1.8 - volnoběžné otáčky
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Mna stve nepravidelny volnobeh. Nie taky, ze lieta rucicka otackomera. Ale citit na aute ako sa chveje a aj motor vibruje, pretoze kolisaju otacky.
Ale ak odpojim vahu vzduchu, vsetko je OK. Motor na volnobeh ide zrazu nadherne, plynule, rovnomerne. Netrasie, nevibruje. Pravdepodobne ale dava bohatu zmes potom - podla merania a cuchania vyfuku. Samozrejme jazdit s odpojenou vahou vzduchu je otrasne.
Vaha je vycistena. Premeral som aj IAT senzor (teplota vzduchu) a je OK (38kOhm pri 20°C).
Takze co s tym? Moze to byt chybna vaha? Ako to zistim? Mam F-Super diagnosticky kabel.
Je tu niekto po ceste NR<->BA alebo okoli s 1.8 motorom, s kym to mozme potestovat?
Ale ak odpojim vahu vzduchu, vsetko je OK. Motor na volnobeh ide zrazu nadherne, plynule, rovnomerne. Netrasie, nevibruje. Pravdepodobne ale dava bohatu zmes potom - podla merania a cuchania vyfuku. Samozrejme jazdit s odpojenou vahou vzduchu je otrasne.
Vaha je vycistena. Premeral som aj IAT senzor (teplota vzduchu) a je OK (38kOhm pri 20°C).
Takze co s tym? Moze to byt chybna vaha? Ako to zistim? Mam F-Super diagnosticky kabel.
Je tu niekto po ceste NR<->BA alebo okoli s 1.8 motorom, s kym to mozme potestovat?
- wallace
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.02.2013 17:55
- Bydliště: Jižní Morava, Lednice
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
pročetl jsem tady spousty a spousty příspěvků k tomuto tématu, nicméně čím víc jsem toho přečetl, tím víc v tom mám chaos.
Občas se mi stane, že při přeřazení na neutrál a dobržďování vylítnou otáčky a letěly by až bůhví kam, ale u cca 4000 je utnu tím, že pustím sešlápnutou brzdu nebo sešlápnu spojku, to pak spadnou hned. nevíte čím by to mohlo být? docela se o tom na foru diskutovalo, ale nějak se nikdo nedobral k tomu, čím to je. Jinak otáčky nijak nekolísají a chovají se vzorně.
Občas se mi stane, že při přeřazení na neutrál a dobržďování vylítnou otáčky a letěly by až bůhví kam, ale u cca 4000 je utnu tím, že pustím sešlápnutou brzdu nebo sešlápnu spojku, to pak spadnou hned. nevíte čím by to mohlo být? docela se o tom na foru diskutovalo, ale nějak se nikdo nedobral k tomu, čím to je. Jinak otáčky nijak nekolísají a chovají se vzorně.
Ford focus, 1.6 16v 74kw, 2004
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak to ti presne viem povedat Na 99,9% je to problem v snimaci polohy skrtiacej klapky. Da sa to rozobrat a vycistit (ide to blbo otvorit, cisti sa liehom, potom vysusit a streknut tam nejake mazadlo) alebo rovno vymenit.
- wallace
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.02.2013 17:55
- Bydliště: Jižní Morava, Lednice
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
díky moc Stano! tak to raději nechám na mém mechanikovi, dám vědět, jak to dopadlo
Ford focus, 1.6 16v 74kw, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.01.2013 23:03
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Cago kuci 1.8 16v zmetek s tema otackama me houpou ale zase mam krapet jinej poznatek pokud seslapnu spojku nebo kopu kvalty tak padaj dolu az moc rychle! Jde az pod otacky klepe se ale vytahne to nezdechne . S tim je spojene kolisani napeti ve svetlech volnobežak novej. Nemate nejakeho tucha? Dekuji.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5654
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Povol trošku šroubek na voln. ventilu. Stačí 1/4 otáčky.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.01.2013 23:03
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
By melo bejt nejak nastavene kdyz je novej ne?
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5654
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jo-- ve fabrice to nastavěj na nový motor.
A ty naše,co máme už něco najeto, je to jiný.
A ty naše,co máme už něco najeto, je to jiný.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.01.2013 23:03
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Ok. Zejzra na to mrknu! vecinou to dela kdyz je studenej mozna jeste potenciometr co myslis?
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5654
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Taky ho můžeš vyčistit./snímač klapky/.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Prosím o pomoc, přečetl jsem snad celé forum a už mi z toho hrabe.
Mám problém s volnoběhem, nejprve mi kuckal do sání a blbnul volnoběh - vyměnil jsem postupně váhu vzduchu MAP, volnoběžný ventil, snímač klapky (potenciometr), kabely, svíčky, filtry.
Už nekucká - ale při jízdě při vyřazení spadnou otáčky k cca 750 a hned vylítnou a drží se na 1700 - 3500 otáček, někdy i 4, takže dojíždím do křižovatky s vytočeným motorem, pokud prošlápnu plyn, otáčky zase padnou hned dolů a zase vyletí, při zastavení po pár vteřinách klesnou jak mají.
Po odpojení bat. (resetu) neutrál při jízdě má kolem 1500 (to už by bylo celkem snesitelný) ale po cca 30 - 70km zase zůstávají kolem 2 a výš. Už nevím co vyměnit, hadičky podtlaku jsou vpohodě.
Po dalším odpojení zase na pár km klid.
Občas blbul tachometr - tedy čidlo rychlosti, rychlost spadla na pár km na 0, ale nyní bez problému.
díky za rady!
Mám problém s volnoběhem, nejprve mi kuckal do sání a blbnul volnoběh - vyměnil jsem postupně váhu vzduchu MAP, volnoběžný ventil, snímač klapky (potenciometr), kabely, svíčky, filtry.
Už nekucká - ale při jízdě při vyřazení spadnou otáčky k cca 750 a hned vylítnou a drží se na 1700 - 3500 otáček, někdy i 4, takže dojíždím do křižovatky s vytočeným motorem, pokud prošlápnu plyn, otáčky zase padnou hned dolů a zase vyletí, při zastavení po pár vteřinách klesnou jak mají.
Po odpojení bat. (resetu) neutrál při jízdě má kolem 1500 (to už by bylo celkem snesitelný) ale po cca 30 - 70km zase zůstávají kolem 2 a výš. Už nevím co vyměnit, hadičky podtlaku jsou vpohodě.
Po dalším odpojení zase na pár km klid.
Občas blbul tachometr - tedy čidlo rychlosti, rychlost spadla na pár km na 0, ale nyní bez problému.
díky za rady!
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak po dlouhé době to tu oživím. Veškeré problémy s vibracemi na volnoběh co jsem měl od začátku co mám auto způsoboval spodní silentblok zavěšení motoru. Všechny ty propady otáček pod volnoběh a následné zavibrovaní, pokles napětí, pohasnutí světel, to všechno je pryč. Kdybych investoval 700 Kč před 6 lety, tak nic takového nemusím řešit. Takže kdo máte problémy co jsem měl já, tak ten silentblok vyměňte. Po výměně když sem nastartoval auto, tak to vypadalo, že pod kapotou je tak 0.9 motor a ne ten můj co tam byl. Nulový otřes při startu. Při dobržďování s vyřazenou rychlostí, jsou otáčky tam kde byly avšak žádné vibrace ani pokles napětí necítím. Jedním slovem PARÁDA!
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5654
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Všechny ty propady otáček pod volnoběh a následné zavibrovaní, pokles napětí, pohasnutí světel, to všechno je pryč. Kdybych investoval 700 Kč před 6 lety, tak nic takového nemusím řešit.
kdyby, mě bylo znova 15let, tak jdu znova do učení automechanikem, možná by mě tam naučili proč má reakční moment motoru/ spodní/ silenblok co, společného s volnoběhem.
/ ještě, že jsem už v důchodu/
kdyby, mě bylo znova 15let, tak jdu znova do učení automechanikem, možná by mě tam naučili proč má reakční moment motoru/ spodní/ silenblok co, společného s volnoběhem.
/ ještě, že jsem už v důchodu/
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak třeba v příštím životě. Tohle je můj amatérský poznatek, třeba někomu pomůže bez toho aby si musel vyrábět novou klapku a přepojovat milión hadiček, každý není automechanik a není v důchodu aby mohl laborovat. Mimo jiné u téhle výměny jsem měnil i homokineťáky a čepy, ale myslím že tohle na to moc vliv nemá. Každopádně mě to pomohlo a to je myslím nejdůležitější. Asi bude lepší nepsat nic, aby místní automechanici rejpalové nemuseli zbytečně reagovat a ztrácet čas u pc.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Hadam, ze to sam vymenit nezvladnu, ze? protoze ty vibrace me taky silene serou
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů