsem ho po tankování do nádrže zapoměl nalít, jsem opakovaně poznal na chodu, zvuku a reakci motoru na přidání plynu. Proto jsem nečekal nic světoborného, protože aditivum do benzínu leju možná 3 roky, tudíž efekty ve smyslu vyčistění motoru, protikorozní ochrany atd. už musely dávno zafungovat.
A proto jsem byl skutečně překvapen, že ihned při prvním ranním startu jsem opět poznal rozdíl a po týdnu ježdění musím toto zhodnotit tak, že v kombinaci s nejlevnějším N95, který tady natankuju, auto na tuto kombinaci šlape stejně dobře, ne-li lépe, jako když jsem zkusil 2 nádrže 100 oktanového V-PR.
Proti minulému aditivu, nebavím se o čistém N95, jsem zjistil tyto změny:
- ihned po nastartování naprosto hladký, vyrovnaný a klidný chod
- už během pár desítek sekund jízdy od startu pokles volnoběžných otáček o 100 ot. proti dřívějšku, někde na 750-770 ot./min.
- znatelně hlubší a tišší zvuk motoru
- při jízdě pocitově výrazně "lehčí" běh motoru
- hutnější brumlání výfuku
- při sundání nohy z plynu znatelně menší brzdná síla motoru
- ve všech otáčkách rychlejší reakce na plyn a zvýšená citlivost i jen na drobné přidání plynu (rozeznatelné hlavně v nízkých otáčkách)
- rychlejší náběh výkonu a vytáčení motoru (brutální kopanec místo v 2.500 ot. už někde o 150-200 ot. níže)
Jediné, co zatím nejsem schopen posoudit, je výrobcem deklarovaný pokles spotřeby (údajně 5-7%), to musím projet pár nádrží. Ale vzhledem k výše uvedeným skutečnostem by tam nějaká měla být.
Na x-tisíckrát projeté trase, kde v každodenním hustém provozu jedu automaticky dle zvuku a citu pro motor, jsem hned první den zjistil, že tam, kde běžně jedu (se vleču) v "udržovacím" režimu na VI.-ku 1.600 ot. a na nižší kvalty 1.500 ot., což motor snášel bez protestů, jsem měl najednou, když jsem nekoukalna budíky, klidně 1.400, resp. 1.250. To, že otáčky nejsou zrovna OK, dává motor vědět až někde okolo 1.150.
A naopak, tak jak se motor dříve "brchal" někde od 1.700 ot., tak s tímto aditivem je to už od 1.500 ot. A při řazení nahoru , opět pocitově dle výkonu motoru, při běžné civilní jízdě, jsem zjistil, že řadím zhruba o 100 ot. níže.
A dnes jsem se bavil s kolegou, který také jezdil spolu se mnou s na konkurenční aditivum a stejně jako já přišel s tím, že auto je teď výrazně živější a citlivější na plyn, a to má současnou běžnou vysokootáčkovou atmosféru.
Už u Wynns jsem si ověřil, že funguje. A to, že jsem ho po tankování do nádrže zapoměl nalít, jsem opakovaně poznal na chodu, zvuku a reakci motoru na přidání plynu. Proto jsem nečekal nic světoborného, protože aditivum do benzínu leju možná 3 roky, tudíž efekty ve smyslu vyčistění motoru, protikorozní ochrany atd. už musely dávno zafungovat.
A proto jsem byl skutečně překvapen, že ihned při prvním ranním startu jsem opět poznal rozdíl a po týdnu ježdění musím toto zhodnotit tak, že v kombinaci s nejlevnějším N95, který tady natankuju, auto na tuto kombinaci šlape stejně dobře, ne-li lépe, jako když jsem zkusil 2 nádrže 100 oktanového V-PR.
Proti minulému aditivu, nebavím se o čistém N95, jsem zjistil tyto změny:
- ihned po nastartování naprosto hladký, vyrovnaný a klidný chod
- už během pár desítek sekund jízdy od startu pokles volnoběžných otáček o 100 ot. proti dřívějšku, někde na 750-770 ot./min.
- znatelně hlubší a tišší zvuk motoru
- při jízdě pocitově výrazně "lehčí" běh motoru
- hutnější brumlání výfuku
- při sundání nohy z plynu znatelně menší brzdná síla motoru
- ve všech otáčkách rychlejší reakce na plyn a zvýšená citlivost i jen na drobné přidání plynu (rozeznatelné hlavně v nízkých otáčkách)
- rychlejší náběh výkonu a vytáčení motoru (brutální kopanec místo v 2.500 ot. už někde o 150-200 ot. níže)
Jediné, co zatím nejsem schopen posoudit, je výrobcem deklarovaný pokles spotřeby (údajně 5-7%), to musím projet pár nádrží. Ale vzhledem k výše uvedeným skutečnostem by tam nějaká měla být.
Na x-tisíckrát projeté trase, kde v každodenním hustém provozu jedu automaticky dle zvuku a citu pro motor, jsem hned první den zjistil, že tam, kde běžně jedu (se vleču) v "udržovacím" režimu na VI.-ku 1.600 ot. a na nižší kvalty 1.500 ot., což motor snášel bez protestů, jsem měl najednou, když jsem nekoukalna budíky, klidně 1.400, resp. 1.250. To, že otáčky nejsou zrovna OK, dává motor vědět až někde okolo 1.150.
A naopak, tak jak se motor dříve "brchal" někde od 1.700 ot., tak s tímto aditivem je to už od 1.500 ot. A při řazení nahoru , opět pocitově dle výkonu motoru, při běžné civilní jízdě, jsem zjistil, že řadím zhruba o 100 ot. níže.
A dnes jsem se bavil s kolegou, který také jezdil spolu se mnou s na konkurenční aditivum a stejně jako já přišel s tím, že auto je teď výrazně živější a citlivější na plyn, a to má současnou běžnou vysokootáčkovou atmosféru.
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: ford focus ST - úprava motoru
Zkus tohle hodit i do vlakna o benzinech a aditivech nebo jak se to jmenuje, urcite to bude poucny hlavne tam!
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů