Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Prostě vše kolem vzduchu.....
Uživatelský avatar
Eidos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od Eidos » 26.07.2014 08:10

Ano funguje, ale neustale spínání neni pro kompresor nic prijemneho a pocit z jizdy je taky spis horsi..neustale pridava a ubira (neudrzuje konstatni rychlost pri nezmenene pozici plynoveho pedalu)...
Je:
Focus kombi 1.6 16V 2000 State blue
Focus kombi 1.6 16V 2017 Magnetic grey
Byl:
Ford Galaxy 2.0i, FFV, 2008, Blue

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12953
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od stano. » 26.07.2014 12:47

Ak je dost chladiva, sahara funguje a je aj cisty predny vymennik klimy (pred saharou), tak ma napada este vela/malo oleja v systeme alebo chybny ventil/cidlo.

Uživatelský avatar
Eidos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od Eidos » 26.07.2014 13:53

ktery ventil/cidlo mas na mysli? Oleje je dost, daval jsem ho dle stari vozu a potreb systemu (nelze odsat veskery olej) vymenik je cistej (relativni ke stari a uziti :-) )
Je:
Focus kombi 1.6 16V 2000 State blue
Focus kombi 1.6 16V 2017 Magnetic grey
Byl:
Ford Galaxy 2.0i, FFV, 2008, Blue

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 461
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od venca.mar. » 26.07.2014 15:50

To není závada,dělá to všem.Kompresor neběží stále ale vypíná a zapíná,mě to dělá taky.Akorát nevím ty časový rozestupy.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
Eidos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od Eidos » 26.07.2014 16:22

To asi ne. Sepne to do minuty cca10-15x. Kdyz jedes rovinu na dalnici tak to vypada, jako kdyby jsi porad dokola pridaval a ubiral plyn...
Je:
Focus kombi 1.6 16V 2000 State blue
Focus kombi 1.6 16V 2017 Magnetic grey
Byl:
Ford Galaxy 2.0i, FFV, 2008, Blue

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 461
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od venca.mar. » 26.07.2014 22:24

Tak to taky ne.Běží cca.20 s a pak na 10 s vypne.Kdyby běžel furt,tak ti to zamrzne. :bebng:Dole máš nějaké povídání o tom.Převzato od jinud.
Naposledy upravil(a) venca.mar. dne 26.07.2014 22:35, celkem upraveno 1 x.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 461
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od venca.mar. » 26.07.2014 22:33

U Focusu je náplň plynu v klimatizaci 600g. Tento plyn je stlačován kompresorem do chladiče kde zkapalní. Dále pak jde přes ostřikovací trysku do výparníku v topení pod palubní deskou, kde se odpaří a jako pára jde přes sušící a odlučovací nádobku zpět do kompresoru. Činnost celého okruhu je hlídána třemi tlakovými spínači. Jeden je v nízkotlaké části mezi výparníkem a kompresorem. Další jako dvoustupňový je mezi kompresorem a chladičem. Při tlaku pod cca 1,8 Atm se klimatizace nezapne, nebo se vypíná. Je to proto, že při malém množství plynu by přenos tepelné energie byl malý a kompresor který je mazán olejem putujícím systémem spolu s chladivem by se špatně mazal a mohl se zadřít. Tlakové spínače zapínají ventilátor za chladičem na rychlejší běh, aby došlo k lepšímu ochlazení chladiva a tím ke snížení tlaku plynu v chladiči na hodnotu mezi 10 až 18 Atm. Při překročení tlaku přes cca 23 Atm se systém rovněž vypíná z důvodu vysokého tlaku a možného poškození chladiče, nebo hadic.
Při nižší teplotě okolního vzduchu a pomalu běžícím ventilátoru topení zůstává větší část plynu ve výparníku a tím dochází k poklesu tlaku a klimatizace je vypínána z důvodu nízkého tlaku na sací straně kompresoru. To samé se ale může stát při menším obsahu plynu v okruhu.
Pokud nedochází k přerušování chodu kompresoru při otáčkách ventilátoru na stupeň 2 a vyšší lze mít za to že jde o činnost normální. Pokud vypíná kompresor při stupni 3 a vyšší jedná se pravděpodobně o málo plynu v okruhu a pak jsou dvě možnosti. Začít hledat závadu hned a nebo až se uvedené vypínání ještě zhorší.
Kompresor je spínán elektromagnetickou spojkou a při sepnutí kompresoru je slyšet kovové cvaknutí. Pokud po cvaknutí následuje snížení otáček, nebo výkonu je to způsobeno zatížením od kompresoru.

erhart
***
***

Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=29818
Naposledy upravil(a) venca.mar. dne 23.08.2014 18:23, celkem upraveno 1 x.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
Eidos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od Eidos » 28.07.2014 18:32

Bezi 20s a pak na 10 s vypne= 30s to znamena dva cykly do jedne minuty..ja tech cyklu mam cca 20. Je mi jasne, ze kompresor nemuze jet porad :-) ale toto neni normalni. Chladivo mam, unik za rok je minimalni. Sahara je funkcni, ventilatory bezi. Zkusim rozebrat kompresor a podivat se jak funguje elektromagnet, jestli tam neni nejaka chybicka...
Je:
Focus kombi 1.6 16V 2000 State blue
Focus kombi 1.6 16V 2017 Magnetic grey
Byl:
Ford Galaxy 2.0i, FFV, 2008, Blue

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12953
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Příspěvek od stano. » 28.07.2014 21:23

Zbytocna robota. Skus napichnut voltmeter na ten konektor, ktory je na samotnom kompresore. Ci ho vypina elektronika alebo ten ochranny ventil na vytlaku - ked pozriet, ako je to zapojene, pochopis, co pisem :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host